افتتاح چهار باشگاه کتاب خوانی در دبستان راهیان علم سبزوار

سمیرا واعظی نژاد / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
چهار باشگاه کتابخوانی در هفته کتاب در دبستان دخترانه راهیان علم با حضور شماری از مسئولان شهرستان سبزوار افتتاح شد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه این باشگاه ها با نام های شاپرک، روشنا، قاصدک و آیندگان همه مختص کودکان دانش آموز در دبستان راهیان علم و همزمان با سومین روز هفته کتاب راه اندازی شده است.
 
در این مراسم معاون آموزشی دبستان دخترانه راهیان علم با بیان این که سومین روز از هفته کتاب، به نام کتاب و کودک نام گذاری شده، گفت: در برنامه هایی که تا کنون داشته ایم هدف گذاری ما بر روی دانش آموزان مقطع ابتدایی بوده است. 
 
فرزانه فرهبدنیا یکی از برنامه هایشان در روز افتتاحیه باشگاه کتاب خوانی را ارائه آثار دانش آموزان عنوان کرد و افزود: در طول هفته های گذشته از بچه ها خواستیم کتاب ها یا داستان هایی که خوانده اند را برایمان به صورت خلاصه بنویسند و یا نقاشی کرده و به صورت کتابچه دربیاورند و امروز ما برخی از بهترین های آن ها را به نمایش گذاشته ایم.
 
وی برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کتاب را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و ادامه داد: در این فروشگاه علاوه بر کتاب های کمک درسی، کتاب های مذهبی، علمی و کتاب داستان نیز ارائه می شود.
 
معاون دبستان راهیان علم با بیان این که همکاری موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی با موسسات مردم نهاد می تواند امتیاز خوبی برای کسب رتبه پایتختی کتاب شهرستان داشته باشد افزود: ما از انجمن مردم نهاد صدک خواستیم که بخشی از کار را بر عهده بگیرند تا تبلیغ بهتری برای بحث کتاب و کتاب خوانی صورت گرفته و بچه ها با انجمن صدک بیشتر آشنا شوند.
 
وی افتتاح باشگاه های کتاب خوانی را از شاخصه های مهم کسب عنوان پایتختی کتاب در کشور عنوان کرد و افزود: از اهداف ما در باشگاه کتابخوانی آموزش صحیح خوانش کتاب و شعر، نقالی قصه ها  و اوسنه های بومی، داستان نویسی برای دانش آموزان و همچنین نقد و تحلیل مطالبی که می خوانند و حتی بازنویسی آن ها است.
 
فرهبدنیا که خود رئیس هیئت مدیره بنیاد مردم نهاد صدک (صدای دوستداران کتاب در سبزوار)است ، همچنین اظهار داشت: خوشبختانه ما در سبزوار نویسندگان زیادی داریم که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می کنند همچون آقای محمود برآبادی که کتاب هایشان برنده جایزه لاک پشت طلایی شده است و هدف دیگر ما در باشگاه  کتاب خوانی این است که بچه ها با نویسندگان بومی آشنا شوند و بتوانیم در آینده چند نویسنده نیز تربیت کنیم. 
 
معاون آموزشی دبستان دختران راهیان علم افزود: کارگاه های کتاب و کتاب خوانی دو روز در هفته و در طول سال برگزار خواهد شد و فقط مختص هفته کتاب و کتاب خوانی نخواهد بود. 
 
وی در پایان گفت: تشکر ویژه و صمیمانه از مجله اینترنتی اسرارنامه دارم به خاطر حمایت های همیشگی و همه جانبه اش از تمام فعالیت های فرهنگی شهر و هیچ گاه نهاد و ارگان برگزار کننده برای این مجله مهم نبوده است و هدفش بیشتر مطالب فرهنگی است و این بسیار ارزشمند است که یک رسانه به صورت تخصصی به مسائل فرهنگی می پردازد.
 
فرهبدنیا افزود: تشکر بعدی را از بنیاد صدک دارم به خاطر فعالیت هایشان در راستای کتاب و کتاب خوانی و امیدوارم در سایه همکارانم سال خوبی در عرصه کتاب و کتاب خوانی داشته باشیم و بتوانیم در آینده ادعا کنیم که مدرسه راهیان علم، واقعا رهرو علم بوده است و کتاب و کتاب خوانی را آن طور که شایسته است ارج نهیم.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما