نویسنده برتر کشوری:

مفتخرم که در سبزوار، شهر نویسندگان و شاعران دیار سربداران حضور پیدا کردم

ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه
 
نویسنده برتر کشوری گفت: افتخار می کنم که به سبزوار شهر باستانی و پایتخت کتاب و همچنین شهر بیهقی، حمید سبزواری، محمود دولت آبادی و نویسندگان و شاعران دیار سربداران سفر کرده ام.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، داود امیریان شامگاه سه شنبه 23 آبان ماه 96 در مراسم اختتامیه جام باشگاههای کتابخوانی سبزوار افزود: هر شخصی که بتواند بنویسدو قلم بر دست گیرد، روح بزرگی دارد؛ برهمین اساس نباید برای برلیان عنوان کوچکترین نویسنده به کار رود، مطمئناً روح بزرگی در جسم کوچک برلیان آمیخته شده است. 
 
وی در ادامه این مراسم ابراز تاسف برای وضعیت تیراژ کتاب و کتابخوانی کرد و گفت: بد گویی از غربی ها کار ما و مسئولین ما شده است، در حالیکه غربی ها بسیار کتابخوان و اهل مطالعه هستند و دانش آموز اروپایی و آمریکایی بعد از اتمام دوره تحصیل پایه ی دبیرستان، تقریبا به تمام آثار کلاسیک کشور خود و نیز جهان احاطه پیدا کرده است. در حالیکه ایران با تمدن 5000 ساله تیراژ کتاب هایش به 1000 نسخه رسیده است و این یعنی فاجعه برای ایران و ایرانی.....
 
وی اظهار داشت: بیشترین تیراژ کتاب در اوایل انقلاب بود، وحتی مردم کم سواد یا بی سواد برای اینکه بتوانند مطالعه کنند به نهضت های سواد آموزی هجوم بردند و به گونه ای بود که در جبهه های جنگ، کتابخانه هایی برای رزمنده ها وجود داشت.
 
امیریان در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با چاره اندیشی برای این وضعیف اسفبارگفت: شاهد فزونی ترجمه برتالیف در ایران هستیم و این مسئله ایرادی در بحث کتاب های کودک و نوجوان به وجود آورده است، همچنین شیوه ی توزیع کردن کتاب در کشور ما مشکل دارد و شهرها و روستاهای دورافتاده در حالیکه علاقمند به مطالعه هستند، دسترسی به کتاب ندارند.
 
وی در ادامه گفت: نسل امروز با نسل 10 سال گذشته فرق دارد. باید نیازهای مخاطب امروز شناسایی و نویسنده بر حسب علاقه و نیاز مخاطب بنویسد، تا اینگونه بتواند مخاطب را جذب نماید.
 
نویسنده حاذق کشوری گفت: متاسفانه مسئولین ما کتاب را به عنوان صنعت به حساب نمی آورند، برای همین است که اجر و قرب کتاب در بین مردم درحال زوال است. ما باید کتاب را به عنوان صنعت بنگریم و از آن درآمدزایی داشته باشیم تا بتوانیم شاهد جامعه ی فرهنگی و سرانه ی بالای مطالعه باشیم.
 
امیریان در ادامه برای موفقیت و رونق باشگاههای کتابخوانی دعا کرد و گفت: امیدوارم که نه تنها سبزوار به عنوان پایتخت کتاب در کشور انتخاب گردد، بلکه کشور پهناور ایران به عنوان کشور نمونه ی کتابخوانی در دنیا انتخاب شود.
 
در ادامه ی این مراسم از دومین کتاب برلیان یاقوتی به عنوان کوچکترین نویسنده ی سبزواری رونمایی شد.
 
در این مراسم دومین کتاب برلیان یاقوتی با عنوان " ننه گلی و گربه شیطون" رونمایی شد و کلیپی از برلیان تهیه شده بود که در همان مراسم برای حضار پخش شد.
 
همچنین مادر برلیان یاقوتی  در حاشیه ی این مراسم به خبرنگار ما  گفت: برلیان متولد 89/2/23 می باشد که اکنون در سن هفت سال و نیم در پایه ی سوم ابتدایی تحصیل می کند.
 
مریم محمدیان در ادامه گفت: برلیان در سن دوسالگی کلاس اول را به صورت غیراصولی توسط خودم آموزش دید. قادر به خواندن و نوشتن نبود و نمی توانست صحبت کند، ولی به صورت پانتومیم و کارتهای تصویری و آموزشی این دوره را گذراند.
 
وی همچنین افزود: برلیان در سن سه سالگی دوره اصولی پایه ی اول و همچنین در چهار سالگی پایه ی دوم را سپری کرد.
 
محمدیان در ادامه گفت: در پنج سالگی کلاس سوم را آموزش دید، ولی متاسفانه به دلیل اینکه نتوانستیم برای آزمونش در تهران حضور یابیم، مدرک اصولی برلیان درهمین سطح (پایه دوم) باقی ماند، ولی مجدداً بر اساس علاقه و توانایی که داشت پایه ی چهارم و پنجم را آموزش دید.
 
وی در رابطه با مهارت های دیگر برلیان گفت: در چهار سالگی آموزش کامپیوتر را شروع کرد و در پنج سالگی مدرک e-kids و همچنین شش سالگی، مدرک ICDL خود را گرفت، که به عنوان کوچکترین فرد دارای مدرک ICDL از ایران در سایت جهانی اعلام شد.
 
مادر برلیان یاقوتی در ادامه گفت: برلیان در سن پنج سالگی نویسندگی را شروع کرد، که در حال حاضر دو کتاب با عناوین " ننه گلی و مرغ تخم سیاه" و "ننه گلی و گربه شیطون" تالیف و چاپ شده و همچنین داستان عنکبوت کوچولو که در مجله نگاه نو به چاپ رسیده است. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما