چای داغِ شورای شهر

شورای شهر متعهد به مردم یا اصحاب قدرت؟!

یادداشت پیش رو از جانب یکی از مخاطبان گرامی اسرارنامه به بخش نظرات این مجله ارسال شده است.

اسرارنامه در ادامه بدون تایید یا رد محتوای این یادداشت و فقط به قصد احترام به جریان باز رسانه ای به انتشار این یادداشت می پردازد:

بزرگترین و بی شک مهم ترین اختیار شورای شهر انتخاب شهردار است که می تواند  در صورت دقت و با استفاده از تمامی اندیشه های بسامان و نیک گزینی، بهترین فرصت را برای سبزوار باشد و یا  درصورت بی توجهی بزرگترین چالش شهر را رقم  زند.

آیا شورا توان و قدرت این را دارد که در برابر اصحاب قدرت و یا در حقیقت پدر خوانده های مرعی و نامرعی بایستد؟

 پدرخوانده هایی که در چنبره قدرت و سرمست از آن  به هیچ عنوان حاضر نیستند جز خود را ببینند و اگر اندکی بینا باشیم خانواده هزار فامیل را تداعی می کنند. آنان به هیچ عنوان حاضر نیستند بر خلاف آنچه از آن دم می زنند اجازه حضور به تفکر جدید را بدهند این پدر خوانده ها بر کارخانه ها و شرکت ها اعم از داوریی و سیمان و برخی مناصب و غیره تکیه زده اند.

 آیا می دانید تنها دلیل ابطال شرکت توسعه و عمران شهرستان با اینکه خود این اصحاب قدرت برگزار کننده  و مجری انتخابات آن بودند و با حمایت برخی ادارات انجام پذیرفت چه بود؟

اینک در بحبوحه ی انتخاب شهردار، باز این تشنگان خدمت - تو بخوانش قدرت- با اشکال مختلف سر از گریبان در آورده اند کسانی که بی گمان بویی از اصلاحات نبرده اند و حتی پرچمدارشان در انتخابات شورا نتوانست حدنصاب رای لازم برای عضویت در علی البدلی شورا را کسب کند. آنان برخی از اعضای شورا و حتی یکی ازنامزدهای پیشنهادی سمت شهردار را تحت فشار قرار داده اند تا به خواسته ی آنان تمکین نماید.

آیا استفعای یکی ازنامزدهای پیشنهادی شهرداری که از حسن اتفاق یکی از با تجربه ها و متخصص ترین  جمع حاضر بوده است در این راستا نیست؟

دکتر معصومی طی مرقومه خود اذعان داشته است : "برخی مسائل نه چندان خوشایند و اخبار ناراحت کننده و مجموعه ای از بایدها و نبایدها، ناملایمات، بد اخلاقی، تصمیم گیری­های زود هنگام و بدون شناخت، غرض ورزی های شخصی و یا سیاسی و... همه و همه بنده را به این مسیر رهنمون ساخت که عطای این جایگاه را به لقایش ببخشم."( به نقل از کانال های خبری سبزوار)

اگر تنها همین نشانه بود می توان تمارض کرد که پدر خوانده ها دست از سر مردم بر داشته اند اما بدبختانه عمق فاجعه وقتی بیشتر می شود که برخی از اعضای شورای شهر ازجمله عضو جدید شورا، به فشارهای اصحاب قدرت و ثروت  نیز اعتراف می کند.

قربانعلی کلمیشی:"بر خلاف مردم آن هایی که قدرت دارند، آنهایی که ثروت دارند، آن­هایی که صندلی ریاست دارند، آن هایی که نفوذ دارند جور دیگری سفارش می کنند. این ها تلفن می کنند. این ها جلسه می گذارند. این ها اسم می برند. این ها نمی گویند شهرداری خوب انتخاب کنید. این ها می گویند به فلانی رای بدهید. این ها می گویند نظر فلانی با فلانی است. این ها می گویند آنچه را خیلی وقت ها نباید بگویند.

قربانعلی کلمیشی: آنهایی که قدرت دارند می گویند به فلانی رای بدهی

 *در گوش کردن به سفارش مردم منفعت شخصی نیست؛ اما در سفارش پذیری از جلسه ای ها و تلفنی ها خیلی وقت ها منفعت شخصی هست.

 *عضو شورا یا مرد است یا نامرد. این را انتخابش مشخص می کند. باید دید عضو شورا شهرداری برای مردم انتخاب می کند یا برای خودش. باید منتظر شد و دید."( به نقل از کانال خبری تحلیلی صبح سبزوار)

امید می رود اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار به مردم متعهد باشند مردمی که با وجود سختی های بسیار و رنج هایی بی شماری که بر گرده می کشند و از عرق جبین خود مجبور هستند هزینه شهرسازی را تحمل کنند از رنج مضاعف نابسامانی در امور شهری معاف شوند. 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما