دستانِ پر مسئولان برگزاری کنگره علمای سبزوار از دیدار با مراجع تقلید

 در سفری چند روزه، تعدادی از مسئولان شورای سیاست‌گذاری کنگره بزرگداشت دو تن از علمای بزرگ شهرستان سبزوار با مراجع تقلید در قم دیدار و در این رابطه از رهنمودهای آنان بهره بردند.
 
مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان سبزوار، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اعلام اینکه جمعی از مسئولان شورای سیاست‌گذاری کنگره بزرگداشت دو تن از علمای بزرگ شهرستان سبزوار به همراه غلامرضا مقیسه، امام جمعه شهرستان، در چند روز گذشته با پنج تن از مراجع تقلید دیدار کردند، اظهار کرد: این دیدارها درباره برگزاری کنگره بزرگداشت آیت‌الله سید محمد حسن علوی و آیت‌الله شیخ عباسعلی اسلامی بود.
 
وی با بیان اینکه همه مراجع تقلیدی که با آنها دیدار داشتیم از جمله آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله سبحانی و آیت‌الله شبیری زنجانی این دو عالم بزرگ سبزواری را می‌شناختند، ادامه داد: این مراجع تقلید عظام به مردم شهیدپرور شهرستان سبزوار برای بزرگداشت مقام و منزلت علمای شهرشان تبریک گفتند و برخی نیز در همین رابطه نکات و رهنمودهایی داشتند که به آنها عمل خواهد شد.
 
وی با ابراز اینکه برخی از مراجع تقلید اعلام کردند در صورت مهیا شدن شرایط خودشان در این کنگره‌ها حضور خواهند داشت و در صورتی که میسر نشود نمایندگانشان را اعزام خواهند کرد، افزود: این دو کنگره جداگانه و در تاریخ‌های متفاوتی تا پایان سال برگزار خواهند شد.
 
عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه درباره آیت‌الله شیخ عباسعلی اسلامی، آیت‌الله سبحانی مطالبی را به صورت مقاله آماده کرده بودند که تحویل گرفتیم، تصریح کرد: این متن با توجه به توصیه این مرجع تقلید جهان تشیع در همان کنگره قرائت خواهد شد.
 
وی با اظهار اینکه آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کردند: «آیت‌الله علوی عالمی کم‌نظیر است که زندگی زاهدانه، سکوت، تقوی در حد بالا از ویژگی‌های شخصیت بارز ایشان است»، افزود: درباره زندگی آیت‌الله علوی نیز برخی از علما و دانشگاهیان مقالاتی نوشته‌اند که در زمان خودش از آنها بهره‌برداری خواهد شد.
 
مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان سبزوار با بیان اینکه مقالات و مطالب گردآوری شده به صورت کتاب منتشر خواهد شد، گفت: این کتاب توسط دانشگاه حکیم سبزواری که رئیس آن از اعضای شورای سیاستگذاری این کنگره است چاپ و منتشر خواهد شد.
 
منبع: ایکنا
 

کد:6430

 
 
نظرت را بنویس
comments

ما هنوز کتاب همايش هاي قبلي را نديديم و نخوانديم مثل کتاب کنگره سربداران که قرار بود چاپ بشه و.... اين همايش ها اگر دستاورد و ارزش افزوده اي براي شهرستان و منطقه نداشته باشد فقط هزينه برد است . اين شا الله که اين همايش ها دستاورد عملي را پيشرفت شهرستان داشته باشد.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما