کارنامه هنری سبزوار در سال 90 ، با جشنواره اترک درخشانتر شد

سال 1390 را شاید بتوان از لحاظ تولید چندین اثر ارزشمند در زمینه تئاتر و فیلم کوتاه و نیز به لحاظ کسب افتخارات مختلف منطقه ای و ملی ، برای  جامعه هنری سبزوار یک سال درخشان و به یادماندنی دانست.
از نگاه مجله اینترنتی اسرارنامه تولید دو اثر نمایشی قفس و ستایش در این سال که هرکدام طیف وسیعی از مخاطبین سبزواری را به خود جلب کردند ، راهیبابی تئاتر اژدهاک از سبزوار به جشنواره بین المللی تئاتر فجر و موفقیت چشمگیر فیلم کوتاه پیاده رو اثر فیلم ساز نام آشنای سبزواری در جشنواره منطقه ای فیلم اترک در خراسان شمالی که ویژه سینمای جوان برگزار شد ، همه تنها تعدادی از موفقیت های هنرمندان سبزواری در سال 90 در عرصه تئاتر و فیلم سازی هستند.
آخرین این موفقیت ها چنان که گفته شد برگزیده شدن فیلم کوتاه پیاده رو اثر هنرمند سبزواری عباس عمرانی بیدی ، دریازدهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان (اترک) بود .

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار به همین مناسبت در واپسین روزهای سال 90 در مطلبی ضمن عرض تبریک به جامعه هنری سبزوار ، نتایج نهایی جشنواره فیلم اترک و موفقیت فیلم پیاده رو به کارگردانی عباس عمرانی بیدی هنرمند سبزواری را چنین گزارش داد :
درراستای برگزاری یازدهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان در شهرستان بجنورد و راه یابی دو فیلم از هنرمندان سبزواری به این جشنواره ، فیلم پیاده رو به کارگردانی عباس عمرانی بیدی برگزیده شد .
نظریه هیات داوران :
هيئت داوران در بخش بهترين فيلم تجربي نيز از ميان 3 نامزد دريافت جايزه «پياده رو» ساخته «عباس عمراني بيدي»، «دست» ساخته مشترك «ايمان رضايي »  و «احسان رضايي»، «بركه نشين هاي نفت» ساخته «امير بياتي» ديپلم افتخار  را به فيلم «ايمان رضايي »  و «احسان رضايي» از بندرعباس اهدا كرد و فيلم  «پياده رو» ساخته «عباس عمراني بيدي» از
سبزوار را شايسته دريافت  تنديس جشنواره، جايزه نقدي و نيز حمايت از توليد اثر بعدي تا سقف 10ميليون ريال اعلام كرد.
در بخش تصويربرداري نيز از ميان4 نامزد دريافت جايزه «حميدرضا اميري» براي فيلم «بزخر»، «غلامرضا سعادت» براي فيلم «زمزمه يك نقش»، «عباس عمراني بيدي» براي فيلم «پياده رو»، «ياسر زماني» براي فيلم «پايان دايره» هيئت داوران ديپلم افتخار را  به «عباس عمراني بيدي» براي فيلم «پياده رو» از
سبزوار اهدا كرد
در بخش صدا نيز از ميان 5 كانديداي  دريافت جايزه «مصطفي محمدي» براي صدا برداري فيلم «گاهي سكوت كنيم»، «سيد مهدي حسيني» براي فيلم «دادگاه»، «امير زارعي» براي فيلم «دستان»، «امير عابدين پور» و «حسين سعادت» براي فيلم «من زندگي را دوست دارم» و «عاطفه خالصي فر» و «حسين اسماعيلي» براي فيلم «پياده رو»، هيئت داوران ديپلم افتخار را مشتركا به «مصطفي محمدي» براي صدا برداري  فيلم «گاهي سكوت كنيم» از مشهد و «سيد مهدي حسيني» براي فيلم «دادگاه» از بيرجند اهدا كرد و «عاطفه خالصي فر» و «حسين اسماعيلي» براي فيلم «پياده رو» از
سبزوار راشايسته دريافت تنديس و جايزه نقدي دانست.
 در بخش بهترين مجري طرح يا تهيه كننده هيئت داوران  از ميان 4 كانديداي دريافت جايزه «احمدرضا كرمي» براي فيلم «پايان دايره»، «عليرضا رادمان» براي فيلم «پياده رو»، «هانيه خاك پور» براي فيلم «گاهي سكوت كنيم»، «محمد عبداللهي» براي فيلم «دستان»،  ديپلم افتخار به «عليرضا رادمان» براي فيلم «پياده رو»  از
سبزوار اهدا شد و تنديس جشنواره و جايزه نقدي  «محمد عبداللهي» براي فيلم «دستان»از بيرجند تعلق گرفت.
منبع : وبسایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار
وبسایت خبری سبزوار نیوز نیز روز گذشته 4 فروردین 90 گزارش مفصلی از این موفقیت هنرمندان سبزواری منتشر کرد .
 گزارش سبزوار نیوز در مورد موفقیت های فیلم کوتاه پیاده رو از جشنواره اترک بدین شرح است :
فیلم کوتاه پیاده رو تولید انجمن سینمای جوان سبزوار آخرین اثر عباس عمرانی بیدی است که تاکنون در چندین جشنواره حضور داشته است.
این فیلم در آخرین روزهای سال 90 با دریافت بیشترین جایزه از جشنواره فیلم منطقه ای سینمای جوان فصل4(اترک)در استان خراسان شمالی-بجنورد شگفتی ساز جشنواره شد.
"پیاده رو"برنده:
* تندیس و جایزه اول بخش فیلم تجربی
*کمک هزینه ساخت اثر بعدی به مبلغ 10000000 ریال
* تندیس و جایزه اول بهترین "صدا،عاطفه خالصی فر-حسین اسماعیلی خوشمردان"
* دیپلم افتخار "تصویربرداری،عباس عمرانی بیدی"
* دیپلم افتخار "مجری طرح،علیرضا رادمان"
* اولین فیلم تجربی در تشکیلات جدید سازمان سینمای کشور
**پیاده رو مستقیم سهمیه حضور در جشنواره بین المللی تهران را گرفت تا سال جاری به عنوان نماینده سبزوار در این جشنواره حاضر باشد .
لازم به ذکر است که قبل از این نیز عباس عمرانی بیدی با فیلم وسوسه در جشنواره تهران حضور داشته.
پیاده رو با بازی هنرمندان برجسته شهرستان سبزوار از جمله:
محمد حسین غایبی،غلامرضا خسروجردی،امیرهادی بلوکی،حمید برآبادی،امیدعابدی نیا،ابراهیم حاج صوفی،مریم نیکو،مجتبی علیزاده،محمد استاجی،براتعلی رجبی،فرشته حلاجیان،محمد حسن شمس آبادی،حسین غایبی شباهنگ،ایمان امیدی، حامد حیدری، مهسا سراج، مهشید سراج ونجمه کلاته و....
نویسنده،طراح صحنه،تصویربردار و کارگردان:عباس عمرانی بیدی
مجری طرح: علیرضا رادمان؛ مدیر تولید وصدا بردار:حسین اسماعیلی خوشمردان؛دستیار تصویربردار:پوریا عوضوردی، عکاس:محمود حیطه؛بازیگردان: جواد رازقندی؛ تدوین وصدا گذاری: عاطفه خالصی فر، انیماتور: زهرا میری پرونجی، منشی صحنه:سمیرا سالاری، گریمور:مهدی عباسی،زهرا محمدزاده؛تصویربردار پشت صحنه:سید رضا مهری ومترجم:محسن صمدی بودند.
پیاده رو روایتی است که در آن چند زندگی با موضوع اعتیاد بهم مرتبط می شوند.ابراهیم حاجی صوفی نقش جوانی را ایفا می کند که در اثر آشنایی با پزشکی با بازی حسین غایبی از اعتیاد نجات می یابد.امیر بلوکی و مریم نیکو نیز در نقش خانواده ای که کم کم در اثر اعتیاد مرد دچار اضمحلال می شوند و به جدایی منجر می گردد،ایفای نقش می کنند و ......
*یاداور می شود در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان-اترک که با حضور جواد شمقدری معاون وزير و رئيس سازمان امورسينمايي كشور ،  هاشم میرزاخانی رئيس هيئت مديره و مديرعامل انجمن جوان ایران، مديرعامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي و جمعي از داوران جشنواره و استاندار خراسان شمالي و معاونين وي، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و دبير جشنواره از برگزیدگان تقدیر به عمل آمد .
***با توجه به سخنرانی آقای شمقدری پیرامون اینکه جشنواره اترک اولین جشنواره بعد از تبدیل معاونت سینمایی به سازمان سینمایی کشور می باشد،دارندگان تندیس بهتریتن فیلم جشنواره در بخش های مختلف صاحب یک رکورد به عنوان اولین برگزیدگان در تشکیلات جدید هستند. از این حیث فیلم پیاده رو که بهترین فیلم تجربی جشنواره شده رکورد جدیدی را برای انجمن سینمای سبزوار به ثبت رسانده است.
منبع : سبزوار نیوز
لازم به ذکر است مجله اینترنتی اسرارنامه پیش از این در زمینه هنرهای نمایشی شهرستان سبزوار با انتشار مطلبی پرداخت که بین عده ای از همشهریان سبزواری بسیار بحث برانگیز شد .
مطلب مورد ذکر با عنوان «تئاتر سبزوار در مرز / صعود یا سقوط» به مقایسه دو تئاتر قفس و ستایش از دیدگاه یک بانوی شهروند سبزواری پرداخته بود  و تا مدت ها بعداز انتشار دیدگاه های موافق و مخالف فراوانی را از جانب مخاطبین آن مطلب برانگیخت. و نشان دهنده علاقه زیاد همشهریان فرهیخته سبزواری به موضوعات هنری از جمله تئاتر بود. اگر تمایل به مطالعه آن مطلب دارید روی آدرس زیر کلیک کنید :

http://www.asrarnameh.com/news.php?id=176

مخاطبین گرامی اسرارنامه شما هم اکنون می توانید با مراجعه به دو بخش سبزوار گردی و سبک زندگی همین وبسایت از جدیدترین مطالب منتشره در این دو بخش بازدید بفرمایید. با سپاس.

کد : 5715

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید :

 بررسی کارنامه یک ساله شهرستان سبزوار

نظرت را بنویس
comments

ناصري

من به نوبه ي خودم تلاش دوستان را در وادي هنر سبزوار فيلم و عكس تئاتر و هنرهاي تجسمي موسيقي و تعذيه و... قدر مي دانم چه مسئولي درك كند چه نكند.

مسگری رفق عسگری

در عصر یخبندان بسیاری از حیوانات یخ زدند و مردند.می گویند خارپشتها وخامت اوضاع رادریافتند تصمیم گرفتند دورهم جمع شوند و بدین ترتیب همدیگررا حفظ کنند...وقتی نزدیکتر به هم بودند گرمتر میشدند ولی خارهایشان یکدیگررا زخمی میکرد.بخاطرهمین تصمیم گرفتند ازهم دور شوند ‫ولی از سرما یخ زده میمردند...ازاینرو مجبور بودند یا خارهای دوستان را تحمل کنند، یا نسلشان از منقرض شود.پس دریافتند که بهتر است باز گردند و گردهم آیند و آموختند که : با زخمهای کوچکی که همزیستی با کسان بسیار نزدیک بوجود می آورد زندگی کنند ،چون گرمای وجود دیگری مهمتراست... و این چنین توانستند زنده بمانند... بهترین رابطه این نیست که اشخاص بی عیب و نقص را گردهم می آورد بلکه آن است هر فرد بیاموزد با معایب دیگران کنارآید و خوبیهای آنان را تحسین نماید... بنده آدم بدبینی نیستم.آنچه گفته ام ،اعتقاد قلبی و قبلی من راجع به این جنس آدمهاست.مشکل روانی که بحث آن در کامنت قبل آمد مشکلیست که شاید گریبانگیر خیلی از ماهاست ،اما به خاطر فرصت نیافتن رو نکرده و با خود داریمش و تعدادی هم آنگونه که در زیر رفت در اولین فرصت رو کرده و اسباب زحمت خود و دیگران می شوند. به هر حال با درج داستانک بالا خواستم شما را به ضیافتی دعوت کنم که نشات گرفته از مرام و مسلکیست که بدان سالهاست پابندم و ترس و هراسی عواقب آن ندارم..بعله ،بودن این آدمها همچون باکتری های استخرها برای تنفس موجودات آبزی نهان و دیده نشدنی در آب نیاز است..(نگفتم جلبک ).راجع به بحث پیگرد قانونی که فرموده اید و افترا و تهمتی که از جانب بنده به ایشان روا داشته شده است اولا\" : اگر بحث جامعی که بنده مطرح کرده ام به نحوی به ایشان ربط داده می شود در همینجا از شخصیت نه چندان محترم ایشان معذرت خواهی می کنم و طلب بخشش و غفران دارم.دوما\" : با اینکه این جرم در ماده 608 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1375 پیش بینی شده است که مقرر می­دارد « توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک، چنانچه موجب حد قذف نباشد، به مجازات شلاق تا 74 ضربه و یا پنجاه هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود اما بنده در محکمه ای عادل حاضر به دفاع از گفته های خود شده و حاضرم بهای آن را آنگونه که رفت بپردازم . ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست. تمام.

مسگری رفق عسگری

با سلام.اینکه دیگر همکاران در دیگر ارگانها و موسسات در خبررسانی و پوشش رسانه ای فعالیت های فرهنگی و هنری کوتاهی کرده اند امریست روشن و واضح..اما اینکه شما نیز این تیتر را با غرض و مرض انتخاب کرده اید امریست پوشیده و مستور در نظر بنده و دیگر خوانندگان.پس به انتخاب یک تیتر که از اصول اولیه ژورنالیستی می باشد در این مقال با بی مبالاتی نگریسته شده است که تکرار آن توسط سایت وزین شما ،خوانندگان را مترصد و دودل می کند که نکند اسرار نامه با عسگری دستشان در یک کاسه هست هر چند آن کاسه در سایه کاسه لیسان و هوچی گری های آنان ،جامی زرکوب و منقوش به صور آسمانی متصور گردد... و اما دویم : اینکه ارشاد اسلامی با مدیریت شخص جناب عسگری به امر رسانه آنهم در دنیای مجازی علاقه نشان داده است به قول شما در پیجی دیگر امریست میمون..اما گاهی ادا و اطوار این میمون آذار دهنده می شود و ذهن خراش..علاقه عسگری به انتصاب اخبار به خود و اداره تابعه اش امریست که ریشه در شخصیت خود شیفته و روان سالی و ساری ایشان که روانشناسان از آن به نارسیسم یاد میکنند ،دارد.کاستی که شخص به خاطر عقده های دوران طفولیت خود و علائق منکوب و سرکوب شده اش در مقطعی اززندگی در یاد و ذهن خود آنرا می پروراند و هنگامی که فرصتی به او دست بدهد با کشش و تمایل به سمت خودش ،تمام این آرزوهای از دست رفته را یک به یک به اجرا در میآورد..حتی اگر ناقص و باسمه ای باشد..تمایل این شخص به خود کار را تا جایی پیش می برد که شخص عاشق خود شده و در آیینه با خود عشق ورزی می نماید....حال با این تواصیف : ورود به دنیا یی با این پیچیدگی ها ، برای چنین انسان معلو م الحالی ، به فال نیک گرفتن است..آیا خطر حضور این کارکترها با این مشخصات بیشتر از نفعی که فرموده اید نیست.با کمی واقع نگری و واقع نگاری می توانید ،گاماس گاماس حضور اینچنین سایت هایی را با نیات خود پسندانه و رندانه کنار زده و اصل را به اصول آن بر گردانید... و این امور فقط و فقط از عهده سایت هایی با رسالت پیش و روی شما بر میآید..رسالت خبررسانی و ایجاد فضایی آزاد برای تبادل اندیشه ها..ممنون

زبان سرخ سر سبز می دهد بر باد

من قبول دارم که رسانه ها در دوران عسگری به نفع خودش نسبت به رضوی فعال ترن ولی قبول کنیم که رضوی یه ظرف یه بار مصرف داشت که یه عده رو با تاریخ مصرف اون تو می ذاشت تو آب نمک. بقیه هم ول معطل . وقتی آدم تو اون جایگاه برای امنیت خودش به عنوان رئیس یه اداره بخواد از ابتدا رو اسم یه عده خط بکشه چطور باید امتیاز فرهنگی بگیره تو رو خدا ببینید کیا دور و بر رضوی رو گرفتن همون آدمایی که از 10 سال پیش باهاش بودن و این خوب نیست مگه تو این مدت هنرمند دیگه ای رشد نکرده . عسگری همین قدر می دونم که فضای حضور براش اپن تره البته این نکته رم بگم که مغز هنری رضوی اگه بخواد بیشتر کار می کنه.

مسگری رفق عسگری

با عرض ادب و معذرت خواهی.فکر کنم در درج سرتیتر مطلب دچار اشتباه شده اید.چون خبر ذیل آن تیتر بیشتر به کارنامه هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شبیه است تا کل شهرستان.نمیدانم چه اسراریست در این اسرارنامه که تمام سعی و تلاش خود را مثل جناب عسگری رییس محترم اداره ارشاد معطوف این مضمون کرده اید که آثار هنری حتما\" باید از فیلتر ارشاد بگذرد تا آثار هنری شود.یا بهتر است اینگونه بگویم :صرف این تفکر کرده اید که بدون حضور و وجود اداره ارشاد، هنر در این شهرستان خوابیده است ؟؟ اگر اینطور است که همین فردا بدهید در موسسات و.کانون ها و NGO هایی که بصورت خصوصی تر اداره می شوند و بدون حمایت ارشاد به فعالیت های خود حتی بهتر و برتر ادامه میدهند را گل بگیرید، موسساتی مثل : خانه فرهنگ- خانه هنر - موسسه فرهنگی هنری کیا سبز بیهق - موسسات آموزش آزاد هنر - فرهنگسرای آفتاب- روایط عمومی های موسساتی همچون سالمندان مادر- معلولین ذهنی امیر المومنین - سالمندان پدر - وحتی روابط عمومی های ادارجات و ارگانهایی مثل : شهرداری-تبلیغات اسلامی - کانون های مساجد - جهاد سازندگی - زندانها و...چندین نمونه دیگر .به نظر بنده به خاطر حمایت آن سایت محترم از یکی مثل عسگری پیشنهاد میدهم تمامصاحبان ،روسا ،مسئولین نامبردگان فوق را جهت حفظ و اشاعه و همچنین تکثیر و تکثر گوسپند اصیل بلوچ یا همان قوچ بلوچ خودمان ، به آدرس مراتع پدربزرگ اینجانب در کومش هدایت فرمایید تا این صاحبان ومسئولین بتوانند اوقاتی چند را به شغل شریف بزچرانی در مراتع سرسبز و پر از قنات آن وادی مشغول باشند و از دور به گردوغبار آن جناب (عسگری مدظه العالی ) نظاره گر باشند ،چـــــرا ؟؟؟/ چون شمــــآ خواسته اید. واقعا\" که به قول مرحوم حاتمی در کمال الملک : همه چیزمان به همه چیزمان می آید.

بیگانه نیستم

بچه ها خسته نباشین دست عسگری همراهتون!!!!!!!!!!!! البته شورای شهر و شهردار و فرماندارم حتما برا تک تک تون دسته گل می یارن.

x

لطفا از کارنامه فیلمسازی سبزوار اطلاعات بیشتری بزارین دوست داریم بدونیم فعالیتهای سالیانه ی فیلمسازی چیه. نمی خوام اتفاق اخیر رو کوچیک کنم چراکه به اندازه ی کافی واضحه که موفقیت خوب بوده.اما به خدا از سبزوار بیشتر انتظار داریم. حضور رادمانم بین جایزه بگیرا در نوع خودش جالبه. فلانی دیدی آقای رادمان ذات هنری داره ولی رو نمی کرده ناقلا.

sajjad sabri

با سلام برای شما و همشهریانتان آرزوی سلامتی در سال جدید دارم.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما