پنجمین جلسه از سلسله جلسات همایش مهدویت در سبزوار برگزار شد

ریحانه ریاحی / مجله اینترنتی اسرارنامه

پنجمین جلسه از سلسله جلسات همایش مهدویت در فرهنگسرای امام رضا (ع) با حضور حجت الاسلام سید جعفر موسوی نسب مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان خراسان رضوی در حاشیه ی این برنامه به خبرنگار ما گفت: این جلسات با هدف پاسخ به شبهات مهدویت برگزار می شود. زیرا امروز دشمن با تمام توان خودش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در برابر اسلام و مهدویت قرار گرفته و از طریق رسانه، دیداری، نوشتاری، شنیداری از جمله با کتاب ها، شبکه های متعدد، فیلم های هالیوودی و بازی های کامپیوتری هجمه بر علیه مهدویت ناب را به اوج رسانده است.

وی افزود: امروز ما باید برنامه ریزی خاص و ویژه ای در دفاع از اسلام ناب و مهدویت  ناب داشته باشیم و در دفاع از نایب آن حضرت بحث نواب عام  و ولایت فقیه را مد نظر قرار دهیم.

حجت الاسلام موسوی نسب ادامه داد: امروز ما شیعیان رسالت مهمی در معرفت امام زمان داریم. البته معرفت شناسنامه ای مد نظر ما نیست بلکه معرفت نسبت به سیره آن حضرت، صفات یاران آن حضرت و منتظرین واقعی، فتنه های آخرالزمان، بحث علائم و شرایط، بحث امام مهدی در قرآن و جایگاه آن حضرت، بحث امام مهدی در روایات و جایگاه شان، بحث زمینه سازی ظهور حضرت و مباحث حول محور مهدویت مطرح است و در این راستا رسالت ماست که بتوانیم برنامه ریزی خاص و ویژه ای داشته باشیم.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان خراسان رضوی  در ادامه گفت: مرکز مهدی موعود در سال ۷۹ به دستور مقام معظم رهبری با پیشنهاد حجت الاسلام قرائتی و جمعی از افراد مورد اعتماد از جمله آزاده ی مرحوم ابوترابی، آقایان ایرانی، فیروز آبادی، سردار صفوی و ... تشکیل شد و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج)شکل گرفت که در کنار تشکیل بنیاد، مرکز تخصصی مهدویت، اردوگاه مهدی یاوران در قم تشکیل شد و کلاسها و شعب متعددی در سراسر کشور ایجاد شد.

وی اظهار داشت: ما هم از سال 85 در استان خراسان رضوی فعالیت مهدویت را آغاز کردیم که تا کنون برکات فراوانی هم داشته است ازجمله برگزاری کلاس ها ودوره های تربیت مربی که تا به حال حدود 16 دوره از بین خواهران و برادران حوزوی  وصدها دوره ی مقدماتی وتکمیلی ومتوسطه درحوزه های علمیه و دانشگاه ها ومساجد ودرنیروهای نظامی وانتظامی وسپاه را داشته ایم.

وی با بیان اینکه امیدمان به گروه های فرهنگی در شهرستان هاست تا درهرشهری ازاستان یک مجموعه فعال مهدویت داشته باشیم، از خیرین درخواست کرد:  مکانی را در سبزوار وسایرشهرستان ها که درشان امام زمان باشد، در  اختیار این بنیاد قرار دهند تا انشاالله در طول سال بحث معرفت و سربازی امام زمان را داشته باشیم.
گفتنی ست همایش مهدویت با همت ومدیریت اعضای مکتب ام ابیها و همکاری بسیج طلاب سبزوار برگزار می گردد.

با سپاس از حجت الاسلام تاج آبادی بابت همکاری در تهیه این خبر

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما