سرپرست سابق دانشگاه:

تثبیت دانشگاه فناوری های نوین در سبزوار / زمین مورد نیاز دانشگاه در حال تملک است

ریحانه ریاحی / مجله اینترنتی اسرارنامه

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری و سرپرست پیشین دانشگاه فناوری های نوین این شهر گفت: مشکل مالکیت زمین دانشگاه فناوری های نوین و تثبیت این دانشگاه در شهر سبزوار طی توافقاتی که با شرکت نفت به عمل آمده، در  حال برطرف شدن است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه دکتر جواد حدادنیا دوشنبه شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه سبزوار گفت: البته از آنجایی که در هفته های اخیر، ریاست جدید دانشگاه فناوری های نوین معرفی شده، بهتر است خبرنگاران جزئیات بیشتر درباره آخرین وضعیت این دانشگاه را از آقای دکتر ابوالقاسم امیر احمدی جویا شوند، اما به هرحال تا زمانی که بنده این مسئولیت را داشتم، مسئله تملک زمین مورد نیاز برای دانشگاه فناوریهای نوین در حال مرتفع شدن بود.

وی توضیح داد: از زمانی که مسئولیت بنده مجددا در فناوریهای نوین شروع شد، در آن مدت کوتاه کارهایی که توانستم انجام دهم، پرداخت یک سال و نیم اجاره معوقه دانشگاه به شرکت خط لوله نفت بود که به دلیل به تاخیر افتادن پرداخت این اجاره بها، دانشگاه در خطر تخلیه و شکایت حقوقی قرار گرفته بود.

حدادنیا همچنین در بحث مالکیت زمین دانشگاه فناوری های نوین اظهار داشت: طی جلسه ای که با مسئولان وزارت نفت برگزار کردیم قرار شد، دو ساختمان  در یک نقطه دیگر شهر که مورد توافق وزارت نفت باشد به همراه سند مالکیت به شرکت نفت واگذار شود و در مقابل شرکت نفت نیز مالکیت زمین فعلی را که در اجاره دانشگاه فناوری های نوین است، به این دانشگاه واگذار کند.

وی اظهار داشت: سرانجام دوساختمان، که هرکدام به ارزش 50میلیون تومان بود در جاده کمربندی جنوب شهر خریداری شد و مورد بازدید و تایید کارشناسان شرکت نفت قرار گرفت و تا زمان مسئولیت بنده، کارها تا همین مرحله پیش رفته بود و از این به بعد خبرنگاران باید ادامه روند را از ریاست جدید دانشگاه جویا باشند.  

 

*   *    *

گفتنی است: دانشگاه فناوری های نوین سبزوار جزء دانشگاه های نسل 3 می باشد که قرار است در زمینه تربیت نیروی انسانی کارآفرین در کشور پیشرو باشد.

این دانشگاه، بر اساس مصوبه شورای گسترش آموزش عالی از همان ابتدا با موافقت قطعی دانشکده و موافقت اصولی دانشگاه مشروط به اینکه شهرستان سبزوار بتواند طی سه سال زمین مورد نظر وزارت علوم را به مالکیت این دانشگاه در بیاورد، تاسیس شد و از مهر 92 اقدام به پذیرش اولین دانشجویان خود کرد.

دانشگاه فناوریهای نوین در سال های نخست راه اندازی به دلیل نداشتن زمین و ساختمان اختصاصی در سبزوار، به صورت موقت در یک ملک متعلق به شرکت خط لوله نفت در جنوب شهر سبزوار مستقر شد اما تا سال 95 که پایان مدت موافقت اصولی و مشروط تاسیس این دانشگاه در سبزوار بود، شرط تملک زمین مورد نظر وزارت علوم تحقق نیافت و دانشگاه فناوری های نوین در خطر تنزل به دانشکده قرار گرفت.

اینک امید می رود مراحل قانونی مورد نظر به سرعت طی شود و مجموعه مدیریتی شهرستان سبزوار با تملک زمین مورد نیاز برای دانشگاه فناوری های نوین زمینه ماندگاری امتیاز این دانشگاه پیشرو نسل سومی در دیار سربداران را فراهم آورند.
 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما