چرا مصوبات سفر رئیس جمهور به سبزوار رسماً اعلام نمی شود؟ / آیا مردم نامحرمند؟

کانال تلگرامی عصر سبزوار در روزهای اخیر مطلبی اعتراضی درباره عدم اعلام مصوبات سفر رئیس جمهور به سبزوار را منتشر کرده است و در آن مطلب پرسیده است، آیا مردم نامحرمند؟
 
هر چه روزهای بیشتری از سفر 16 اردیبهشت حسن روحانی به سبزوار می گذرد، این سئوال و مطلب انتقادی معنای عمیق تر و واقعی تری پیدا می کند. واقعا چرا مردم باید از چند هفته قبل از سفر رئیس جمهور برای حضور در مراسم استقبال از او با هزارجور تبلیغ، دعوت شوند اما وقتی سفر رئیس جهور تمام می شود، دیگر هیچ کس مردم را، به حساب نمی آورد و آن ها برای دانستن نتایج و دستاوردهای سفر رئیس دولت به شهرشان غریبه و نامحرم پنداشته می شوند؟
 
وقتی که چیزی اعلام نمی شود، می توان این طور برداشت کرد که از نظر مردم آورده های سفر رئیس جمهور به سبزوار صفر ریال بوده است. خصوصا وقتی که به یاد بیاوریم، سبزوار شهری است که در انتخابات 96 اتفاقا حامی روحانی بود و اکنون نیز یکی از نمایندگان این شهر در مجلس (آقای سبحانی فر) از حامیان دولت روحانی بوده و هست، اما مردم این شهر باید در بی خبری باقی بمانند، در نقطه ی مقابل نماینده نیشابور در همان روزهای ابتدایی بعد از سفر رئیس جمهور در یک برنامه تلویزیونی به اعلام آمار و ارقام اختصاص یافته برای نیشابور پرداخت. 
 
در ادامه اسرارنامه به انتشار متن کامل یادداشت منتشر شده در عصر سبزوار می پردازد:
 
حدود دو هفته از سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی و شهرستان سبزوار می گذرد، اما هنوز مصوبات سفر وی برای هر یک ازشهرستان ها به صورت تفکیک شده، اعلام نشده است. اما آیا این عدم اعلام مصوبات سفر عالی ترین مقام دستگاه اجرایی کشور به استان خراسان رضوی خصوصا برای شهرستان سبزوار مستقیما در این شهرستان حضور یافت، دلیل خاصی دارد؟ چرا با گذشت دو هفته مردم سبزوار نباید دقیقا بدانند که سفر رئیس جمهور به شهرشان چه منفعتی داشته است؟
 
سخنرانی نیم ساعته روحانی در جمع مردم سبزوار که عموما هم پیرامون مباحث ملی و بین المللی بود ، می شد در همان تهران هم انجام شود، چندان مورد انتظار مردم شهرهای کشور از سفر رئیس جمهور نیست، بلکه لطف اینگونه سفرها به این است که ببینیم برای هر شهر و منطقه ای چه آورده هایی داشته است؟ 
 
حمید گرمابی، نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس، چند شب قبل در برنامه اشاره شبکه خراسان رضوی به مصوبات سفر رئیس جمهور برای حوزه انتخابیه اش با ذکر ارقام اشاره کرده است. اما هیچ یک از مسئولان و نمایندگان سبزوار به اعلام مصوبات سبزوار نپرداخته اند، زیرا گفته می شود هنوز رسماً چیزی از سوی استانداری اعلام نشده است.
 
حالا جای سئوال پیش می آید که مگر چند روز باید طول بکشد که مصوبات یک جلسه رسمی اعلام شود؟ مگر قرار است در مصوبات جلسه از سوی مسئولان استان در مشهد، تغییراتی اعمال شود؟ مگر سهم شهرستانهای استان به صورت ناعادلانه ای در نظر گرفته شده که نباید مردم بدانند برای هر شهرستان چه آورده هایی داشته است؟
 
سبزوار اولین مقصد ورود رئیس جمهور به خراسان رضوی و شهری بود که برخلاف سایر شهرهای استان خراسان رضوی در انتخابات ۹۶، بیشترین حمایت را از روحانی به عمل آورد و مردم این شهر آرای بیشتری به روحانی دادند، اما چرا حالا مردم سبزوار باید نسبت به مصوبات سفر رئیس جمهور برای شهرشان نامحرم انگاشته شوند؟
 
چگونه است که نماینده شهرستان نیشابور در یک برنامه تلویزیونی به اعلام مصوبات سفر رئیس جمهور برای شهر خود می پردازد؟ اما نمایندگان سبزوار از اعلام مصوبات پرهیز می کنند؟ آیا این بدان معنی است که مسئولان مربوطه نتوانسته اند چنان که باید و شاید حق مردم سبزوار را در سفر اخیر روحانی مطالبه کنند و دستشان از دستاوردهای مناسب خالی است؟
 
آقایان مسئول، فرماندار محترم، نمایندگان گرامی، مردم سبزوار منتظرند. لطفا بین مردم و رئیس جمهور فاصله نیاندازید و مصوبات سفر را هر چه سریعتر اعلام کنید.
 
نویسنده: هدهد سبزوار
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما