گزارش عملکرد فرودگاه سبزوار در اسفند ماه 96

ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه
 
فرودگاه سبزوار در اسفند ماه 96 طبق آمار مندرج در شماره صدم ماهنامه آماری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، 34 فروند نشست و برخاست در مسیر هوایی تهران داشته است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، این میزان نشست و برخاست نسبت به بهمن ماه که تعداد36 فروند نشست و برخاست بوده، کاهش 6 درصدی را در بهمن ماه 96 نشان می دهد.
 
همچنین تنها فرودگاه نیمه غربی خراسان رضوی، در اسفند ماه 96 با جا به جایی 1878 نفر مسافر نسبت به ماه گذشته با جابجایی 2557 با کاهش 27 درصدی عملکرد، مواجه بوده است.
 
در زمینه حمل بار نیز این فرودگاه در اسفند ماه 96 با جابه جایی 15618 کیلوگرم بار نسبت به بهمن ماه با جابجایی 15382 کیلوگرم بار رشد 2 درصدی داشته است.
 
البته کاهش عملکرد فرودگاه در اکثر استان ها و شهرستان ها مشاهده می شود؛ به گونه ای که فرودگاه بجنورد مرکز خراسان شمالی با کاهش 29 درصدی  پرواز در ردیف 38 جدول ماهنامه آماری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران قرار گرفته است.
 
گفتنی است پروازهای فرودگاه سبزوار در اسفند96 توسط دو شرکت هواپیمایی ماهان و آسمان انجام شده؛ که پروازهای شرکت هوایپمایی آسمان با 40 درصد و شرکت هواپیمایی ماهان با 17 درصد تأخیر صورت گرفته است.
 
در حال حاضر در استان بزرگ و پرجمعیت خراسان رضوی تنها دو فرودگاه در شهرهای مشهد و سبزوار فعالیت دارند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما