تابلو «شهیدان شاهدند» جدیدترین اثر مجتبی مومن در سبزوار

 
ریحانه ریاحی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
مجتبی مومن هنرمند سبزواری جدیدترین اثر نقاشی خود را تحت عنوان «شهیدان شاهدند» به زودی در سبزوار رونمایی خواهد کرد. 
 
این پیکرتراش و نقاش سبزواری که تابلو «شهیدان شاهدند» را به سبک نقاشی سورئالیسم طراحی می کند، در مصاحبه ای با خبرنگار مجله اینترنتی اسرارنامه گفت: در این تابلو چشم رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) ترسیم شده که در داخل آن 40 چشم دیگر متعلق به شهدای والامقام انقلاب، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم قابل مشاهده است.
 
وی با بیان اینکه، تابلو«شهیدان شاهدند» به درخواست شهرداری سبزوار تولید می شود، گفت: در خلق این اثر از آیه ی 69 سوره آل عمران الهام گرفته که می فرماید: «و مپندارید آن کسانی را که کشته شده اند در راه خدا مرده اند، بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند».
 
مومن ادامه داد: هنگامی که جرقه ی تولید  این اثر هنری در ذهنم زده شد، ابتدا تصمیم داشتم آن را در تهران اجرا کنم، اما تعصب سبزواری بودنم این اجازه را به من نداد  و طرح را با شهرداری سبزوار در میان گذاشتم که خوشبختانه مورد استقبال و حمایت شهردار محترم قرار گرفت.
 
وی با بیان اینکه تا کنون یک هفته برای ترسیم این تابلو زمان صرف کرده و 70 درصد کار پیش رفته است، ابراز امیدواری کرد با خلق چنین آثاری بیش از پیش یاد شهدا در ذهن مردم و مسئولان زنده نگاه داشته شود.
 
وی سپس اظهار داشت: تابلو «شهیدان شاهدند» روز پنجشنبه آینده 19 بهمن ماه، در مزار شهدای سبزوار، رونمایی خواهد شد و سپس برای نگهداری به موزه شهدای سبزوار واقع در منزل شهید فرومندی منتقل  می شود.
 
گفتنی ست، مجتبی مومن یکی از هنرمندان بسیجی شهرستان سبزوار است که در زمینه نقاشی و پیکرتراشی فعالیت دارد که این هنرمند سبزواری اخیراً به طراحی چهره شهید مهدی موحدنیا و شهید حججی به ترتیب با گلبرگ و اثر انگشت پرداخته است.
 
 
 
نظرت را بنویس
comments

ساخت سایت

شهیدان مایه سرافرازی و افتخار ایران هستند و نام و یاد آنها همیشه پابرجاست
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما