3028 نفر مسافر در مرداد 96 از طریق فرودگاه سبزوار جابه جا شدند

ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه

فرودگاه سبزوار در مرداد ماه 96 طبق اعلام  آمار مندرج در شماره نود وسوم ماهنامه آماری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، تعداد 3028 نفر مسافر را در مسیر هوایی تهران جابجا کرده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه این میزان جابه جایی مسافر نسبت به مرداد ماه 95 که تعداد 2598 نفر مسافر بوده، رشد 41 درصدی را در مرداد ماه 96 نشان می دهد.

همچنین در مرداد 96 تعداد کل پروازهای صورت گرفته در این فرودگاه 44 فروند بوده که این رقم نسبت به مرداد 95 با 32 پرواز، خبر از رشد 38 درصدی تعداد پروازها می دهد، که در نمودار زیرقابل مشاهده است

 

در زمینه حمل بار نیز فرودگاه سبزوار در مرداد 96 با جابه جایی 19959 کیلوگرم بار نسبت به مرداد ماه 95 با جابجایی 15063 کیلوگرم بار رشد 33 درصدی داشته است.

طبق همین اعلام؛ عملکرد فرودگاه سبزوار درمرداد ماه 96 نسبت به تیر ماه همین سال نیز در هر سه شاخص نشست و برخاست، اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار و پست ، افزایش داشته است.همچنین متوسط تعداد مسافر هر پرواز در مرداد ماه 69 نفر، متوسط میزان بار و پست هر پرواز 454 کیلوگرم و متوسط میزان بار و پست هر مسافر 7 کیلوگرم بوده است.

لازم به ذکر است پروازهای فرودگاه سبزوار درمرداد ماه 96 توسط دو شرکت هواپیمایی ماهان و آسمان انجام شده است ، پروازهای شرکت هوایپمایی آسمان با تأخیر78 درصدی صورت گرفته، درحالی که این رقم درباره شرکت هواپیمایی ماهان 15 درصد اعلام شده است.

گفتنی ست باتوجه به دستور وزیر، قول افزایش دو پرواز در شهریور یا مهر، از فرودگاه سبزوار داده شده است. امید می رود که با افزایش پروازها، همچنان شاهده رشد عملکرد فرودگاه شهرستان در ماه های آینده باشیم.
 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما