طرح زنده ستایی مفاخر در شورای فرهنگ عمومی سبزوار مصوب شد/ بزرگداشت آیت الله علوی / 500 میلیون تومان اعتبار برای آرامگاه حکیم سبزواری در حساب دانشگاه مانده است!

ریحانه ریاحی، امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه

رئیس دانشگاه حکیم سبزوای گفت: پیشنهاد زنده ستایی توسط دانشگاه حکیم سبزواری به شورای فرهنگ عمومی سبزوار مطرح شده است تا بتوانیم از مفاخر و بزرگان شهرمان در زمینه های مختلف، تا زمانی که در قید حیات هستند، تجلیل و قدردانی کنیم.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه دکتر جواد حدادنیا در جمع خبرنگاران سبزوار افزود: کلیت طرح زنده ستایی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان، مصوب گردیده است و دانشگاه حاضر است بزرگداشت هر یک از مفاخر سبزوار را که در شورای فرهنگ عمومی مصوب می شود، در هر ترم تحصیلی با افتخار برگزار کند.

وی درباره بزرگداشت شخصیت هایی نظیر محمود دولت آبادی نویسنده برجسته سبزواری نیز گفت: از لحاظ تخصص ادبی این دانشکده ادبیات و علوم انسانی و گروه ادبیات دانشگاه حکیم سبزواری است که باید پیگیر بزرگداشت مفاخری چون محمود دولت آبادی باشد و از لحاظ جایگاه مشاهیر شهرستان نیز این موضوع در راستای وظایف شورای فرهنگ عمومی است که بزرگداشت این نویسنده بزرگ را تصویب کند و بنده به عنوان یکی از اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان می توانم فقط موضوعی را پیشنهاد بدهم. بنابراین دانشگاه از دو منظر می تواند به موضوع بزرگداشت محمود دولت آبادی وارد شود. بدین شکل که یا توسط دانشکده ادبیات فارسی و گروه ادبیات این دانشکده پیشنهاد برگزاری مراسمی در این رابطه داده شود که در این صورت دانشگاه می تواند مستقلا عمل کند، و یا اینکه در مجموعه شهرستان نسبت به این موضوع تصمیم گرفته و مسئولیتی برعهده دانشگاه حکیم سبزواری گذاشته شود.

حدادنیا ادامه داد: در حال حاضر هیچ طرح و پیشنهادی از سوی گروه ادبیات فارسی دانشگاه حکیم سبزواری در ارتباط با بزرگداشت محمود دولت آبادی نداشته ایم و در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز فعلا در گام اول طرح زنده ستایی، بزرگداشت آیت الله سید محمد حسن علوی مصوب شده است و بنده به عنوان مجری این طرح معرفی شده ام.

وی همچنین درباره بقیه پروژه ها و فعالیت های دانشگاه حکیم سبزواری در حوزه مسائل فرهنگی شهرستان گفت: دوسال است بنده مبلغ 500 میلیون تومان برای آرامگاه حاج ملا هادی سبزواری گرفته ام که مصوب شده و در حساب دانشگاه است، اما هرچه نامه نگاری می کنیم ترتیب اثر داده نمی شود و کسی به درستی این موضوع را پیگیری نمی کند. در واقع طرح ما آماده است ولی فقط منتظر بسته شدن یک قرارداد بین دانشگاه حکیم سبزواری و میراث فرهنگی هستیم.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما