عملکرد اداره فرهنگ وارشاد اسلامی

بانوی هنر سبزوار و فرزانه روشن

اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی هنگامی که ساختارمند و هدفمند و البته با نگاه کرامت بخشی، با جامعه هدف خود همراه می شود؛ با وجود بسیاری کمبود ها و کاستی ها، بی گمان موثرترین نهاد معظمی خواهد بود که می تواند اثر بخشی خود را بر جامعه نمایان سازد.

 نکوداشت استاد ماستیانی ،  که بی شک به دلیل ویژگی های بارز استاد آنهم با سبک و سیاقی والا ، نضج گرفت نشان از جایگاه نکوی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و اثر بخشی آن در جامعه دارد چرا که این اداره توانسته است علاوه بر بسامانی فعالیتهای درونی، در فعالیت های فرهنگی در جامعه حتی با گستره ی ملی نیز بخوبی جلوه بنماید.مدت ها بود که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همچون بسیاری دیگر از نهادها دچار سستی و رخوت شده بود تا اینکه بعد از مدتها بانویی سکاندار مسئولیت اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شد که برخلاف گمانه های نخستین، به نیکی توانسته است شان و منزلت اداره را با بهرمندی از ظرفیت فزاینده هنرمندان خود ارتقاء بخشد. نخسیتن گام با وجود تشتت فراوان دوره های گذشته در سیستم اداری، استفاده از ظرفیت ارزشمند و والای هنرمندان انجمن هنرهای نمایش شهرستان است که هم اینک با مدیریت هدفمند و بی شک مدبرانه ی یکی از هنرمندان شاخص شهرستان ،مهندس هادی زرقانی، روزهای گرمی را سپری می نماید زیرا این انجمن پس از استقرار در مجتمع بیهقی و بازگشت به آمفی تاتر تخصصی خود، فعالیت های ساختار مند را آغاز نموده است: نشست تخصصی با مدیرعامل خانه هنرمندان کشور ، برگزاری نخستین جشنواره داستانی خوانی رضوی با تکیه بر خوانش نمایشی و آغاز پیگیری اخذ موافقت اصولی جشنواره ملی نمایش کاشفی با توجه به نظر مساعد معاون محترم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  از جمله فعالیت هایی است که می توان برشمرد.

 لیکن شاه بیت فعالیت های این اداره در سال جاری حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان ، برگذاری جشنواره تجلیل از خادمان قرآنی و بی گمان همایش نکوداشت فرزانه روشن استاد حسین ماستیانی بود که همراهی هنرمندان معظم شهرستان در برگزاری آن ، بی مثال است.

آری احساس آرامش ، امنیت و انبساط خاطر در فضای هنرمندان، نخستین نگره مورد توجه جامعه هنرمندان است و این امر تنها با گذشتن از خود و بی توجهی به غوغا سالاری و البته اهتمام به شایسته سالاری میسور است .

اطلاق بانوی هنر سبزوار به سرکار خانم طبسی که خود دستی در هنر خوشنویسی دارد و کسی است که توانسته همراه با استفاده از توان بی بدیل هنرمندان و حسن همیاری همکاران خدوم و فهیم اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کشتی پر افت و خیز هنر شهرستان را به سلامت به سوی اهداف عالیه به حرکت درآورد ، به طور حتم براندازه ی ایشان است که به تمامی در خدمت به آحاد هنرمندان کمر همت بربسته است خواهد بود.

آری بانویی که هیچ وقت در هیچ مراسمی دیده نمی شود ولی همیشه حضوری پر فروغ دارد.

نظرت را بنویس
comments

منتقد

نوشتید 12 نظر رسیده و 8 نظر روی صفحه سایته...بقیه حرفاشون خیلی مشکل داشت یا شما باهاشون مشکل داشتید...شما که نظرات رو قلع و قمع می کنید اونا رو هم سانسو لازمش رو انجام بدید و بذارید تا بدونیم آزادی بیان تو این سایت جایگاه خاص خودشو داره ...

هنرمند سبزواری

نقد باید همه جوانب را دربربگیرد هیچکس از خطا و اشتباه مبرا نیست, از سایتی مثل اسرارنامه توقع نداریم که با تعریف و تمجدید و بزرگ نمایی عملکردی مسوول و نهادی را که مستقیما مرتبط با مردم است و مردم باید نظر بدهند نه نویسنده سایت مسوول و کسی را بی جهت بالا ببرد متاسفانه افت رسانه های ما همین طرفداری ها و نقدهای غیر منصفانه است,وگرنه همگان می دانیم که حال هنر و هنرمند و فرهنگ شهرمان وخیم بود و حال وخیم تر شده و اصلا هم به زن و مرد و مادر و پدر بودن مسوول این نهاد ربطی ندارد چرا دوستان وارد جاده خاکی می شوند کافی است کمی به اطراف خودمان و همایش های بی هدف و بدون برنامه و بدون برنامه ریزی و اطلاع رسانی مناسب و بسته شدن فلان نگارخانه و از دست رفتن فرصت های طلایی و...نظری بیفکنیم شاید در این میان کارهای خوبی هم انجام شده ولی انقدر کوچک بوده یا اصلا مال این نهاد نبوده و دوستان از سر ارارت اسم این نهاد راهم ضمیمه کردند تا بعدا و در جاهای دیگر به درد هم بخورند امیدواریم زین پس کمی بهتر و با برنامه تر پیش بروید که همگان برایتان دعای خیر دارند خدا حافظ و نگهدار هنر و هنرمند باشد, به امید بهروزی شما

چشم بینا

بله...خدا خیر بده ...........رو که سکان همون کشتی رو در دست داره و هرکی رو بخواد می بره بالای موج و هر زمان که بخواد دریا رو گل آلود می کنه...ای دل غافل... باشد تا فرجامش ببینیم...

ایول خوب گفتی .....موافقم هم دردیم

همشهری

گاهی نمیشود که نمیشود گاهی گمان نمیکنی اما میشود... وبا وجود زنی از دیار سربدار،بالاخره شد آنچه سالها از اداره ارشاد انتظار میرفت سالها بود کشتی اداره به گل برخی از تعصبات و کج روی های افرادی نشته بود که تنها بخاطر بداخلاقی های شخصی،آنچه باید که انجام میداد نداد که با حضور پررنگ فردی بدون حاشیه و آرام،به جایگاه واقعی خود رسید و ساحل آرامش را درک کرد. خداروشکر برفضای شهرستان هم باد ملایم وزید گرچه هنوز هم باید فعالیت های دیگر صورت بگیرد.

بانو

در همیشه تاریخ،از همان ابتدا زن مظلوم واقع شده است زن،بعنوان اولین همراه انسان،چه نامش مادر نهاده شود چه همسر،با گذشت هایی که همیشه داشته است در حقش جفا شده است. و اینک که زنی فارغ از نقش مادری و همسری در جایگاه اجتماعی حضور پیدا کرده است،باید به نقش ارزشمند بانوان در بسیاری از فعالیت ها نگاهی عمیق تر و منصفانه تری داشته باشیم.الحق که خانم طبسی با حضورشان در اداره ارشاد توانستند،بدور از سروصدا و حرف های ضدو نقیض،وظایف اصلی اداره را به نحواحسن انجام دهند. خدا خیرتان دهد.

سلام

منم گمان میکنم با توجه به فعالیت هایی که اشاره شده و اینکه تا کنون به خانم ها کمتر بها داده میشده الحق و انصاف کار ارزشمندی صورت پذیرفته است

اخه کدوم عملکرد ما که چیزی ندیدیم به خدا ...به نظر شما اوضاع بهتر شده یا بدتر خداییش بدتر شده دیگه بانوی هنر ارجمند

هنرمند

آره ایشون تو مراسم بزرگداشت حکیم سبزواری هم نبودند ولی حضور پر فروغشون سالن رو نورانی کرده بود طوری که همه از این همه فروغ متعجب شده بودند. باشد که با همت اجرایی ایشون و اعمال نظرات عالی و به جا همیاران و اساتید راهنما و راهگشا و خوش فکر ایشون ارشاد سبزوار رونق بیشتر بگیره و همه هنرمندان زیر پرچم اساتید اعظم موفق و سر بلند باشند.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما