چالش این روزهای مرکز خیریه سالمندان مادر

عدم واگذاری زمین برای راه اندازی دهکده سالمندان سبزوار

سمیرا واعظی نژاد / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل آسایشگاه خیریه سالمندان مادر سبزوار گفت: چالش این روزهای این مرکز خیریه، عدم واگذاری زمینی برای راه اندازی دهکده سالمندان است.
 
قاسم سهیلی منش در گفتگو با خبرنگار مجله اینترنتی اسرارنامه افزود: جمعیت سالمندی در کشور ما رو به افزایش است و طی کمتر از بیست سال آینده یک چهارم کل کشور سالمند خواهند بود یعنی از هر چهار نفر یک نفر سالمند هستند و وجود مراکزی که بتوانند برای نگهداری و مراقبت از سالمندان خدمات ارائه دهند  قطعا در آینده بیشتر احساس خواهد شد. از طرفی مشکلی که ما با آن مواجه هستیم کمبود فضای فیزیکی است و هم اکنون تعداد زیادی سالمند در انتظار پذیرش داریم که واقعا نیازمندند و باید هر چه سریعتر پذیرش شوند.
 
 وی تاکید کرد: وقتی می گوییم سالمند هستند و هر چه سریعتر باید پذیرش شوند یعنی این که دیگر لباسی برای پوشیدن ، یا شخصی برای مراقبت، یا غذایی برای خوردن ندارند و شرایطشان بسیار اسفناک است، اما متاسفانه به این دلیل که فضا و تخت خالی نداریم از پذیرش آن ها معذوریم و از آن جهت که در محل فعلی امکان ساخت و گسترش فضای فیزیکی وجود ندارد طرحی تحت عنوان دهکده سالمندان را ارائه کردیم و زمینی را برای اجرای این طرح در نظر گرفتیم که تا کنون با وجود همراهی و همکاری خیلی از مسئولین و با گذشت هشت سال هنوز به نتیجه قطعی و کاملی نرسیده است.
 
سهیلی منش ادامه داد: این مرکز  با 17 سال سابقه بزرگترین مرکز خیریه ای هیات  امنای شرق کشور محسوب می شود و طی این 17 سال بارها و بارها به عنوان مرکز برتر در حوزه های مختلف و در سطح استان و کشور شناخته شده است.
 
مدیر روابط عمومی آسایشگاه خیریه سالمندان مادر سبزوار گفت: در سال 1392 مهدی ذبیح اللهی مدیر عامل آسایشگاه به عنوان کارآفرین برتر کشوری در حوزه کار و اشتغال در جشنواره کار و اشتغال بهزیستی معرفی شد.
 
وی همچنین اظهار داشت: در  حال حاضر مرکز 150 سالمند را در بخش شبانه روزی و بالغ بر 50 سالمند را در بخش ویزیت در منزل تحت پوشش و مراقبت قرار داده است و اکثر این سالمندان بی سرپرست و یا فاقد سرپرست موثر می باشند و به صورت رایگان و تحت پوشش کمک خیرین و دریافت یارانه از بهزیستی پذیرش و نگهداری می شوند. 
 
سهیلی منش ادامه داد: ما با ابتکار مدیریت مرکز، موفق شدیم بخش واحد ویزیت در منزل را راه اندازی کنیم. در این واحد سالمندان زن و مرد را در خانه های خودشان نگهداری کرده و مرکز برای آن ها برنامه های متنوعی اعم از اردوهای سیاحتی و زیارتی و فیزیوتراپی در نظر گرفته است و در بخش درمانی هم خدمات بسیار خوبی برای آن ها ارائه می شود.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما