تغییر مدیران یا تغییر پروژه ها ؟

ادامه پروژه های توسعه ای دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ، مطالبه مهم مردم از رئیس جدید دانشگاه

یکی از ویژگی های بارز و مثبت دموکراسی در جوامع مدرن امروزی مبحث انتخابات در تمامی زوایا و لایه های حکومتی است و مهمترین خصیصه انتخابات نیز تغییر پوسته های مدیریتی در سیستم های اداری جامعه است که باعث تنوع در نوع مدیریت ها ، بعد از سیر زمانی خاص خود می شود .

 اما تغییر مدیران ، اگر بدون یک چهارچوب  و سیستم منظم باشد ، نه تنها نتایج مثبت نخواهد داشت بلکه خود تغییر باعث زوال زمان و سرمایه ها از طریق عدم اجرای برنامه و یا عدم اجرای درست برنامه ها می شود که خواه ناخواه برنامه های از پیش تعیین شده به هر دلیلی که در اینجا جای بحث آن نیست می تواند مورد پسند مدیر جدید قرار نگیرد و به حال خود رها شود . متأسفانه گاهی این امر ادامه می یابد چرا که مدیر فعال کنونی نیز در تغییرات انتخابات بعدی جای خود را باید به مدیران جدید و برنامه های جدید بدهد که این سلسله تغییر که می بایست باعث پویایی و تحرک و تحول در سیستم گردد موجب به ثمر نرسیدن پروژه های قبلی خواهد شد.

 در چنین شرایطی اگر در مدت دوران تصدی مدیر پروژه های کوتاه مدت تعریف شده باشند که هیچ ولی اگر کمی برنامه ها قرار باشد در پروسه طولانی مدت تری تعریف شوند ، دیگر در گردونه تغییرات مدیران یا به فراموشی سپرده می شود و یا هزینه های دو چندان به سیستم وارد خواهد کرد تا اقبال رو کند و پروژه در دوران مدیر جدید اتمام یابد.

در ماه های اخیر که پس از برگزاری انتخابات پرشور یازدهمین دوره ریاست جمهوری ، شاهد روی کار آمدن دولت جدید درکشور هستیم ، مجدداً وقوع تغییرات گسترده مدیران از بالاترین مقامات تا پایین ترین رده های اداری را نظاره گر شده ایم که امری طبیعی است.

 امابایستی نکته بالا مد نظر تمام مدیران قرار داشته باشد که کاری نکنند ، که به خاطر فقط سلیقه شخصی تمام یا بخشی و یا حتی گوشه ای از زحمات مدیران قبل زیر سئوال برود و یا پروژه های پیگیری شده توسط مدیر قبل و تیم آن ابتر شود.

یادم هست که بعد از اتمام دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی و روی کار آمدن دولت آقای احمدی نژاد و تغییر مدیران در رده های مختلف ، نوبت به  تغییر رئیس اداره هواشناسی سبزوار رسید و با گذشت چند ماه از آغاز به کار رئیس جدید اینجانب بنا به دلیلی به حضور ایشان رسیدم و به عنوان یک شهروند در خصوص برنامه های این اداره در هنگام سفر رئیس جمهور جدید ، جویا شدم که در کمال حیرت مشاهده کردم ، از آن همه طرح های مدیر قبل که قسمتی از آن طرح ها تا مراحلی از کار هم پیش رفته بود و در این سفر که بهترین موقعیت میتوانست باشد تا ردیف بودجه خوبی برای تصویب و یا حتی اتمام آنها اختصاص یابد ، اصلاً هیچ گونه خبری نبود و در عوض طرح های جدید در دستور کار قرار داشت و در مقابل سوال اعتراضی بنده درباره دلایل کنار گذاشته شدن همه طرح های قبلی ، جوابی بدین شکل شنیدم :

مدیر جدید در کمال خونسردی رو به من کرد و گفت : مدیر قبل از این حرف ها و طرح ها زیاد می زده ، من باید جوابگوی مدیران استانی خود باشم !!!

 امروز دوباره رنگ و بوی همان روزها را دارد. مدیران جدید و حرف های جدید .

اما سوال اساسی این است که اگر کشور پهناور ایران فاقد منابع عظیم نفت و گاز بود ، آیا این مدیران محترم بازهم جرأت می کردند که با بعضی بی برنامه گی های خود اموال بیت المال را به راحتی به هدر دهند؟ و هیچ کس را هم ککی نگزد؟

تمام این مطالب آمد تا یادآوری کنم از زحمات دکتر حسن پور  و تیم ایشان در پست مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار که به حق توانست تحولی عظیم در این زمینه در سبزوار بزرگ به وجود آورد و شاید بتوان گفت : تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در دوران دولت آقای احمدی نژاد توانست بیشترین دست آوردها را برای این شهرستان  داشته باشد اما متأسفانه به دلایل مختلف شماری از اقدامات و فعالیت ها و پروژه های این دانشگاه نیز ناتمام مانده که سزاست در دوران مدیریت جدید دانشگاه جناب دکتر مسلم که سابقه درخشان ایشان در دانشگاه گناباد و جاهای دیگر ما را تا حدودی امیدوار می کند ، ان شاءالله طرح های بر زمین مانده ، پیگیری و اجرا شود.

 در انتها لازم است یادآوری شود که تعدادی از مهمترین خواسته های سبزواری ها در حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی این شهرستان اتمام پروژه هایی از قبیل بیمارستان فوق تخصصی حشمیته ، پردیس دانشگاه علوم پزشکی ، تأسیس دانشکده دندان پزشکی و بیمارستان ها و مراکز درمان بستر شهرستان های تازه تأسیس غرب خراسان رضوی و ... می باشد.

اینک از همین جا به آقای دکتر مسلم خیرمقدم می گوییم و ایشان را خاطر جمع می کنیم که مردم فهیم منطقه سبزوار بزرگ حامی و پشتیبان شما در ارتقاء هر چه بیشتر دانشگاه علوم پزشکی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هرچه مطلوب تر برای حوزه غرب خراسان رضوی هستند.

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

نگاهی به اهداف و برنامه های دکتر مسلم رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

نظرت را بنویس
comments

احترام

شنيده ها حاكي از تغييرمديريت هسته گزينش (ابراهيمي)وامور اداري (الياسي پور)وروابط عمومي (بازقندي)در دانشگاه علوم پزشكي سبزوار توسط دكتر مسلم در چندروز آينده خبر ميدهد.

ایمان

دکتر حسن پور بچه جنوب شهر بود درد مردم را می فهمید همه تلاشش این بود که بهترین امکانات را با ارزان ترین قیمت به مردم برساند یکی همین دانشکده دندان پزشکی که خود موجب می شد مردم با هزینه کمتری به درمان خود به پردازند ولی اقای دکتر مسلم در جلسه معارفه گفتند که من انرژی خود را برای ساخت دانشکده دندان پزشکی صرف نمی کنم بیمارستان حشمتیه را به بخش خصوصی واگذار می کنم و . . .
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما