آغاز مرمت خانه شعر انقلاب

ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه

مرمت خانه حمید سبزواری به مناسب ساگرد وی امروز ساعت 9:30 صبحگاه با حضور مسئولین، اصحاب فرهنگ و هنر، دانشجویان حکیم و خانواده وی آغاز گردید.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، معاون ادری مالی دانشگاه حکیم سبزواری در توضیح این اقدام گفت: منزل استاد سبزواری از آنجایی که متعلق به شخص ارزشمند انقلابی بوده و نیز از ابنیه تاریخی می باشد، برای ما مکان مهمی محسوب می شود و تمام تلاشمان بر این است که برای آیندگان به یادگار بماند.
 
بهرام سیاوش پور گفت: پرواضح است با توجه به تجارب گذشته از جمله مرمت و بازسازی خانه امین التجار مشهدی و الداغی، مبنای کار دانشگاه کیفیت می باشد. گرچه نمی توانیم کار را ضربتی تحویل دهیم  اما سعی مان بر این است که کیفیت و جذابیت منحصر به فرد در کار موجود باشد.
 
وی با توجه به اینکه فعالیت دانشگاه علمی – پژوهشی است، اظهار داشت: دانشگاه به عنوان پیمانکار به این عرصه ورود پیدا نمی کند؛ زیرا کار دانشگاه علمی- پژوهشی است و نقص در کار، کیفیت کار دانشگاه را زیر سئوال می برد.دانشگاه حکیم  سبزواری با تجارب گذشته در مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی شهرستان  ثابت کرد که اگر زمان زیادی را صرف مرمت نموده، اما توانسته در این زمینه موفقیت هایی را کسب نماید.
 
سیاوش پور فعالیت در خانه استاد سبزواری را به دو بخش مجزا تقسیم نمود و افزود: این خانه علاوه بر مرمت، نیاز به طراحی و احیاء دارد؛ به گونه ای که باید قسمت هایی از این بنا با سیاستگذاری های خاص و همچنین شناسایی نیازهای روز ساماندهی گردد.
 
و در انتهای سخن خود اظهار خرسندی کرد و گفت: از اینکه به عنوان کوچکترین عضو در این اقدام همراه شده ام خوشحال هستم و همکاری در این تفاهم باعث سرافرازی مان می باشد.
 
محسن ممتنحی در راستای این مهم گفت: من و خانواده ام با این بنا خاطرات زیادی داریم و یکی از آرزوهایمان بازسازی خانه پدری است.
 
وی ادامه داد: این بنا که از جمله خانه های قشر پایین جامعه آن زمان بوده؛ حدود 250 سال قدمت دارد و متاسفانه به دلیل اینکه ساختار آن از گِل می باشد مورد توجه واقع نشده است. در صورتی که این بنا و سایر ابنیه ها باید مانند شهر و استان هایی نظیر زنجان، اصفهان و شیراز بها داده شوند تا نسل جوان ما ببیند و حاصل دیدنشان این باشد که بدانند چه بوده اند و به کجا رسیده اند؟!
 
ممتنحی در پایان افزود: از دانشگاه حکیم سبزواری تشکر ویژه دارم که اگرچه این مسئولیت بر دوش سایر سازمان های مربوطه بود و آنها شانه خالی نمودند، اما دانشگاه ساماندهی این وضعیت را قبول کرد و این کار بزرگ را به عهده گرفت.
 
برای مشاهده گزارش تصویری این اقدام به آدرس زیر مراجعه نمایید:
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما