کنگره آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی در سبزوار برگزار می شود

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: نخستین آیین نکوداشت آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی سبزواری؛ خطیب نستوه، مبارز و موسس مدارس تعلیمات اسلامی آذرماه امسال در سبزوار برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله حسن عالمی، شنبه در جلسه شورای سیاستگذاری کنگره آیت الله اسلامی در سبزوار افزود: برگزاری همایش نکوداشت بزرگان و عالمان دین در راستای حفظ ارزشهای دینی و هدایتگری نسل جوان است.

وی ادامه داد: بررسی شرح حال بزرگان و مفاخر و برگزاری یادواره برای آنها با هدف بهره بردن از شیوه زندگی آنها بر محور توحید است.

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره آیت الله اسلامی گفت: این شخصیت بزرگ شیعه عالمی خستگی ناپذیر، نستوه و ژرف اندیش بود که نسل جوان باید از برجستگی های زندگی وی بهره بگیرد.

آیت الله عالمی افزود: نکات فراوانی در زندگی وی وجود دارد که برای افراد و جریان های دلداده به انقلاب الگو و اسوه است.

امام جمعه موقت اصفهان نیز گفت: آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی یکی از بزرگترین عناصر انقلابی و فرهنگی در حکومت طاغوت بود که 183 مدرسه در دوره پهلوی ایجاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر افزود: این روحانی برجسته سبزواری، موسس جامعه تعلیمات اسلامی در عصر خفقان پهلوی بود که می تواند برای مبلّغان دینی و نسل جوان کشور الگوی بی نظیری باشد.

امام جمعه سبزوار نیز با اشاره به اینکه سبزوار از مهدهای علم و دانش و زادگاه مشاهیر و عالمان بزرگ است، گفت: آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی از سرمایه های دینی فرهنگی شهرستان سبزوار و الگویی برای همه مردم و نسل جوان است.

حجت الاسلام مقیسه افزود: برگزاری مراسم نکوداشت عالمان و شخصیت های دینی برای زنده نگه داشتن مجاهدتهای علمی آنها و آشنا نمودن جوانان با معارف دینی ضروری است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: کنگره نکوداشت آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی در سه محور علمی-پژوهشی، آیین شعر حماسی انقلاب و نمایشگاه بیداری اسلامی به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می شود.

جواد حدادنیا افزود: این همایش با مساعدت و همکاری نماینده مردم خراسان در مجلس خبرگان رهبری، مدیر بنیاد بعثت و نهج البلاغه، فرمانداری سبزوار، نمایندگان مجلس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، دفتر امام جمعه، حوزه علمیه، میراث فرهنگی، دفتر تاریخ شفاهی برگزار می شود.

آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی در سال 1275 ه. ش در شهر سبزوار متولد شد. وی پس از فراگیری قرآن، دروس ابتدایی و مقدمات علوم دینی در مشهد در سال 1305 ه.ش به عراق عزیمت کرد و به سال 1310 ه.ش در عصر اختناق حکومت رضاشاه به ایران برگشت.

تأسیس مدارس تعلیمات اسلامی در تهران و شهرستانها، تأسیس بیش از 80 مسجد و حسینیه، تأسیس مدارس دینی در شهرستانهای مختلف و دهها کتابخانه بزرگ در شهرهای گوناگون از مهمترین فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی اوست.

آیت الله اسلامی در سال 1364، در سن 99 سالگی در تهران رحلت کرد و در یکی از حجرات صحن بزرگ حرم حضرت معصومه (س) در قم به خاک سپرده شد.

منبع: ایرنا

کد:6430

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما