پیشنهاد معاون فرماندار سبزوار به ترویج نذر فرهنگی کتاب

جلسه سوم و نهایی شورای سیاستگذاری هفته کتاب در محل فرمانداری سبزوار برگزار شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه در سومین جلسه شورای سیاست گذاری، برنامه های روزشمار هفته کتاب و کتابخوانی سبزوار توسط سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برای معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان سبزوار و مدعوین اعلام شد.

رضا شجاع مقدم در این جلسه گفت: در مدت دو هفته اخیر، برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی و هماهنگی های آن انجام شد و کمیته اجرایی برای آن شکل گرفته است  و انشا... از فردا، 24 آبان ماه، اجرای برنامه ها آغاز می گردد.

وی افزود: از آنجایی که در طول سال برنامه های خوبی برای کتاب و فرهنگ کتابخوانی صورت گرفته است؛ از همه دست اندرکاران فرهنگی شهرستان درخواست دارم بعد از اتمام هفته کتاب، مستندات خود را به اداره ارشاد سبزوار تحویل دهند تا ما بعد از جمع بندی، مستندات را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت کسب عنوان پایتختی کتاب ایران ارسال کنیم.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی شهرستان سبزوار اظهار داشت: از فرماندار محترم درخواست دارم که نامه ای برای ادارات مبنی بر اینکه در هفته کتاب، سخنی ارزشمند در رابطه با کتاب و اهمیت آن در سربرگ نامه هایشان داشته باشند، ابلاغ گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان سبزوار در ادامه این جلسه ضمن تشکر از کسانی که در عرصه کتاب و هفته کتاب فعالیت های ارزشمندی انجام داده اند، گفت:  در هفته های اخیر شاهد فعالیت های بسیار خوبی در سطح شهرستان در بین دستگاهای مختلف برای هماهنگی های هفته کتاب بوده ایم و امیدوارم این اقدامات ادامه دار باشد و تنها به این هفته که صورت نمادین و نمایشی برای بالا بردن سطح مطالعه و فرهنگ آن دارد، ختم نگردد.

علی جزندری ادامه داد: اولین خواسته من از کسانی که در جلسه حضور دارند؛ این است که خودشان حتما عضو کتابخانه های شهرستان باشند و کتاب هایی را در طول سال مطالعه کنند، چرا که وقتی ما ادعای کتابخوانی برای دیگران داریم و آنها را تشویق می کنیم، باید ابتدا خودمان کتاب خواندن را شروع کنیم.

وی همچنین پیشنهاد نذر کتاب را عنوان کرد و گفت: نذر کتاب از کارهایی است که بعید می دانم تا کنون در جایی صورت گرفته باشد و چه خوب است که مکان هایی تعبیه شود تا کسانی که کتاب هایشان را نیاز ندارند را به آن مکان آورده و کتابخانه ها، دستگاه های مربوطه و یا مردم بتوانند از آن کتاب ها بهره ببرند.

جزندری در پایان از تمامی کسانی که نقش بسزایی در برگزاری هفته کتاب دارند ازجمله شهرداری، شورای شهر، نیروی انتظامی، صدا وسیمای سبزوارو...،  درخواست کرد که همکاری های لازم را با اداره فرهنگ و ارشاد داشته باشند.


نظرت را بنویس
comments

سلام معاون فرماندار در جلسه پايتخت کتاب ايران پیشنهاد کرده: نذر کتاب از کارهایی است که بعید می دانم تا کنون در جایی صورت گرفته باشد و چه خوب است که مکان هایی تعبیه شود تا کسانی که کتاب هایشان را نیاز ندارند را به آن مکان آورده و کتابخانه ها، دستگاه های مربوطه و یا مردم بتوانند از آن کتاب ها بهره ببرند." جناب چزندري فکر کنم حداقل يه 10 سالي عقب هستند. بحث نذر کتاب حداقل ده سالي هست که در شهرهاي مختلف کشور مطرح و انجام شده است. خوب اينترنت براي همين اختراع شده که مسئولان محترم که وقت ندارند وقتي مي خواهند حرفي بزنند حداقل قبلش يه جستجوي ساده اي بکنند و سابقه ماجرا را بخوانند. انگار مسئولان ما اينقدر درگير مسائل روزمره اند که وقت مطالعه که ندارند هيچ وقت يه جستجوي ساده هم ندارند.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما