مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی سبزوار

رشد 16 درصدی ماموریت های اورژانس / افزایش تعداد مصدومان حوادث ترافیکی

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی سبزوار از افزایش 16 درصدی ماموریت های اورژانس و تعداد مصدومان حوادث ترافیکی در شش ماهه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
 
به گزارش وبدا/ دکتر علی شریفان مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی سبزوار اظهار داشت: در شش ماهه اول سال 1396 تعداد چهارده هزار و 723  مأموریت توسط اورژانس 115 در شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و وداورزن صورت گرفته است که نسبت  به مدت مشابه سال گذشته  حدود 16 درصد افزایش مأموریت داشته ایم.
 
وی افزود: در کل مأموریت های انجام گرفته به شانزده هزار و 437 نفر نفر ارائه خدمات اورژانس شده است که از این تعداد حدود سه هزار و سیصد و پنجاه نفر مصدومین ناشی از حوادث ترافیکی شهری و جاده ای می باشد.
 
دکتر شریفان با اشاره به افزایش حوادث ترافیکی تصریح کرد: متأسفانه در حوادث ترافیکی شهری و جاده ای 42 نفر فوتی در محل حادثه داشته ایم که حدود 47  درصد فوت شدگان مربوط به تصادفات محور اصلی تهران – مشهد می باشد که درصد قابل توجهی می باشد.
 
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی  اظهارداشت : میانگین مدت زمان رسیدن آمبولانس های اورژانس 115 در 6 ماهه اول سال بر بالین مصدومین و بیماران در سطح شهر سبزوار 5 دقیقه و در جاده اصلی و فرعی حدود 9 دقیقه می باشد که استاندارد کشوری این زمان ها در شهرها 8 دقیقه و در جاده های اصلی  14 دقیقه و در جاده های فرعی و روستایی کمتر از 20 دقیقه می باشد.
 
وی افزود : در شش ماه ابتدای سال جاری 49 مأموریت توسط اورژانس هوایی صورت گرفته که به 82 مصدوم و بیمار اورژانسی ارائه خدمت شده است همچنین اتوبوس آمبولانس نیز در این مدت  21 مأموریت داشته که منجر به انتقال 134 مصدوم حوادث ترافیکی گردیده است.
 
شایان ذکر است: روزانه حدود 450 مورد تماس با اورژانس 115 گرفته می شود که منجر به 70 اعزام آمبولانس می شود متأسفانه روزانه حدود 30 مورد مزاحم تلفنی با شماره 115 داریم که منجر به مأموریت 3تا 4 مورد اعزام کاذب می شود.
 
کد: 5050
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما