پیام رئیس مجلس به جشنواره شعر به توان آسمان در سبزوار: معلولیت نه بازدارنده که موجب رشد و تعالی است

 
سبزوار- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: معلولیت نه تنها عامل بازدارنده نیست بلکه در بسیاری از عرصه ها موجب رشد و تعالی بیشتر در بهره‌مندی از مواهب الهی بوده و بهره‌گیری از ذوق و قریحه و هنرها نزد این عزیزان چشمگیر و پر فروغ است.
 
به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در پیامی به جشنواره ملی 'شعر به توان آسمان'، ویژه افراد دارای معلولیت در سبزوار، که توسط رمضانعلی سبحانی فر نماینده مردم سبزوار در مجلس قرائت شد، افزود: شوق و اشتیاق انسان در دستیابی به معرفت و ذات الهی و حصول به مبانی خلقت همواره متولد و جلوه گر بوده است. 
 
در این پیام آمده است: سرشت انسان سرشار از معنویت و جاودانگی است که به مدد آن می‌تواند به شناخت و فهم از نشانه های آفرینش و کمال خداوند دست یابد.
 
در بخش دیگری از پیام رئیس مجلس آمده است: تمامی نوع بشر دارای این سرشت هستند و میزان توانایی بهره‌مندی از این موهبت الهی در تمامی آدم ها یکسان بوده و هیچ کس به دلیل محدودیت یا کاستی محروم و یا محدود از این امر نیست.
 
در بخش دیگری آمده است: عزیزان معلول در بسیاری از عرصه ها توانایی و استعداد خویش را به نمایش گذاشته اند و چه بسا افتخارات فراوانی را برای ملت و کشور به ارمغان آورده اند که این به معنای اراده قوی و مصمم آنان در راه زندگی و دستیابی به مراتب بالاتر است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی افزوده است: برگزاری جشنواره ملی شعر به توان آسمان فرصت مغتنمی در جهت ارائه شایستگی‌ها و نبوغ عزیزان معلول در عرصه شعر ادب و فرهنگ است که به طور قطع دستاورد آن در تشویق به ارائه آثار بهتر و بیشتر و شکوفایی ذوق و نبوغ آنان کمک شایان خواهد داشت.
لاریجانی آورده است: اینجانب ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این اقدام فرهنگی، امیدوارم همواره شاهد و ناظر موفقیت‌های عزیزان معلول در تمامی عرصه‌های زندگی باشیم.
 
 
* رئیس سازمان بهزیستی: زبان هنر زمینه آشنایی با مشکلات معلولان را فراهم آورده است 
 
رئیس سازمان بهزیستی نیز در پیامی به این جشنواره ملی، نوشت: زبان هنر و گویش عشق و مهر زمینه های آشنایی بیشتر مخاطبان با رویکردها، گستره فعالیتها، مشکلات، چالشها و مسائل حوزه معلولین را فراهم آورده است. 
 
به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی در پیام خود آورده است: خداوند گوهر عشق را در نهاد آدمی به ودیعه نهاده و هنر به عنوان یکی از نمودهای برونی این امانت الهی ابزار تأثیرگذاری است که به تمامی افراد، صرف نظر از محدودیتهای جسمی ایشان فرصت بروز و شکوفایی استعدادهای خود را می دهد. 
 
در بخش دیگری از پیام رئیس سازمان بهزیستی آمده است: جشنواره ملی شعر معلولان (به توان آسمان) که با حضور جمعی از معلولان کشور در سبزوار برگزار شده، فرصت مغتنمی برای هنرمندان نواندیش است تا با حضور فعال از حصار معلولیتها فراتر رفته و در سایه ایمان و خود باوری شکوفا شوند. 
 
محسنی بندپی افزوده است: معلولان توانسته اند با زبان هنر و گویش عشق و مهر، به دور از هرگونه محدودیت، زمینه های آشنایی بیشتر مخاطبان با رویکردها، گستره فعالیتها، مشکلات، چالشها و مسائل حوزه معلولان را فراهم آوردند و افزایش مشارکت و همدلی اهالی هنر در فرآیندهای اجتماعی بیش از پیش میسر شود.
 
جشنواره ملی شعر به توان آسمان، ویژه معلولان امروز در تالار شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری با حضور مدیرکل و معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، نمایندگان مجلس و مسئولان شهری برگزار شد. 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما