دیار سربداران را نباید دست کم گرفت...

ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه

مجله اینترنتی اسرارنامه با توجه به مطلبی که خبرگذاری مهر در رابطه با آمادگی استانداری برای جابجایی فرودگاه بجنورد منتشر نموده،این چنین می نویسد:

 با توجه به مطلبی که در ادامه آمده،می توان به مطلب هُدهُد سبزوار که در کانال های تلگرامی منتشر شده و اسرار نامه نیز این خبر را منتشر نموده ولیکن تایید یا رد محتوای آن را عهده دار نشده است،اشاره کرد (برای مطالعه این مطلب اینجا را کلیک کنید) که ظرفیت سبزوار در زمینه اقتصاد و همچنین فرودگاه بسیار بالاست و به اقدام مردم این دیار در دهه های پیشین باید بالید.

بجنورد علی رغم استان بودن وداشتن فرودگاه، اکنون نیاز به در نظر گرفتن مکان مناسب به لحاظ جغرافیایی را درک کرده است، در حالی که سبزوار در اواسط دهه هفتاد شمسی داشتن یک فرودگاه با ظرفیت فعالیت بین المللی ضروری دانست. لذا در پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته، مکان قبلی فرودگاه را مناسب ندانست و همت مردمانش و موسسه مردمی این دیار، باعث شد که فرودگاه جدید سبزوار در زمین هایی که مردم این دیار در اختیار سازمان هواپیمایی گذاشتند ساخته شود و اکنون دومین سرمایه عظیم ملی در غرب خراسان رضوی باشد.


آمادگی استانداری برای جابجایی فرودگاه بجنورد/تغییرلازمه توسعه است

استاندارخراسان شمالی با اشاره به اینکه فرودگاه بجنورد به لحاظ جغرافیایی درمکان خوبی ساخته نشده ونمی‌توان به توسعه آن چندان امیدوار بود ازآمادگی استانداری برای جابجایی فرودگاه خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صالحی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی که به مناسبت هفته دولت انجام شد، اظهار کرد: فرودگاه بجنورد به لحاظ سوق‌الجیشی در مکان مناسبی ساخته نشده و به همین دلیل نمی‌توان چندان به توسعه آن امیدوار بود.

صالحی تصریح کرد: استانداری برای جابجایی این فرودگاه آمادگی دارد و حتی می‌توان با پیش‌فروش زمین‌های محوطه فرودگاه فعلی، در مکان دیگری که پروازها به‌راحتی امکان‌پذیر باشد، فرودگاه جدیدی را تأسیس کرد.

وی بابیان اینکه برای تأمین هزینه‌ها در این بخش مشکلی نداریم، عنوان کرد: تلاش‌هایی که برای توسعه فرودگاه بجنورد کردیم به نتیجه نرسید چراکه مکان جغرافیایی این فرودگاه از دلایل عدم موفقیت است.

وی خراسان شمالی را بهترین منطقه برای راه‌اندازی پروازهای باری دانست و افزود: از این طریق می‌توان درآمد خوبی برای استان به دست آورد.

استاندار خراسان شمالی درباره ایجاد راه‌آهن مشهد- بجنورد- گرگان نیز گفت: نقشی در اجرایی شدن این پروژه ندارم.

صالحی بابیان اینکه پیوستن بجنورد به خطوط ریلی کشور از الزامات است، تصریح کرد: در خصوص این پروژه نظرهای مدیریتی و کارشناسی متفاوتی وجود دارد.

وی درباره احداث راه‌آهن در استان و خط ریلی اسفراین- جوین- بجنورد نیز گفت: این طرح ازجمله خطوط آنتنی است که خطوط موفقی برای توسعه نیستند.

وی با اشاره به آغاز به کار دولت دوازدهم اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با شعار آزادی، امنیت، پیشرفت و آرامش کار خود را آغاز کرده و در خراسان شمالی نیز برای تحقق این اهداف تلاش می‌شود.

صالحی درباره تغییرات مدیریتی در خراسان شمالی اظهار کرد: تغییر لازمه پیشرفت و توسعه است و در استان نیز با این نگاه به دنبال اصلاح فرآیندها و یا تغییرات مدیریتی هستیم.

استاندار خراسان شمالی ۸۴۱ پروژه را سهم این استان از پروژه‌های قابل‌افتتاح در هفته دولت برشمرد و عنوان کرد: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها اعتباری بالغ‌بر ۴۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی پروژه‌های عمران شهری و روستایی، باند دوم بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان، طرح‌های گازرسانی و آب‌رسانی و آسفالت راه روستایی را ازجمله پروژه‌هایی برشمرد که طی هفته دولت در خراسان شمالی به بهره‌برداری می‌رسد.

 

منبع: خبرگزاری مهر


 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما