بر آستان اسرار

به بهانه سالروز تولد حاج ملاهادی سبزواری

هشتم اسفند سالروز تولد حاج ملاهادی سبزواری است، به همین مناسبت عصر شعر و موسیقی به همت انجمن شعر مشکات و طبق قرار هفتگی با این تفاوت که این بار بر مزار این شاعر، فیلسوف و حکیم فرزانه و با حضور پر شور و شعف علاقمندان برگزار شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، در این مراسم که با بهره گیری از روح قدسی حکیم و درفضای سرشار از معنویت،ابتدا استاد نوایی با لحن داودی خود آیاتی از کلام الهی را تلاوت و دکتر حسن دلبری از زاویه شعر به معرفی آن بزرگوار پرداخت و روزهایی که انجمن ادبی ابن یمین در جوار آن شاعر فیلسوف برگزار می شد یاد نمود.

دکتر مهری حاج ملاهادی را از نگاه عرفان و حکمت به حضار معرفی نمودند.

استاد مروجی شاعرپیشکسوت غزلی را با تضمین از شعر حاجی تقدیم نمود و در پایان بخش اول غزل حاجی را با صوت خوش استاد نوایی و دکلمه زیبای استاد دلبری و نی و ضرب زیبا و دل انگیز استاد هادی درقدمی برای حضار علاقمند اجرا نمودند که بسیار مورد توجه و تشویق قرارگرفت.

جناب شکیبی نیا ادامه برنامه را با دعوت از پیشکسوت دیار استاد محمود کیانی آغاز نمود و وی به عظمت و بزرگی مقام علمی و عرفان و روح والای حکیم در سخن دیگران پرداخت و با چکامه ای بهاریه سخن را به پایان برد و نوبت به شعرخوانی رسد که شاعران دیار از جمله آقایان صحرایی و جعفری نسب و خانم ها عباسی و اکبری اشعار خود را به سمع دوستان علاقمند رساندند و مورد تشویق واقع شدند.

درخاتمه از شاعران و مجریان توسط پیشکسوتان ادبی جنابان؛ بینش ، اخوان و شهرام با تقدیم هدایایی تجلیل به عمل آمد.

از نکات زیبا و قابل ذکر می توان به حضور چندین دانش آموز از دبستان غفوری به اتفاق آموزگار خود در جلسه بودند.

از تمامی کسانی که در مجلس و در مزار اسرار حضور داشتند با اهدا یک جلد کتاب گزیده تاریخ بیهقی تقدیر و پذیرایی به عمل آمد.

نکته قبل ذکر اینکه دو پاتروم برق مزار یکی به علت بی لامپی و دیگری به علت سوخته بودن لامپ خاموش بود.

کاش مسئولان در آستانه چنین روزی که در تقویم فرهنگی ثبت گردیده است بیشتر همت می نمودند و حداقل ها را فراهم می کردند.

خوشبختانه در این محفل انس و در جوار روح ملکوتی حاجی هیچ یک از مسئولین حضور نداشتند و هرکه بود عاشقان و شیفتگان شعر و ادب و حاجی بودند.

برای مشاهده گالری تصاویر این مراسم اینجا را کلیک کنید


نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما