آرامشی معنوی در هیاهوی شهر:

گزارشی از یک دهه عملکرد مرکز تربیت مدرس قرآن کریم سبزوار(قسمت دوم)

ریحانه ریاحی، امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه:
 
 
مرکز ترتبیت مدرس قرآن کریم دارای بخش های زیر است:
 
1- آموزش : ثبت نام دانشجویان، ارائه دروس و انتخاب واحد، برگزاری امتحانات 
این مرکز مجوز پذیرش دانشجو در 5 رشته 1- تربیت مربی روخوانی قرآن کریم 2-تربیت مربی پیش دبستانی  3- تربیت مربی تجوید و وقف و ابتدا 4- صوت و لحن 5- حفظ جامع قرآن کریم در دوره های دو ساله را دارد.
تعداد فارغ تحصیلان این مرکز تا کنون به بیش از 900 نفر رسیده است که خوشبختانه بسیاری از آن ها در سال های اخیر یا خود مستقیماً اقدام به راه اندازی موسسات یا مهدکودک های قرآنی در سبزوار کرده اند و یا جذب یکی از موسسات قرآنی و مهدکودک های مذهبی قبلی شده اند و به ارتقاء سطح فرهنگ دینی و قرآنی در شهر دارالمومنین سبزوار یاری رسانیده اند.
 
2- بخش فرهنگی: برگزاری جشن ها  مراسمات مذهبی ، اردوی سیاحتی و زیارتی ، برپایی نمایشگاه ها ...
 
3- بخش اداری – مالی
 
4- بخش کتابخانه:کتابخانه عمومی مرکز تربیت مدرس قرآن کریم در سال 1388در محل مقبره آیت الله میرزا موسی فقیه سبزواری تاسیس گردید و در حال حاضر بالغ بر 250عضو فعال دارد از برنامه های اجرا شده در کتابخانه برگزاری مسابقات نقاشی و کتابخوانی، برپایی نمایشگاه کتاب، قصه گویی برای کودکان
این کتابخانه در حال حاضر بیش از 5000 جلد کتاب دارد که در بخش های کودک، نشریات، نرم افزاری، کمک درسی، مذهبی، نوجوان دسته بندی شده اند.
 
کتابخانه مرحوم آیت الله فقیه سبزواری در مرکز تربیت مدرس قرآن کریم سبزوار در عمر کوتاهی که از راه اندازی آن می گذرد موفق به کسب افتخاراتی در کشور و استان شده است که از آن جمله می توان به انتخاب کتابدار این کتابخانه به عنوان مسئول کتابخائه نمونه کشوری در سال 94 اشاره کرد شد و نیز در سال 92 این کتابخانه به عنوان کتابخانه برتر خراسان رضوی انتخاب شد.
 
درآمد مرکز تربیت مدرس قرآن کریم سبزوار از محل برگزاری کلاس ها و فعالیت های انجام شده در این مرکز تامین می شود.
 
تاثیراتی که این مرکز در سطح شهرستان داشته را نمی شود نادیده گرفت، از جمله تربیت بیش از 500مربی قرآنی پیش دبستانی و همچنین استخدام و به کارگیری مربیان در سطح شهرستان در مهدها و مدارس که یکی از افتخارات این موسسه محسوب می شود و همچنین این موسسه به عنوان موسسه برتر در سطح شهرستان در برنامه یادمان منادیان نور سربداران با حضور حجت الاسلام محمد تقی کاظمی نسب سرپرست معاونت قرآن و عترت خراسان رضوی منتخب شد.
 
شخصیت هایی از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، قائم مقام اداره کل ارشاد اسلامی ، نواده آیت الله عبدالعلی سبزواری و مهمانانی  از کشورهای عراق ، عربستان ، کویت ، امام جمعه و فرماندار و روسای ادارات شهرستان، قاری و حافظ بین المللی حسنی واستاد کشوری احمدرضا محسنی ثانی در این مرکز حضور پیدا کردند.
 
ادامه دارد ...
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما