فرهنگ و بازهم دانشگاه حکیم سبزواری

نگارخانه ای در خور که دیگر جایش خالی نیست

داتشگاه حکیم سبزواری در عرصه ی علم، فرهنگ، اجتماع و هنر نقش بی بدیلی را نه تنها در منطقه بلکه کشور برای سبزوار رقم زده است چرا که با تاسیس دانشگاه بزرگترین فعالیت ها که چشمگیر نیز بوده است با وجود موسسات معظم دیگر، توسط این دانشگاه شکل گرفته و به ثمر نشسته است اما آنچه این روزها شاهد آن هستیم بن بستی است که در حوزه فرهنگ و رکود حاکم بر آن به چشم می آید و بی گمان حرکت های مردمی هنرمندان است که توانسته شرایط رکود و رخوت را تغییر دهد.

آنچه این روزها آنهم در هفته دولت در شرف تحقق است تاسیس نگارستان "آفرین"  وابسته به مرکز آفرینش فرهنگی اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری است این مرکز که خود بدور از تبلیغات های رایج مدت زمان اندکی از آغاز فعالیتش نمی گذرد در اولین گام اهتمام جدی برای ایجاد  نگارستان "آفرین" نموده است نگارخانه ای که به حق کمتر نمونه ای از آن در سطح استان می توان جست. آنچه از قرائن پیداست این نگارخانه قرار است علاوه بر فعالیت های نمایشگاهی، با وجود امکانات در خور توجه، به نشست های تخصصی در حوزه های مرتبط با نگاهی دانشگاهی بپردازد.

گفتنی است اولین نماشگاهی که همزمان با ششمین روز هفته ی دولت در "نگارستان آفرین"برگزار خواه شد نمایشگاه دستاوردهای"تدبیرهای امیدبخش" است که با آثاری مرتبط با دستاوردهای دانشگاه همراه است.

طراح پوستر نمایشگاه و بنیادحامیان دانشگاه که قرار است در مراسم رونمایی شود هنرمند شهرستان سرکار خانم سمانه کیوانلو می باشند

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما