فراخوان چهارمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران

فراخوان شرکت در چهارمین دوره طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران منتشر شد.
 
به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده از ستاد اطلاع‌رسانی رویدادهای ترویج کتابخوانی،  معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طرح  «انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران» را با هدف توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی از طریق حمایت از برنامه‌ها و پیشنهادهای نو و ابتکاری، اثربخش و پایدار برگزار می‌کند.
 
«پایتخت کتاب ایران» عنوانی است که هر سال به یک شهر اعطا می‌شود که بر اساس نظر هیات داوران، بهترین برنامه را برای ترویج کتابخوانی ارائه کرده باشد. این طرح با مشارکت برخی از نهادهای دولتی و غیردولتی ازجمله سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی و دیگر نهادها و سازمان‌های فعال و علاقه‌مند در این زمینه اجرا می‌شود.
 
ازجمله اهداف طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران می‌توان به این موارد اشاره کرد: کمک به توسعه پایدار، فرهنگی و اجتماع‌محور شهرها،  انسجام‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتابخوانی، کشف، جذب، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های محلی و بومی برای ترویج کتابخوانی و همچنین تقویت برنامه‌ریزی و نگاه به آینده در سطوح منطقه‌ای و محلی.
 
برنامه‌های سال 1397 هر شهر در زمینه ترویج کتابخوانی که با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تدوین و با امضای شهردار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌شود، قابلیت شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران را دارد. این برنامه‌های ارسالی شامل موارد متعددی است که بعضی از آنها به این شرح است: برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدام‌ها به طور ویژه برای پایتخت کتاب طراحی شده باشد، متناسب با نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی باشد، قابلیت الگوبرداری داشته باشد، در محتوا و شیوه اجرا نوآورانه و کیفی باشد و ... .
 
فراخوان شرکت در چهارمین دوره طرح انتخاب پایتخت کتاب، در نشانی اینترنتی bookpromotion.ir قابل دسترس است. شهر منتخب، علاوه بر لوح تقدیر مقامات عالی‌رتبه کشوری، مجموعه‌ای از تسهیلات، اعتبارات و منابع فرهنگی دریافت خواهد کرد.
 
منبع:
ایسنا
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما