کوپال بهترین فیلم جشنواره‌ی براشوف کانادا شد!

فیلم سینمایی «کوپال» به کارگردانی کاظم ملایی که در بخش مسابقه‌ی جشنواره بین المللی فیلم براشوف حضور داشت، موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم از این رویداد سینمایی شد. این جشنواره که ششمین دوره‌اش را در کانادا برگزار می کند، به عنوان مهمترین و اولین جشنواره فیلم های ضد خشونت در جهان شناخته شده است.
 
ششمین دوره از جشنواره بین المللی فیلم براشوف که به مهمترین جشنواره فیلم‌های غیر خشونت آمیز در جهان معروف شده است، امسال از تاریخ 14 تا 24 سپتامبر (23 شهریور تا 2 مهر96) برگزار شد و روز گذشته هیات داوران این جشنواره از مجموع 30 فیلم بخش مسابقه برگزیدگان خود را اعلام کردند و فیلم سینمایی کوپال به نویسندگی و کارگردانی کاظم ملایی توانست جایزه‌ی اصلی این رویداد سینمایی را بدست آورد.
 
کوپال اولین فیلم بلند سینمایی کاظم ملایی و فیلم منتخب گروه سینمایی هنروتجربه در جشنواره‌ی فیلم فجر سال گذشته است که اولین نمایش آن مربوط به بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و آخرین حضور آن نیز مربوط به بخش اصلی "یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم بوفالو" و "دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم اورلاندو" در کشور آمریکا می باشد. 
 
جشنواره‌ی بین المللی فیلم براشوف از سال 2012 توسط یک کمپانی کانادایی فعالیت خود را در شهر براشوف کشور رومانی آغاز کرد ولی از سال گذشته مسئولین جشنواره تصمیم به تغییر شکل برگزاری این رویداد هنری گرفتند، بطوریکه این جشنواره از دوره‌ی پنجم خود بصورت کاملا آنلاین و در سایت تخصصی VIMEO و در کشور کانادا برگزار می شود. این جشنواره یکبار دیگر هم به سینمای ایران توجه ویژه ای نشان داده است، بطوریکه سال 94 فیلم سینمایی «فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی عباس رافعی نیز توانست جایزه‌ی بهترین فیلم این جشنواره را کسب کند.
 
قصه‌ی این فیلم یک هفته از زندگی شکارکش و تاکسیدرمیستی به نام دکتر احمد کوپال با بازی «لوون هفتوان» است که درست قبل از تحویل سال نو دچار چالشی غریب در زندگی شخصی‌اش می شود. طبق اعلام تهیه کننده‌ی این فیلم، کوپال آبان‌ماه سال جاری در سینماهای سراسر کشور به نمایش درمی آید.
 
منبع : کانال تلگرامی فیلم سینمایی کوپال
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما