معیارهای انتخاب اصلح برای تشکیل مجلسی تأثیرگذار و مقتدر

برای کشوری که در طول بیش از 40 سال گذشته به طور متوسط هر سال یک انتخابات را تجربه کرده است، انتظار بهبود در فرآیند انتخاب نمایندگان موجه تر و قابل قبول تر در بسیاری از شاخص ها انتظاری دور از منطق و عقل نیست. لذا اگر به طور متوسط مردم از هر انتخاب در گذشته یک نکته آموخته باشند، شمار نکات آموخته شده ما را به سوی داشتن برخی ملاک ها  به منظور یک انتخاب اصلح و موثرتر رهنمون می کند.
 
از اینرو ما که داعیه دار اصحاب فهم و فرهنگ و معرفت هستیم، انتظاری بحقی است که بر اساس شاخصها و معیارهای زیر به نحو احسن عمل کنیم. چرا که حاکمیت ملاک ها و معیارها برای انتخاب نمایندگان مجلس در جامعه منجر به نوعی غربالگری در بین کاندیداها خواهد شد و فضا برای رقابت سالم بین افراد صالح و شایسته را فراهم خواهد نمود. بدیهی است در یک جو و فضای دور از ملاک و معیار، چهره های شایسته و اصلح در معرض انتخاب قرار نخواهد گرفت.
 
از آنجایی که برای هر شاخص از نمره 10- (منفی 10) تا 10+ (مثبت 10) در نظر گرفته شده است. لطفا بر این اساس امتیاز گذاری کنید. سپس در ستون آخر امتیازات را جمع جبری کنید. فردی که بالاترین نمره را کسب نماید، به طور طبیعی شایسته ترین فرد در بین منتخبین شما خواهد بود. 
 
(در ضمن مجاز به انتخاب نمره صفر بعنوان نظر خنثی می باشید.)
 
برای بزرگ شدن تصویر روی آن کلیک کنید.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما