در گفتگو با رضاسیدنیا سرپرست گروه داروگ

گزارش رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد سبزوار و تناقض بسیار

ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه

در روزهای گذشته مطلبی با عنوان ناگفته های رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار درباره پایتختی کتاب ایران در همین سایت منتشر شد که واکنش های زیادی در بر داشت.(منبع)

در این مطلب محمد علی آبادی اشاره کرده است که در سال گذشته با مبلغ کمتر از 10 میلیون تومان و با حمایت حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار، توانسته شهرستان را جزء 15 شهر فرهنگی و نامزد پایتختی کتاب کند.

همچنین رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، طی تماس تلفنی اظهار داشت، اعتبار اختصاصی را صرف گروه های هنری، در حوزه کتاب از جمله گروه موسیقی داروگ به سرپرستی رضا سیدنیا و گروه تئاتر میمیک به سرپرستی مصطفی حمیدی فر و همچنین مراسم اختتامیه و افتتاحیه و هزینه مهمانان نموده است.

در پی نشر یادداشت علی آبادی در مجله اینترنتی اسرارنامه، گروه ها و سمن های همراه و همیار پایتختی کتاب اعتراض های بسیاری داشتند که در این بخش پای سخن رضا سیدنیا می نشینیم.

سرپرست گروه داروگ که اجراء و هماهنگی کنسرت کتاب را بر عهده داشت به شدت از عدم همکاری و کارشکنی های محمد علی آبادی گلایه مند بود و اظهار داشت:

سال گذشته طرح کنسرت کتاب را نوشتم و این طرح را برای اداره ارشاد بردم.اما متاسفانه رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد سبزوار که وظیفه ثبت طرح و شماره را داشت از این کار دریغ کرد، به گونه ای که اصرارها و خواهش های مکررم تاثیرگذار نبود. در نهایت توانستم با پیگیری و ارتباط با آقای پارسی پور معاون برنامه ریزی فرمانداری سبزواري، شماره ثبت طرحم را، آن هم از طریق دبیرخانه این اداره به اجبار دریافت کنم.

یک هفته به پایتختی کتاب مانده بود و زمان کمی داشتیم. جلسه ای برگزار کردم و از افرادی که در حوزه کتاب خوانی از جمله (خانم ها نوباغی، جعفری، جلیلی و آقایان مقصودی، پسندیده، کیخسروی، تعصبی، ربانی خواه و حسین دولت آبادی) فعالیت داشتند دعوت کردم و بعد از هم اندیشی و رای گیری قرار شد این کنسرت در همان سال برگزار شود.

اینگونه بود که در سه روز باقی مانده شبانه روز فشرده تمرین کردیم و بچه ها را آماده برای اجرا کردم.

در طول سه روز دکور، طراحی و چاپ پوستر، کوک کردن سازها و... را با هزینه های شخصی خودم انجام دادم. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار تنها کاری که برای کنسرت کتاب انجام داد، سالن کاشفی را در اختیار گروه قرار داد که در انتهای مراسم، رئیس آن اداره هزینه اتاق فرمان را از من طلب کرد، اما این بار محکم ایستادم و گفتم آقای فرهمند از پرسنل این اداره است و حقوقش را شما باید بدهید.

مسئولیت اجرای طرح کنسرت کتاب را به سه قسمت تقسیم کردیم.اجرای کنسرت: رضا سیدنیا؛ مسئول مستند سازی و ارسال آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: مهدی مقصودی ؛ مسئول پخش کتاب های خریداری شده: انجمن یار مهربان.

متاسفانه در مرحله مستند سازی، از آنجایی که محمد علی آبادی همکاری نکرد طرح کنسرت کتاب سوخت و اقدامی برای آن انجام نگرفت. ولی به خاطر دوستی و ارتباطی که با ابوالفضل عربشاهی مشاور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتم این موضوع را با او درمیان گذاشتم و ایشان تمام مستندات و عکس های این مراسم را به صفحه شخصی تلگرام وزیر فرستادند تا از بین رفتن این طرح جلوگیری شود.

محمد علی آبادی تنها برای گرفتن عکس یادگاری با گروه داروگ همراه شد که این امر برای رئیس اداره ای که باید حامی هنرمندان شهرش باشد بسیار تاسف بار است. اداره ای که سالانه بودجه هایی در حوزه موسیقی دریافت می کند، چرا حتی حاضر نشد برای آبروی شهرستان به یاری کنسرت کتاب بیاید؟!

رضا سیدنیا در پایان گفت و گو گفت: گرچه بی مهری ها و کم لطفی های دوره عملکرد آقای علی آبادی به بنده زیاد بود و در برگزاری تمامی کنسرت های گروه داروگ سنگ اندازی هایی کرد، اما امروز فقط از این باب به اینجا آمدم که بگویم سال گذشته، گروه داروگ برای کسب عنوان پایتختی کتاب و توسعه فرهنگ شهرستان پای کار آمد، اما اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه مربوطه در حوزه فرهنگ شهرستان حاضر به همکاری نشد و تا توانست مانع انجام این کار شد. این در حالیست که علی آبادی در مراسم تودیع و معارفه ریاست فرهنگ و ارشاد سبزوار نیز طرح بدیع کنسرت کتاب را از دستاوردها و افتخارات زمان عملکرد خود دانست.


نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما