آیا سامانه نوبت دهی تلفنی کلینیک علوم پزشکی سبزوار فقط یک کلاس کاری است؟

نفیسه بابائی/مجله اینترنتی اسرارنامه
 
دیدن پیرمردی با پشتی خمیده و دردی نهفته در کمرش دلم را آزرد، پیرمرد نمی توانست از پله های ساختمان بالا برود، پشت در آسانسور ایستاد، حتی پاهایش توان ایستادن نداشت، به پیرمرد گفتم: پدرجان این آسانسور خراب است باید از آن یکی بروید، پیرمرد وقتی چشش به جمعیت پشت در آسانسور سالم افتاد ناامید شد و خمیده خمیده به سمت صندلی ها رفت و نشست. عصایش را گرفتم و از یکی از آقایان جوان خواهش کردم که بگذارد به جای او پیرمرد به داخل آسانسور برود، داخل آسانسور شد و آهی کشید و گفت: دیگر خسته شدم از بس از این پله ها پایین و بالا رفتم...
 
مدتی است سیل شکایات و اعتراض ها، به دلیل بی نظمی و غیرمنسجم بودن سامانه نوبت دهی کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی علوم پزشکی سبزوار از سوی مردم به گوش می رسد، ازهمین رو خبرنگار ما بر آن شد تا به پیگیری این موضوع بپردازد.
 
همانند اکثریت مردم که از سامانه کلینیک علوم پزشکی نوبت گیری می کنند خبرنگار اسرارنامه نیز نوبت گرفت و در کلینیک علوم پزشکی حاضر شد و از مردم و بیمارانی که در آنجا حضور داشتند این مسئله را پیگیری کرد، متاسفانه حدود 90 درصد مراجعه کنندگانی که برای درمان به کلینیک علوم پزشکی سبزوار مراجعه کرده بودند از این موضوع ناراحت بودند و مابقی مردمی هم که اعتراضی نداشتند کسانی بودند که اصلا از این سامانه خبر نداشتند و به صورت حضوری نوبت می گرفتند و با این مشکل روبرو نمی شدند.
 
طبق پیگیری های انجام شده، برای نوبت گرفتن از کلینیک علوم پزشکی سبزوار با شماره تلفن گویا 41448 و یا سامانه پیامکی *6040*44240020# به صورت غیر حضوری نوبت گیری می شود و شماره نوبت و ساعت حضور شما را اعلام می کند و شما روز بعد در همان ساعت اعلام شده در محل کلینیک علوم پزشکی سبزوار واقع در میدان طالقانی حضور پیدا می کنید.
 
نکته قابل توجه اینجاست با این که شما در روز قبل از تلفن گویای علوم پزشکی نوبت گرفته اید، ولی زمانی که در محل کلینیک حضور پیدا می کنید دوباره باید فیشی جهت نوبت گرفته شود، اگر شما روز قبل از تلفن گویا نوبت گرفته باشید و حتی جزو 10 نفر اول باشید، همزمان 100 نفر از شما زودتر در محل کلینیک حضور پیدا کرده باشند آنها در اولویت نوبت می باشند و از شما که حتی یک روز جلوتر از تلفن گویا و یا سامانه نوبت گرفته اید زودتر نوبتشان شده و فیش را سریعتر از شما دریافت می کنند.
 
صندلی ها در سالن انتظار به گونه ای گذاشته شده است که به ترتیب حضور در کلینیک بر روی صندلی ها نشسته و نوبتشان بر اساس نشتسن بر روی صندلی هاست، که حتی متاسفانه در سالن کلینیک نظارتی وجود ندارد که نوبت کسی ضایع نشود. سپس بعد از گرفتن فیش از مسئول خود کلینیک، دوباره بر روی صندلی ها نشسته و منتظر اعلام شماره فیش خود از پذیرش می شوید.
 
با این تفاسیر سامانه نوبت دهی کلینیک علوم پزشکی سبزوارعلنا سیستمی بی فایده است و این روند تنها باعث زحمت و اتلاف وقت افرادی می شود که از سامانه و یا تلفن گویا نوبت می گیرند. با بیان این مسئله آیا بهتر نیست که این سامانه به طور کامل برداشته شود و تمامی بیماران به صورت حضوری نوبت بگیرند؟ و یا اگر قرار است این سامانه پا برجا باشد نظارت و مدیریتی صحیح بر آن اعمال شود؟
 
بارها و بارها خبرنگار ما خواستار مصاحبه با دکتر محمد شوریده یزدی رییس کلینیک علوم پزشکی و یا یکی دیگر از مدیران این مجموعه شد ولی متاسفانه هیچ استقبالی به عمل نیامد و حاضر به توضیح و مصاحبه نشدند!
 
با این حال این مشکل وجود دارد و امید می رود مسئولان کلینیک و یا مسئولین علوم پزشکی سبزوار به فکر راه چاره ای برای حل این مشکل باشند.
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments

من نمیدونم این مسخره بازی نوبت دهی تو بیمارستان حشمتیه چیه که مردم و همه رو الاف خودتون کردید همه نوبت هارو برای قوم و خویشای خودتون میگیرید انشالله خودتون هم گرفتار همین دکترا بشید اون بد بختی که پول مطب نداره باید چه غلطی بکنه خدا انشالله براه راست هدایتتون کنه هرچند که هدایت نمیشید

باران

بله این موضوع کاملا صحت داره، من خودم هروقت از سامانه نوبت گرفتم هیچ فرقی به حالم نکرده بلکه از همه دیرتر نوبتم شده. توروخدا مسئولین علوم پزشکی رسیدگی کنند به این سامانه

کاش بجای شایعه پراکنی و سیاه نمایی کمی به فکر مردم بودین .

کدوم سیاهنمایی؟عین واقعیته به اضافه رفتار زننده بعضی پرسنل اونجا انگار از مردم طلبکارن! بخصوص اون خانم م-ن

دوست عزیز اگ یکبار از سامانه هاشون نوبت بگیری و بری اونجا دو ساعت معطل بشی بعد میفهمی یعنی چی؟

سهیل

یعنی چی
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما