نخستین نمایشگاه عکس ماکروفوتوگرافی طبیعت ایران در سبزوار گشایش یافت

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
نخستین نمایشگاه عکس ماکروفوتوگرافی ایران با نام «بال و رنگ» اثر مجید مومنی مقدم در سبزوار گشایش یافت.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه این نمایشگاه که گفته می شود، اولین نمایشگاه از این نوع در کشور است، بعد از ظهر شنبه با حضور قابل توجه شمار زیادی از هنردوستان سبزواری در نگارستان آفرین مرکز آفرینش های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری افتتاح شد.
 
دکتر مجید مومنی مقدم  عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری و خالق آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه طی توضیحاتی گفت: ماکروفوتوگرافی شاخه ای از عکاسی است که خیلی راحت به ثبت جزئیاتی می پردازد که شاید با چشم عادی به آسانی مشاهده نشود. 
 
وی افزود: عکاس در این کار زیبایی های طبیعت خداوند را ثبت می کند و در واقع ستایش برای کسی است که زیبایی را آفریده و تفکر  زیبا دیدن و آفرینش هنری را در وجود انسان قرار داده است.
 
این هنرمند همچنین گفت: علی رغم اینکه عکاسی به سبک ماکرو در جهان، بسیار پرطرفدار است، اما در ایران روی آن کمتر کار شده و بیشتر هنر عکاسی معطوف به سمت فوتو ژورنالیسم بوده است و بنابراین برپایی چنین نمایشگاه هایی می تواند به شناخت هر چه بیشتر این شاخه از هنر عکاسی کمک کند.
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری هم در این جلسه حضور داشت و طی سخنانی کوتاه گفت: افتخار می کنیم به اینکه در دانشگاه حکیم سبزواری استادانی داریم که علی رغم اینکه کسوت استادی را دارند، هنرمندند وهنر را با تمام زیباییش به رخ می کشند.
 
دکتر جواد حدادنیا همچنین با اشاره به وجود نگارستان آفرین وابسته به مرکز آفرینش های فرهنگی اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری اظهار داشت: خوشحالم که دانشگاه حکیم سبزواری در کنار پرداختن به وظایف علمی و پژوهشی خود توانسته، شرایط و مکانی را فراهم آورده برای برپایی محافل و نمایشگاه های فرهنگی و هنری تا همواره میزبان حضور و آثار اصحاب فرهنگ و هنر سبزوار باشد.
 
فرزانه فرهبد مسئول نگارستان آفرین نیز در این برنامه گفت: نمایشگاه ماکروفوتوگرافی دکتر مومنی  مقدم در سبزوار اولین نمایشگاه با این سطح از عکس های ویژه و تخصصی سبک ماکرو در کشور است.
 
وی افزود: قبلا نمایشگاه های دیگری بوده که از  این نام استفاده کرده اند، نظیر یک نمایشگاه کوچک در تهران و یک نمایشگاه نیز در مشهد که هیچ کدام به این گستردگی و کیفیت نبوده اند.
 
گفتنی است مجید مومنی مقدم دارنده رتبه برتر عکاسی در چندین جشنواره بین المللی اختصاصی و داور طلایی سایت عکاسی ایران و داور چندین جشنواره مختلف بوده است.
 
بازدید از نمایشگاه بال و رنگ تا روز دوشنبه 13 آذر ماه برای عموم علاقه مندان آزاد است.
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما