جلال تعصبی به روزترین مدیر شهری سبزوار

اگر با جرأت هرچه تمامتر لقب به روزترین مدیر شهری دارالمومنین سبزوار را به مهندس جلال تعصبی نسبت بدهیم، بی راه نیست چرا که وی ظاهراً اولین مقام مسئول در شهرستان سبزوار است که از سالها پیش در اقدامی ابتکارآمیزبا راه اندازی چندمجموعه وبلاگ شخصی و محلی در عرصه مجازی اینترنت برای خود پایگاهی شخصی ایجاد کرده و از این طریق به اطلاع رسانی و ارتباط با مخاطبین اینترنتی خود و نیز معرفی و انتشار توانمندیهای مختلف شهرستان سبزوار در عرصه  اینترنت مشغول  شده است.
البته در سالهای قبل و بعد از اینکه تعصبی شروع به راه اندازی وبلاگ های مختلفی کرده بود ، با فراگیرتر شدن استفاده از اینترنت در کل کشور و از جمله در خطه سربداران ، به تدریج هم دانشگاه ها و ادارات مختلف شهر سبزوار به عنوان اولین مرکز جمعیتی ، فرهنگی و دانشگاهی استان پس از مشهد مقدس ، به ترتیب برای خود وبسایت های اینترنتی راه اندازی کردند و هم برخی از مدیران و مسئولین بلندپایه محلی نیز به این موضوع روی خوش نشان داده و اقدام به تأسیس وبسایت های شخصی برای خود نمودند که برخی از این وبلاگ ها و وبسایت ها به شکلی بسیار حرفه ای در زمینه اطلاع رسانی و ارتباط با مخاطبین به فعالیت پرداختند.
نمونه های بارز این موضوع را می توان در وبسایت های شخصی آقایان علی اصغر عنابستانی فرماندار پیشین شهرستان  و نمایندگان سبزوار در مجلس هشتم آقایان دکتر محسنی و حاج علی بروغنی و تنی چند از دیگر مسئولین سبزواری مشاهده کرد.
 این روند در ایام انتخابات نهمین دوره از مجلس شورای اسلامی به بیشترین حد خود رسید به طوری که چند نفر از مطرح ترین نامزدهای انتخاباتی سبزواراز جمله آقایان محبی ، داورزنی ، جلیلی ، علی اصغر محمدی ، ولایتی ، آبسالان و مجیدی فرد اقدام به راه اندازی وبسایت های شخصی کردند و در حدود یک ماه باقی مانده تا انتخابات فعالیت نسبتاً گسترده ای در این فضای مجازی داشتند.
در این زمینه باید گفت شاید در مقام مقایسه فعالیت اینترنتی جلال تعصبی در وبلاگ های چندگانه خود بسیار محدود و مختصر تر از آن فعالیت حرفه ای باشد که سبزواری ها بهترین نمونه اش را در سالهای اخیر در وبسایت دکتر محسنی ثانی مشاهده کرده اند ، اما تفاوتی اساسی در این دو پایگاه اینترنتی وجود دارد  که به وبلاگ های جلال تعصبی در بین مخاطبین محبوبیتی خاص می بخشد.
آن تفاوت این است که براساس اطلاعاتی که اسرارنامه در دست دارد ، وبسایت دکتر محمد رضا محسنی منتخب مردم حوزه سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب در مجلس های هشتم و نهم به ویژه در زمان اوج فعالیت ها توسط یک تیم تحریریه اداره می شود و در سایر مواقع حداقل یک اپراتور مخصوص برای اداره این وبسایت وجود دارد ، حال آنکه وبلاگ های جلال تعصبی مستقیماً توسط شخص وی اداره می شود و از این بابت به مخاطبین وبلاگ های تعصبی احساس صمیمیت و ارتباطی نزدیک با این عضو شورای اسلامی شهر سبزوار دست می دهد.
دامنه فعالیت های رسانه ای مهندس تعصبی در عرصه اینترنت بسیار گسترده تر از آن چیزی است که تا کنون از مقامات مسئول شهری سبزوار مشاهده کرده ایم. به طوری که وی از چندین سال قبل با راه اندازی حدود 10 وبلاگ موضوعی مختلف و به روزرسانی این وبلاگ ها در فواصل  زمانی مورد نیاز ، توانسته است در بُعد اطلاع رسانی از فعالیت های شورای شهر سبزوار به مردم خطه سربداران و نیز ایجاد یک ارتباط دو طرفه با آن دسته از همشهریانی که کاربر اینترنت هستند بسیار موفق عمل کند. و بدین ترتیب جایی در دل جوانان و کلیه کاربرانی که به وبلاگ های وی مراجعه می کنند ، برای خود باز کند.
لازم به ذکر است در آرشیو یکی از وبلاگ های جلال تعصبی به نام «وبلاگ سبزواری ها» مطالبی از تاریخ شهریور سال 84 وجود دارد. که نشان می دهد این وبلاگ از 7 سال قبل ، یعنی زمانی که هنوز شاید حتی بسیاری از همشهریان ما با اینترنت آشنایی نداشتند و تعداد کاربران اینترنت نه تنها در سبزوار بلکه حتی در کل کشور رقمی بسیار ناچیز بود، راه اندازی شده و درطول این سالها به فعالیت خود ادامه داده است.
 آن زمان همچنین هیچیک از وبسایت های خبری سبزوار و وبلاگ های محلی فعلی در این شهرستان وجود نداشتند.در نتیجه این وبلاگ جلال تعصبی احتمالاً در آن سالها یکی از پایگاه های معتبر اینترنتی برای معرفی و شناخت دیار دارالمومنین بوده است.
این درحالی است که همین حالا نیز در سال های ابتدایی دهه 90متأسفانه هنوز تعداد زیادی از همشهریان سبزواری وجود هستند که نه تنها با مراحل ساده راه اندازی و اداره یک وبلاگ آشنا نیستند ، بلکه شاید این عزیزان حتی در حد یک کاربری ساده اینترنت نیز ، از این دنیای پر رمز و راز شناخت نداشته باشند، حال آنکه در جهان امروزبه اقتضای پیشرفت سریع تکنولوژی کلیه امور اداری و شهروندی جوامع مختلف به سرعت به سمت اینترنتی شدن در حرکت است.
تعصبی که در این سالها وبلاگ های ده گانه ای از جمله : سبزواری ها ، روزانه ها ، شهرنما ،  مکاتبات ، فوتو وبلاگ ، مسائل آموزشی ، واگویه ها و ... را اداره کرده است ، در وبلاگ روزانه خود ، هدفش از راه اندازی این پایگاه اینترنتی را چنین توضیح داده است :
عهد داشتم همشــهريان عزيز خود را در جريان امورجاري و فعالـــيتهاي خود قرار دهم اينك و از اين طريق آن را وفا مينمايم . باشد كه ياري حق و نظرات سازنده شما راهگشاي خادمين شما باشد.
بــه امـيد خـدا و كوشش و تلاش ما و همكاري و همراهي شما.
منبع : روزانه های جلال تعصبی
با مطالعه این هدف و بررسی فعالیت رسانه ای تعصبی در طول همه سالهای گذشته انصافاً باید اعتراف کنیم ، وی تا کنون در راستای هدف مورد ذکر ، فعالیت موفقیت آمیزی داشته است.
گفتنی است مهندس تعصبی یکی از اعضای دومین شورای اسلامی شهر سبزوار است که اغلب اعضای این شورا چهره های سرشناس دارالمومنین سبزوار در زمینه های فرهنگی ، هنری و اجتماعی شهرستان هستند.
 اگر بخواهیم طبق روال معمول اسرارنامه به دور از یک جانبه نگری و اغراق در تعریف یا بیان ایرادات به کارنامه این شورا نگاهی بیاندازیم ، امتیازات مثبت و منفی فراوانی را می توان برای آن متصور شد.  که مجله اینترنتی اسرارنامه در روزهای آینده به ارائه یک تحلیل در همین زمینه خواهد پرداخت.
اسرارنامه متعلق به همه سبزواری هاست . پس همه روزه در همین وبسایت با اولین مجله اینترنتی شهرمان همراه باشید...
 نویسنده : ضمیر سبز کویر

 کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
تلاش موفق شهردار سبزوار برای تحقق وعده ها

نظرت را بنویس
comments

قزلقارشی

با سلام وادب.به استحضار می رساند در حال حاضروضعیت آسفالت حدفاصل بین پمپ گاز توحید شهر تا اداره اتوبوس رانی بسیار اسفبار شده ومشکلات فرااوانی را برای اهالی توحیدشهر وهمچنین همراهیان بیماران بیمارستان واسعی فراهم مینماید.لذا خواهشمنداست پیگیری نموده وگزارش تهیه نمایید.تا عمری سپاس گذار شما باشیم.میتوانید صحت وسقم مورد فوق را از سمت شهرک توحید به سمت داخل شهر بوضوح مشاهده وحس نمایید.با احترام

محمد

با سلام من به عنوان یک شهروند از مهندس جلال تعصبی نهایت سپاس و قدردانی را دارم که در همه جا کنار مردم و هنرمندان قرار دارد .مهندس تعصبی عزیز خسته نباسید و پاینده باشید

با تشکر از شما شهردار عزیز جناب آقای مقصودی نیاز ی نمی بینم که زیاد تعریف کنم ولی جایی بس تقدیر و تشکر دارد که از پرسنل پر تلاش شهرداری جهت آموزش ایمنی شهروندان قدم رنجه کردند و در منطقه فقیر نشین ، برای اولین بار این چنین حرکتی در منطقه ما انجام گرفت ، هدیه کتابچه ایمنی خانواده به حاضرین نشانه تفکر و اندیشه والای جنابعالیست جمعی از مردم صالح آباد

وبلاگ مهر

با سلام وتشكر از شما كه مشكلات روستاي مهر را در سايتتان بازگو مي كنيد.خواهشمنديم اگر مي شود متن خبر آب مورد نیاز تابستان کشاورزان در چند ساعت هدر رفت كه مبني بر عدم ساخت سد هست را از سايت مهر كپي ودر سايت خود بازگو نماييد.باشد كه اين كار شما باعث شود مسئولين فكري براي مهر بكنند.با تشكر فراوان از شما

واقعیت

دیدید همه نظرات رو تأیید نمی کنید ! نظرقبلیم رو چرا تأیید نکردید من که توهین نکرده بودم فقط نظرم رو در مورد شورای شهر سبزوار که شمااونقدر بالا می بریدش گفتم. تبریک میگم حالا دیگه شما هم به جمع سانسورگرها پیوستید

واقعیت

شما فکر می کنید با تعریف کردن و هندوانه زیر بغل این مسئولان بی بخار سبزواری دادن مشکلات شهر حل میشه؟ وبلاگ و وبسایت بلد بودنشون به خودشون مربوطه اما مشکلاتی مثل به حال خود رها شدن کوچه گلستان (محله غرشمارها) مشکلات خیابان های چهل متری ، ورودی های بسیار ضعیف سبزوار و ... فقط یک تعداداز این مشکلات این شهر بی در و پیکر شده . خیابان های تنگ و کمبود پارک های محله را چه کار کنیم؟ حالا شما دلتان را به نصب 4 المان خوش کرده اید؟

واقعاً که !

غلامی

مطلب خوبی بود. تشکر.من تاالآن نسبت به اعضای شورای شهر دیدگاه دیگه ای داشتم . طوری ازشون شنیده بودم که فکر می کردم حتی نمی دونن کامپیوتر چیه . از اینکه با نگاه تازه به مسائل شهرمون نگاه می کنید ممنون.در مورد بقیه هم بنویسید.دیگه کم کم باید ما سبزواری ها از محاصره خبرهای تکراری و بی روح و یکنواخت دربیایم. خبرها باید زنده باشن.خدا قوت .خسته نباشید.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما