در نشست خبری دکتر مولوی مطرح شد:

آمفی تئاتر هزار و صد نفره دانشگاه حکیم سبزواری متعلق به همه شهرستان است

امید برومندی، ریحانه ریاحی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: پروژه آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه حکیم سبزواری با ظرفیت یک هزار و صد نفر، مربوط به کل شهرستان است و در واقع ما معتقدیم دانشگاه خانه همه شهروندان است و بنابراین برای تکمیل پروژه آمفی تئاتر نیز مشارکت شهرستان ضروری است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه دکتر علی اصغر مولوی در نشست خبری با اصحاب رسانه دیار سربداران اظهار داشت: برای تکمیل پروژه آمفی تئاتر، دانشگاه وامی گرفته بود که با آن وام هم باز پروژه به اتمام نمی رسید و بنابراین مدتی این پروژه مسکوت باقی ماند، اما اکنون مجدداً رایزنی های جدی و جلساتی داشته ایم که انشاالله طی یک توافق بتوانیم، مشارکت شهرداری سبزوار را نیز برای تکمیل این پروژه جلب کنیم.
 
وی ادامه داد: خود دانشگاه ممکن است در سال تنها دو یا سه مورد برنامه هایی با میهمانانی بیش از پانصد یا ششصد نفر داشته باشد که سالن آمفی تئاتر استاد محمدتقی شریعتی برای آن کافی نباشد، یعنی تعداد اینگونه برنامه هایمان محدود است و واقعیت این است که آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه با دید استفاده شهری ساخته شده تا تمام مجموعه شهرستان اعم از فرمانداری، شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بقیه ارگان ها، از آن استفاده کنند و بنابراین مجموعه شهرستان نیز باید در تکمیل آن مشارکت کند.
 
مولوی درباره ساخت و سازهای مسکونی که در بخشی از اراضی شمال دانشگاه حکیم سبزواری در حال انجام است نیز گفت: آن مجموعه در سال 82  در هیئت امنای دانشگاه های شمال شرق کشور که آن زمان دانشگاه تربیت معلم وقت، با دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه بیرجند، زیر مجموعه هیئت امنای شمال شرق بود، بررسی شد و مقرر گردید زمین هایی به کارکنان اعم از مجموعه هیئت علمی و کارکنان غیر هیئت علمی واگذار شود که بخشی از قراردادها در زمان مرحوم دکتر علوی و یک تعداد دیگر هم در زمان دکتر محمدیان، امضا شد.
 
وی افزود: یک مقدار اختلاف نظرها بود که برخی می گفتند، این مجموعه یک مجموعه آموزشی است، اما این خانه ها در اصل مثل خانه های سازمانی محسوب می شوند. اما بیرجند نسبتاً مجموعه اش را کامل کرده و جاهای دیگر هم داشته اند. 
 
وی با بیان اینکه در این مجموعه عرصه و اعیان از یکدیگر جداست و قرارداد بهره برداری بسته می شود، گفت: اختلاف نظرهای پیرامون واگذاری این مجموعه، تا دیوان عدالت اداری هم رفته و همه ابهامات پاسخ داده شده و بازرسان قوه قضائیه هم آمده اند و همه بررسی های لازم را انجام داده اند. 
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری درباره برگزاری دوره دوم کنگره سربداران نیز گفت: از آنجایی که تعهدات قبلی را قبول داریم، حتما این پروژه را بررسی می کنیم .اما بعضی موارد باید آسیب سنجی شود و هزینه ها و فایده های آنان مجددا بررسی شود و بنده کنگره سربداران را به دانشگاه ادبیات و الهیات سپردم که این موضوع را بررسی کنند و ضرورت آن را بیان کنند. به هرحال دانشگاه هم باید تحرک داشته باشد و هم انعطاف و در هر زمان کاری را که مهمتر است، انجام دهد.
 
وی گفت: همه چیز در یک فرآیند خرد جمعی تصمیم گیری می شود  و مطابق با هزینه هایی که دارد، اگر این کنگره در اولویت قرار بگیرد ما انجام می دهیم اگر در اولویت قرار نگیرد ما معذوریم. 
 
وی درباره اجرای طرح اینترنشیپ صنعتی در دانشگاه حکیم سبزواری گفت: ما یک فرصت های مطالعاتی صنعت و جامعه تعریف کرده ایم که همکاران ما بروند با صنعت و جامعه ارتباط نزدیک برقرار کنند. مثلا استادی که کارش در ارتباط با مرمت بناهای تاریخی است اگر در طول هفته دو روز هم به دانشگاه نیاید، اشکالی ندارد اما به جایش برود و کار میدانی انجام دهد.
 
وی افزود: همین حالا نیز بالغ بر شصت نفر از همکاران ما یا در فرصت تحقیقاتی هستند، یا در صنعت یا در جوامع علمی خارج یا داخل کشور مشغول هستند.
 
وی با بیان اینکه ما اعتقاد داریم نه همکارانمان و نه دانشجویانمان خیلی مناسب نیست که فقط پشت میزهایشان بنشینند، گفت: سعی کردیم و تقریبا اجبار کردیم که حداقل بیست درصد از پایان نامه های دانشگاه، مسئله محور بیرونی باشند. یعنی یک مشکلی را مثلا برای آب سبزوار حل کنند یا برای حفظ یک بنای تاریخی یا برای حفظ  تاقزارها یک کار عملیاتی انجام دهند، نه یک کار تئوری صرف.
 
در این جلسه معاون اداری مالی دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: من معتقدم اگر روزنامه نگاران ما در کل جامعه آنطور که باید و شاید جای خود را پیدا کنند، شاید اصلا نیاز به خیلی از نهادهای نظارتی دیگری مثل وزارت اطلاعات، سازمان های بازرسی و ... نباشد یا نیاز خیلی کمتری داشته باشیم. به شرط اینکه روزنامه نگاران ما همینطور که هستند، هوشیار، منصف و مبرا از هر گونه کجی و غیر راستی باشند.
 
دکتر بهرام سیاوش پور سپس درباره مهمترین پروژه های عمرانی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در حال حاضر دانشگاه دو پروژه عمرانی جدی دارد  که البته شروعش مربوط به چند سال قبل بوده اما در حدود 4 الی 5 سال در حد اسکلت خوابیده بود، اما اخیرا کار آن ها دوباره شروع شده است و قرارداد مناقصه ای داشتیم که پیمانکار برنده انتخاب شد.
 
 وی افزود: یکی از این پروژه ها، دانشکده علوم پایه است که قرارداد آن در حدود 4500 متر زیربناست و همچنین دیگری، پروژه خوابگاه است که آن هم اسکلتش اجرا شده و زیربنایش در حدود 3700 متر است و با عددی در حدود 7 میلیارد تومان با پیمانکار عقد قرار داد شده و امیدواریم ظرف یک سال و نیم تا دو سال آینده به بهره برداری برسند. 
 
سیاوشپور همچنین گفت: غیر از این موارد، پروژه های ریز و درشت در حد تعمیر و نگهداری نیز داریم که همین الان مجموعه فعال است.
 
 
نظرت را بنویس
comments

عاصی

دکتر نمیخواد درباره نیروهای جدیدی که با بند پ و به واسطه انتساب به بزرگان یک جناح یکشبه وارد دانشگاه شدند و یهو مسول دفترمدیر شدند پاسخ بدهند؟چرا شما خبرنگارا این داستان ها رو پیگیری نمیکنید میدونید در همین اثنا چندنفر در دانشگاهو رو به بهانه های واهی نداشتن بودجه تعدیل کردند یهوسروکله عروس و دختر فلانی پیدا شد.....
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما