آیا لغو پی در پی پروازهای فرودگاه سبزوار از برکات سفر رئیس جمهور است؟

در پی لغو مداوم پروازهای فرودگاه سبزوار در روزهای اخیر، تنها فرودگاه نیمه ی غربی خراسان رضوی عملا به حالت بلااستفاده در آمده است. این در حالی است که اخیرا توسط مسئولان اعلام شد با ورود یک شرکت هواپیمایی جدید به نام آتا به سبزوار، تعداد پروازهای فرودگاه دیار سربداران به هفت روز در هفته افزایش می یابد، اما اینطور که پیداست انگار باید نگران همان مقدار پروازهای برنامه ای قبلی نیز باشیم که پنج روز در هفته انجام می شد.
 
هرچند لغو پروازها موضوعی است که در دیگر فرودگاه های کشور نیز اتفاق می افتد، اما در فرودگاهی که روزانه فقط یک پروازرفت و برگشت دارد، این لغو شدن های پیاپی می تواند تاثیر منفی زیادی در برنامه ریزی های مردم برای سفرهای خود و سلب اعتمادشان از این مجموعه داشته باشد.
 
در نیمه ی اردیبهشت ماه گذشته حسن روحانی رئیس جمهور ایران سفر دو روزه خود به خراسان رضوی را با ورود به فرودگاه سبزوار آغاز کرد و این نشان داد که وجود فرودگاه در شهر سبزوار تا چه اندازه حایز اهمیت استراتژیک برای منطقه غرب خراسان رضوی است. اما متاسفانه به نظر می رسد چنان عزم و نگاه عمیقی از سوی مسئولان مربوطه در شهرستان و استان خصوصا شرکت فرودگاه ها نسبت به رونق و بهره برداری کامل از ظرفیت های فرودگاه سبزوار وجود ندارد و باعث شده یکی از سرمایه های عظیم ملی در شمال شرق کشور، در مهجوریت قرار بگیرد.
 
اخیراً با مشاهده عملکرد فرودگاه شهرستان شاهرود در استان سمنان که با وجود تعداد کمتر مسافران جابه جا شده در این فرودگاه، از پروازهای بیشتری نسبت به سبزوار برخوردار است و نیز با مشاهده پروژه های توسعه ای فرودگاه شاهرود که به خوبی در حال انجام است،(منبع) این سئوال مطرح می شود که چرا فرودگاه سبزوار که بین سال های 73تا82 با سرمایه ی مردم سبزوار ساخته شده و پس از افتتاح به دولت هبه شده است، از این روند توسعه ای که درخور سعی و همت مردم این کهن شهر شیعه و تاریخ ساز کشور است، عقب مانده است؟
 
مردم سبزوار انتظار داشتند پس از سفر روحانی به خراسان رضوی که اولین مقصد و محل ورود او فرودگاه شهر سبزوار بود خیرات و برکات ملموسی نصیب شهر و دیارشان شود، اما با گذشت سه هفته از آن رویداد در نیمه اردیبهشت 97 هنوز نه تنها هیچ یک از مصوبات سفر رئیس جمهور برای این شهر رسماً اعلام نشده، بلکه پروازهای  فرودگاه سبزوار با کنسلی های پی در پی مواجه شده است.
 
یکی از دست اندرکاران تحریریه اسرارنامه به همین مناسبت، اقدام به طراحی فوتوکاتورهای طنزی  کرده است که با موضوع حضور  روحانی در فرودگاه سبزوار روز گذشته تحت عنوان «آن مرد آمد / آن مرد با طیاره آمد» منتشر شد و با بازدید و استقبال خوبی در فضای مجازی مواجه شد.
 
 
کد: 5050
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما