در نشست خبری نایب رئیس موسسه خیریه امام حسین (ع) مطرح شد:

استقبال سبزواری ها از خدمات دندانپزشکی درمانگاه خیریه خاتم الانبیاء به خاطر کیفیت بالا و هزینه پایین

گزارش: سمیرا واعظی نژاد ، زهرا امیری 
 
نشست خبری نایب رئیس موسسه خیریه امام حسین سبزوار در تاریخ پنج شنبه 26 مرداد ماه سال جاری با اصحاب رسانه برگزار شد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه در این نشست سید حسن دلبری نایب رئیس موسسه خیریه امام حسین پس از تبریک روز خبرنگار به بیان تاریخچه ای از این موسسه پرداخت.  
 
وی بیان کرد : حدود دو دهه گذشته خیرین روستای دلبر تصمیم به ایجاد خیریه ای با نام خیریه امام حسین (ع) گرفتند و در سال 1379 مجوز تاسیس از نیروی انتظامی گرفته و موسسه در ملکی استیجاری در منطقه آل احمد سبزوار تاسیس شد. پس از 4 الی 5 سال همکاری با نیروی انتظامی، بهزیستی مدعی شد، مجوزهای چنین تشکیلاتی بایستی از سوی این ارگان باشد، مجوز خیریه به بهزیستی منتقل شد. پس از 4 سال همکاری با بهزیستی، متاسفانه این ارگان قصد داشت  مواردی را به اساسنامه اضافه کند که ما آن ها را نپذیرفتیم و اکنون مجوزمان از فرمانداری می باشد. 
 
دلبری ادامه داد: پس از تلاش های فراوان و با مشارکت اوقاف توانستیم ملک کنونی را در سال 82 در اختیار بگیریم اما به دلیل نبود بودجه، خاک برداری آن تا سال 85 به تاخیر افتاد و در سال 91 به ساختمان جدید با نام حضرت خدیجه(س) که مجهز به تمام امکانات برق، برق اضطراری، اینترنت، تجهیزات پزشکی و... می باشد نقل مکان کردیم. در این راستا از زمان تاسیس موسسه تا به امروز دولت مبلغ 20 میلیون تومان از طریق بهزیستی به ما کمک کرد و بقیه ی کمک ها همه از جانب خیرین مردمی به ویژه خیران تهرانی و نیز اهالی روستای دلبر بوده است. اما به هرحال با وجود همه کم کاری ها و عدم همکاری هایی که با ما صورت می گرفت، رسیدن به چنین مجموعه ای را نتیجه لطف و عنایت خداوند می دانم.
 
وی بیان کرد : اساس نامه خیریه در سه بعد و هدف طراحی شده است که شامل : بعد حمایتی، بعد درمانی و بعد فرهنگی می باشد. در بخش حمایتی،  ما تا به امروز  1200 خانوار را تحت پوشش گرفته ایم. موسسه ما از جامعیت خوبی برخودار است. زیرا برخی از موسسات هستند که به صورت موردی در زمینه خوراک، تهیه جهازیه، دارو و درمان و ... کار می کنند یا قشر خاصی را مثلا معلولان ذهنی، زنان و کودکان بی سرپرست، اقشار کم درآمد و ...را زیر پوشش قرار می دهند. اما موسسه ما در همه زمینه های دارو و درمان ، مواد غذایی ، پوشاک و در مواردی دادن جهزیه فعالیت می کند و این موارد به صورت عام از جمله خانواده معتادین را که از سوی هیچ پایگاهی حمایت نمی شوند در بر می گیرد.
 
سید حسن دلبری ادامه داد : بعد درمانی زیرمجموعه ای از بخش حمایتی است و در همین راستا در سال 81  مجوز درمانگاهی با عنوان درمانگاه خاتم النبیاء از وزارت  بهداشت و درمان گرفته شد و با یک پزشک عمومی و یک پرستار شروع به کار کرد و امروز در ساختمان جدید با کادر کاملی از جمله پزشک عمومی، پرستار، مامایی، فیزیوتراپی و دندانپزشکی مستقر هستیم و یکی از کامل ترین بخش های مجموعه بخش دندان پزشکی می باشد که شامل چهار اتاق مجهز و شش یونیت و شش دندان پزشک است که در صبح و بعد از ظهر مشغول به کار می باشند. 
 
وی دلیل استقبال خوب مردم را کیفیت خوب خدمات پزشکی و دندانپزشکی ارائه شده در این درمانگاه و در عین حال نرخ پایین خدمات نسبت به نرخ های اعلام شده توسط نظام پزشکی دانست و افزود: اما این نرخ های پایین موجب بروز اعتراضاتی از سوی برخی دندانپزشکان و دانشگاه علوم پزشکی سبزوار شده است. 
 
دلبری همچنین گفت: خدماتی که در درمانگاه خیریه خاتم الانبیاء ارائه می شود، برای عموم مردم است، اما کسانی که توانایی مالی پرداخت همین هزینه اندک را نیز نداشته باشند، در کلینیک دندانپزشکی خاتم الانبیاء وامی به آنان پرداخت می شود که با اقساط کم در ماه های بعد پرداخت کنند.
 
وی ادامه داد: چنانچه بیماری از کار یکی از پزشکان ناراضی باشد، این نارضایتی پیگیری خواهد شد و راههای ارتباطی موسسه با مردم را سایت اینترنتی و کانال تلگرامی و همچنین حضور فعال خود در دفتر کاریش اعلام کرد و همچنین اظهار داشت: تا چند سال اخیر صندوقی با عنوان صندوق انتقادات و پیشنهادات در قسمت درب ورودی موسسه وجود داشته است که متاسفانه هیچ استقبالی از سوی مردم نشده است.
 
نایب رئیس موسسه خیریه امام حسین(ع) از عملکرد موسسه در بعد فرهنگی ابراز نارضایتی کرد و گفت: به عقیده ی من در کل کشور در بخش زیربنایی فرهنگی خوب عمل نکرده ایم.
 
وی سپس فعالیت های بخش فرهنگی را با عنوان هیات مذهبی نینوا این گونه برشمرد: 
 
- برگزاری همایشی با هدف بزرگداشت نام حضرت خدیجه در تالار کاشفی و اهدای چهل پلاک طلا به زنان و دخترانی با نام خدیجه و اعطای چادر سفید به 250 نفر 
 
- برگزاری همایشی در باب یادواره شهدای دلبر با عنوان دلدادگان کوی دلبر در محل روستا با حضور 1500 مهمان شهرستانی، استانی و کشوری 
 
- برگزاری جشنی در سوم رمضان و ولادت امام حسن (ع) و همچنین نیمه شعبان 
 
- برگزاری مسابقات قرآن و نهج البلاغه 
 
- وقف فرهنگی که شامل ارائه ی خدمات از سوی درمانگاه به صورت رایگان در مناسبت های خاص می باشد
 
- ارائه خدماتی همچون مشاوره ازدواج ، آموزشی، اعصاب و روان و تحصیلی 
 
- برگزاری مراسم هیات و سینه زنی در شب های ماه محرم
 
دلبری در ادامه گفت : موسسه با همکاری مدیر عامل برخی خوابگاه های بی سرپرست اقدام به آموزش بافندگی و تامین نخ برای آن ها نیز کرده است. 
 
در ادامه این جلسه دکتر حسن دلبری یکی از اعضای هیات مدیره و هیات امناء موسسه نیز ضمن عرض خوش آمدگویی به اصحاب رسانه توضیحی مختصر راجع به تاسیس این موسسه و درمانگاه داد و یکی از دلایل موفقیت این مجموعه را نیت خیر اعضا عنوان کرد.
 
وی افزود: اعضای این موسسه وقتی در اینجا قرار می گیرند، فقط وابسته به «جناح کمک به مردم» هستند و به همین دلیل نیز این موسسه تاسیس شد. 
 
دکتر حسن دلبری همچنین یکی دیگر از دلایل موفقیت این مجموعه را تداوم جلسات هیات مدیره دانست که در جلسات فقط با هم افزایی و هم گرایی به پیشرفت اهداف این مجموعه فکر می کنند.
 
وی در پایان از اصحاب رسانه سبزوار درخواست انعکاس  فعالیت های موسسه برای ترغیب دیگران جهت ورود به چنین فعالیت هایی را مطرح کرد.
 
 
جهت ارتباط با موسسه خیریه امام حسین (ع) می توانید با آدرس و شماره های زیر تماس حاصل نمائید:
 
آدرس موسسه :
خراسان رضوی / سبزوار / خیابان بیهق / روبروی مسجد پامنار/ بیهق 18/ موسسه خیریه امام حسین (ع)  - درمانگاه خیریه خاتم الانبیا (ص)
 
 کد پستی :
96138  - 18351 
 
شماره های تماس :
 3- 05144239002
 3- 05144225922
 
فکس    : 05144239004
مدیریت  : 05144225924
همراه   : 09155716984
 
پست الکترونیک :
info@imamhosein-sabzevar.ir
 
خیّرین و نیکوکاران محترم می توانند کمک های نقدی و غیر نقدی ، نذورات ، وجوهات ، صدقات ، اهداء گوسفند عقیقه ، پوشاک و مواد غذائی و ... خود را به آدرس :
 
خیابان امیرکبیر – میدان آل احمد جنب پمپ بنزین امام علی (ع) دفتر مؤسسه خیریه امام حسین (ع) و درمانگاه خیریه خاتم الانبیاء (ص) تحویل و رسید دریافت نمایند و وجوه نقدی خود را به شماره حساب های : 
 
-  61346455/65 بانک ملت شعبه اسرار
 
-25069/93 یا 407/2/2385429 بانک رفاه کارگران مرکزی
 
-0105718927003 بانک ملی سیبا مرکزی
 
-26388 / 4594 بانک تجارت شعبه بازار
 
-2777 صندوق قرض الحسنه المهدی ( عج )
 
 واریز نمایند .
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما