هشت هزار متقاضی کار در سبزوار/ مسئولین محترم، بیکاران را دریابید...

فرماندار ویژه سبزوار گفت: میزان بیکاری در این شهرستان 10،9 درصد است و هشت هزار و 218متقاضی کار در سبزوار وجود دارند.
 
احمد برادران جمعه شب در نشست شورای اداری سبزوار با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ظرف 6 ماهه نخست امسال 921 فرصت شغلی جدید با تسهیلات 57 میلیارد ریال در این شهرستان ایجاد شد و امسال تعهد ایجاد چهار هزار فرصت شغلی از سوی 9 دستگاه بر عهده شهرستان سبزوار گذاشته شده است.
 
وی ادامه داد: سبزوار به عنوان شهر دانشگاهی، صنعتی، گردشگری و بهره مند از راه آهن، فرودگاه و موقعیت جغرافیایی و ترانزیتی ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه گذاران و اشتغال دارد.
 
سبحانی فر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: این شهرستان دارای ظرفیت و توانمندیهای و مؤثری در بخشهای مختلف است که باید با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورداستفاده قرار گیرد.
 
حسین مقصودی دیگر نماینده سبزوار هم گفت: در این شهرستان تعداد زیادی موسسات خیریه با حمایت خیرین نیک اندیش سبزواری تشکیل شده که به دلیل مشکلات مالی نیازمند حمایت دستگاههای دولتی هستند.
 
امام جمعه سبزوار نیز گفت: نهادهای دولتی با رفع پیچیدگیها و بوروکراسی اداری شهرستان موانع حضور سرمایه گذاران را در بخشهای تولید و اشتغال برطرف کنند.
 
حجت الاسلام غلامرضا مقیسه به مشکلات بیمه بازنشستگی و بیمه بیکاری اشاره و بیان کرد: هم اکنون کارگران فصلی از نبود بیمه بازنشستگی رنج می‌برند که نیازمند حمایتهای دولت دوازدهم است.
 
رئیس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی سبزوار نیز گفت: از 319 هزار و 839 نفر جمعیت این شهرستان 96 هزار و 828 نفر جمعیت فعال و 96 هزار 828 نفر جمعیت شاغل هستند.
 
عقیل مختاری افزود: 960 تعاونی در شهرستان سبزوار وجود دارد که از این میان 736 تعاونی فعال برای 12 هزار و 313 نفر شغل ایجاد کرده اند.
 
منبع: ایرنا
کد:6430
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما