در راستای ارتباطات بین المللی:

دانشگاه حکیم سبزواری 10 بورس تحصیلی دکتری از دانشگاه پاریس 13 دریافت کرد

 
در راستای ارتباطات بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه های معتبر دنیا صورت گرفت:
 
 
دانشگاه حکیم سبزواری موفق به دریافت 10 بورس تحصیلی مقطع دکتری از دانشگاه پاریس 13 شد 
 
🔸مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی و ارتباط با صنعت دانشگاه حکیم سبزواری از موافقت دانشگاه پاریس ۱۳ با اختصاص بورس تحصیلی به دانشجویان ممتاز این دانشگاه جهت ادامه تحصیل در مقطع دکتری خبر داد.
 
🔸دکتر غلامعلی فرزی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه گفت: در راستای فعالیت های بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری با دانشگاه های معتبر جهان، موافقت دانشگاه پاریس ۱۳ با اعطای بورس تحصیلی به 10 دانشجوی فارغ التحصیل ممتاز دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه حکیم سبزواری حاصل شد.
 
🔸وی با تاکید بر اینکه تعاملات بین المللی ما از سوی دانشگاه هایی که با آنها تعامل داریم بسیار خوب رصد می شود، افزود: از زمان امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک بین دانشگاه حکیم و پاریس ۱۳ ارتباطات بین دو دانشگاه به صورت بسیار پویا دنبال شده است.
 
🔸مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی و ارتباط با صنعت دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: به طوری که تا به امروز جلسات مشترک و بازدید های متقابل فراوانی در راستای آشنایی با پتانسیل های متقابل برای همکاری های بیشتر صورت گرفته است، همچنین کارگاه های آموزشی و سخنرانی هایی خوبی توسط اساتید دانشگاه پاریس ۱۳ در دانشگاه ما و اساتید ما در دانشگاه پاریس ۱۳ برگزار گردید، که همه این ارتباطات در فرایند موافقت دانشگاه پاریس ۱۳ جهت تخصیص این بورس ها تاثیر گذار بود.
 
🔸دکتر فرزی در خاتمه افزود: سیاست دانشگاه حکیم سبزواری در حوزه روابط بین الملل رساندن دانشگاه به جایگاه شایسته جهانی خود است و در همین راستا در سال های آینده شاهد تبادل گسترده دانشجو و استاد بین دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه های معتبر دنیا خواهید بود.
 
⏪معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این خصوص با تاکید بر اینکه اختصاص این بورس ها با توجه به توافقی که با دانشگاه پاریس 13 داشته ایم قطعی شده است، گفت: در راستای گسترش ارتباطات بین المللی و ارتقای کیفیت آموزشی و نیز بالارفتن انگیزه دانشجویان برای تحصیل به دنبال این هستیم که این پروسه را در خصوص دیگر دانشگاه های معتبر دنیا نیز در آینده دنبال کنیم.
 
 
🔹دکتر محمدرضا معین فرد با اشاره به اینکه هدفمان این است که این دوره های دکتری را به صورت مشترک بین دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه پاریس 13 تعریف کنیم، ادامه داد: هم اینک در حال رایزنی جهت کسب مجوزهای لازم از وزارت علوم برای برگزاری این دوره ها به صورت دوره های دکتری مشترک هستیم.
 
🔹وی افزود:با اخذ این مجوز دانشجو بخشی از دوره آموزشی خود را در دانشگاه حکیم سبزواری خواهد گذراند و مدرک مشترک هر دو دانشگاه را کسب خواهد کرد.
 
🔹وی ادامه داد: البته اگر شرایط کسب مجوز لازم جهت برگزاری دوره های دکتری مشترک حاصل نشد(که احتمالش بسیار اندک است) ما استاد راهنما و استاد مشاور مشترک از دانشگاه حکیم سبزواری برای دانشجو تعیین خواهیم کرد.
 
🔹معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزواری با تاکید بر اینکه در فرایند انتخاب دانشجو باید عدالت رعایت شود، گفت: پیشنهاد حوزه آموزش در خصوص پروسه انتخاب این افراد برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه است .
 
🔹وی یادآور شد: البته ارتباط ما پس از این انتخاب و اعطای بورس به دانشجو قطع نخواهد شد و اساتید ما به صورت مشترک با اساتید دانشگاه پاریس بر روند آموزشی این دانشجویان نظارت خواهند داشت و بدین ترتیب این تبادلات نیز در ارتقای آموزشی دانشگاه موثر خواهد بود.
 
🔹دکتر معین فرد ادامه داد: با توجه به رایزنی های صورت گرفته و انجام فرایندهای مربوطه امیدواریم از مهرماه سال جاری این دانشجویان بتوانند تحصیل خود را آغاز کنند.
 
🔹معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزواری در خاتمه خاطرنشان کرد: در اینجا یادآور می شوم که دانشجویان دکتری دانشگاه نیز در راستای تفاهم نامه بین دو دانشگاه می توانند از فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت دانشگاه پاریس 13 استفاده کنند.
 
منبع: وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری
 
گفتنی است دانشگاه حکیم سبزواری بزرگترین دانشگاه معتبر ملی در نیمه ی غربی خراسان و دومین دانشگاه بزرگ شمال شرق ایران است که از پس بیش از 30 سال سابقه ی فعالیت در شهر سبزوار مهد دانش و فرهنگ خراسان اکنون توانسته یکی از دانشگاه های موفق کشور در زمینه دیپلماسی علمی و روابط بین المللی با دیگر دانشگاه های جهان باشد.
 
دانشگاه حکیم سبزواری که هم اکنون در کنار دانشگاه های فردوسی مشهد، سمنان، بیرجند و بجنورد یکی از 5  دانشگاه معین منطقه 9 آموزش عالی ایران است، در مدت های اخیر همکاری های مشترک دیگری با تعدادی دانشگاه خارجی دیگر از جمله دانشگاه کوفه عراق، دانشگاه تورین ایتالیا و دانشگاه های افغانستان داشته است.
 
کد: 5050
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما