آیا مدیر فرودگاه سبزوار کاملا ناامید شده است؟

 سکوت و رکود فعلی که در فرودگاه سبزوار مشاهده می شود، این گمانه را به ذهن ها متبادر می کند که مهندس روشن بین از وضع کشور مأیوس شده و کار را رها کرده است.
 
اوضاع ملتهب اقتصادی کشور در ماه ها و هفته های اخیر، بسیاری از فعالیت ها و پروژه های عمرانی را با مشکل مواجه کرده است، اما انگار فرودگاه سبزوار یکی از بیشترین آسیب ها را از این وضعیت دیده است. زیرا اگرچه بسیاری از فرودگاههای همتراز سبزوار در همین اوضاع و احوال به فکر افزایش تعداد پروازها و یا اجرای پروژه های عمرانی و توسعه ای خود هستند، اما این فرودگاه در رکود و رخوتی شدید فرو رفته است. طوری که انگار مهندس روشن بین رئیس تنها فرودگاه غرب خراسان رضوی بیشترین ناامیدی را از اوضاع فعلی کشور دارد.
 
کافی است به وب سایت شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و دیگر سایت های خبری مرتبط با حمل و نقل هوایی کشور، مراجعه کنیم تا پی ببریم در همین مدت فرودگاه های همسطح فرودگاه سبزوار نظیر شاهرود در استان سمنان، لارستان در استان فارس، بجنورد در استان خراسان شمالی و حتی فرودگاه در حال احداث شهرستان گناباد در جنوب خراسان رضوی فعالیت های قابل توجهی چه در زمینه انجام پرواز و سایر خدمات حوزه حمل و نقل هوایی و چه در زمینه انجام پروژه های عمرانی داشته اند. اما فرودگاه سبزوار رکودی سنگین را تجربه کرده است.
 
به این خبرها در عرض یک ماه اخیر نگاه کنید:
 
آخرین وضعیت طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه بجنورد/ افزایش طول باند فرودگاه (۲ مهر ۹۷)
 
برقراري پروازهاي ايرتاکسي هاي فرودگاه بجنورد در سال جاري (۲۶ شهریور ۹۷)
 
بازديد باقريان از پروژه بزرگ فرودگاهي لامرد/ افتتاح ترمينال در آستانه سال ۹۸ ( ۲۶ شهریور ۹۷)
 
بازديد مدیر شرکت فرودگاههای کشور و رئيس کميسيون عمران مجلس از فرودگاه گناباد/ بهره برداري از این فرودگاه تا ۱۵ ماه ديگر (۲۱ شهریور ۹۷)
 
افتتاح ترمينال شماره ۲ فرودگاه لارستان با حضور رييس مجلس و وزير راه و شهرسازي (۱۹ شهریور ۹۷)
 
سيزدهمين مانع پروازي فرودگاه ياسوج برطرف شد. (۱۲ شهریور ۹۷)
 
هم انديشي براي برطرف کردن مشکل معارضان اراضي فرودگاه بجنورد (۱۱ شهریور ۹۷)
 
مرز هوايي شدن فرودگاه شاهرود باعث رونق مناطق اطراف آن مي‎شود (۷ شهریور ۹۷)
 
حمیدپور مدير فرودگاه شاهرود گفت: به منظور افزایش ظرفیت این فرودگاه دو پروژه مهم در دستور کار قرار گرفت که یکی توسعه و بهسازی باند و سطوح پروازی و دیگری توسعه و بهسازی ترمینال بود.
 
فرودگاه سبزوار در حدود دو سه سال اخیر تقریبا به طور ثابت هفته ای ۵ روز پرواز در مسیر تهران داشته است که اکنون نیز همان روند البته با کنسلی های فراوان ادامه دارد و در این مدت به جز عدم رشد پروازها، هیچ پروژه توسعه ای و عمرانی قابل توجه دیگری نیز در این فرودگاه اتفاق نیفتاده و عملکرد مجموعه فرودگاه سبزوار به دید و بازدیدهای بین مدیران و انجام برخی مانورها و برپا داشتن برنامه های فرهنگی مناسبت های تقویم محدود شده است.
 
همه این مسائل زمانی عجیب تر می شود که بدانیم فرودگاه سبزوار در حال حاضر تنها فرودگاه نیمه غربی استان پهناور و پرجمعیت خراسان رضوی است و این به معنی آن است که حداقل جمعیتی حدود ۱/۵ میلیون نفر فقط از خود سبزوار و شهرستانهای همجوار که اتفاقا نیاز زیادی نیز به فرودگاه احساس می کنند، می توانند در یک چرخه مفید و متقابل هم بازار خوب و پر رونقی را برای این فرودگاه فراهم آورند و هم نیازهای خودشان به برخورداری از خدمات فرودگاهی را پاسخ دهند.
 
در همین زمینه می توان مطالب فراوانی در راستای احساس نیاز شهروندان نیشابوری برای داشتن فرودگاه را در سایت ها و رسانه های محلی این شهرستان مشاهده کرد. اتفاق جالب تر اینجاست که مهندس روشن بین رئیس فرودگاه سبزوار خود اصالتاً نیشابوری و در واقع از اهالی نیمه غربی استان خراسان رضوی است و در نتیجه انتظار می رود بتواند از این نیاز و فرصت موجود در دو شهرستان همسایه نهایت بهره را برای ایجاد یک چرخه مفید عرضه و تقاضا به وجود آورد. 
 
اما سکوت و رکود فعلی که در فرودگاه سبزوار مشاهده می شود، این گمانه را به ذهن ها متبادر می کند که خدای نکرده رئیس فرودگاه سبزوار از وضعیت کنونی کشور که اتفاقا نیاز به تلاش و مدیریت جهادی بیشتری دارد، دچار یأس و نا امیدی شده و مجموعه تحت مدیریت خود را رها کرده است! ناگفته نماند امروز خبری مبنی بر جلسه ریاست فرودگاه با مسئولین آژانس های هواپیمایی درخصوص افزایش پرواز و مسیرهای پروازی جدید فرودگاه سبزوار در رسانه ها منتشر شد که امید می رود این جلسات به سرانجام مفید و موثری در عمل منجر شود.
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما