کدام یک انتخاباتی است ؟ اقدامات شهرداری یا انتقادات تخریبی؟


انتخابات در هر کشور و جامعه ای مظهر اراده ملت و مشارکت عمومی مردم در ساخت اجتماع است. معمولاً با نزدیک شدن به ایام هر انتخاباتی مجموعه ای از حرف و حدیث ها ، گمانه زنی ها و به طور کل شور و هیجان انتخاباتی در شهرها پدید می آید.
همچنین افرادی که ممکن است خود را برای انتخابات آینده نامزد کنند ، تلاش خواهند کرد که به مرور توانمندی های فکری و اجرایی خود را به مردم نشان دهند تا شاید ، پیروزی را از آن خود نمایند.
طرفداران نامزدهای احتمالی انتخابات نیز در این مدت بیکار نمی نشینند و با شیوه های مختلف سعی می کنند در جریان انتخابات آینده نقش خود را ایفا نمایند.
تا اینجای کار هیچ چیز منفی وجود ندارد. اینکه نامزدها بخواهند توانمندی های خود را در زمینه ایده پردازی و قدرت اجرایی به مرور به جامعه نشان دهند  و احتمالاً در این مسیر ، دست به اقدامات مثبت و سازنده ای برای شهر و دیار خود بزنند ، از فواید غیرقابل انکار برگزاری انتخابات در جوامع توسعه یافته یا در حال توسعه است ، که هم منجر به ایجاد یک شناخت صحیح از توانمندی ها و ایده های نامزدهای انتخاباتی در نظر مردم می شود و هم به آبادانی شهرها و مناطق مختلف می انجامد.
همچنین اینکه هواداران نامزدها یا مردم عادی نیز هریک به شکلی به گمانه زنی هایی بپردازند و مباحث انتخاباتی را – هرچند زودهنگام -  در میان خود به وجود بیاورند ، کاملاً طبیعی ، اجتناب ناپذیر و حتی مثبت است.
اما کار ممکن است از جایی ایراد پیدا کند ، که احیاناً گروه هایی از افراد تندرو و سهم خواه که بدون رعایت هیچ اصول اخلاقی به جز اصولی که منجر به منفعت شخصی و یا جناحی خودشان می شود ، وارد میدان شده و با طرح مطالب تخریبی و جنجال آفرین ، بخواهند اذهان عمومی را مشوش کرده و در آب گل آلود شده به نفع خود ماهی گیری کنند.
به طوری که ممکن است در مقابل انجام بهترین اقداماتی که تا کنون در حوزه مدیریت یک شهر انجام نگرفته است ، عده ای جبهه گیری کرده و تمام کارهای مثبت را فقط با نگاه انتخاباتی بنگرند و در نتیجه ارزش و اهمیت آن را انکار نمایند.
نمونه واضح این امر در مدت های اخیر در دارالمومنین سبزوار به خوبی مشاهده شده است. به طوری که هرچند مجموعه شهرداری فعلی سبزوار در مدت فعالیتش به اقدامات خوب و تحسین برانگیزی در حوزه مدیریت شهری سبزوار دست زده است ، اما گروهی از مغرضان به بهانه های مختلف در هر زمان و هر موقعیتی فقط سعی کرده اند اقدامات شهرداری سبزوار را زیر سوال ببرند.
البته مجله اینترنتی اسرارنامه به عنوان یک رسانه انتقادی خود معتقد است ، اقدامات شهرداری سبزوار و ادارات وابسته به آن هرگز خالی از اشکال و انتقاد نبوده و حتی اسرارنامه معمولاً در اکثر مطالب پیشین خود به شیوه صحیح و به دور از قصد تخریب و جوسازی به انتقادات عملکرد شهرداری سبزوار وضوح اشاره کرده است .
به عنوان نمونه مخاطبان گرامی می توانند به پیوندهای زیر مراجعه نمایند تا مطالب انتقادی اسرارنامه در خصوص عملکرد شهرداری سبزوار را در کنار بیان نقاط مثبت و ... مطالعه نمایند :

1- تحلیلی بر عملکرد شهرداری سبزوار در سال 91

2- از جمعه بازار کتاب سبزوار ، به عنوان یک ابتکار ارزشمند فرهنگی حمایت کنیم.

3- استعفای غیرمنتظره
شهردار سبزوار

4-پیشنهاداتی که شهرداری سبزوار را به موفقیت نزدیک تر می کند.

بدین ترتیب ما معتقدیم اصل انتقاد از کار یک شخص یا یک مجموعه ، هرگز بد نیست و حتی انتقاد جهت یادآوری نقاط ضعف و به خود آوردن مسوولان (در هر پست و مقامی که باشند) بسیار ضروریست. به همین دلیل هم اسرارنامه در کنار خط مشی فرهنگی ، از ابتدا در مطالب خود رویکرد انتقادی را نیز دنبال کرده است .اما نکته اینجاست که هرکسی می داند بین مطالب انتقادی با مطالب تخریبی تفاوتی فاحش وجود دارد.
چرا که گروهی از افراد که خود در سر سودای رسیدن به قدرت دارند و ادعای همه چیز دانی  را در دل می پرورانند ،  متأسفانه معمولاً برای به کرسی نشاندن حرف خود ، برای از سرراه برداشتن شخصیت های حقیقی و حقوقی که آنها را رقیب خود می دانند ، در پوشش انتشار مطالب انتقادی ، در واقع به تخریب و تخطئه و تشویش اذهان عمومی مردم بپردازند.
این رفتارها در ایام نزدیک به انتخابات های مختلف شدت پیدا می کند و این گروه ها در رفتارهای تخریب گرانه خود تا جایی پیش می روند که فضای اجتماعی را آنقدر خشک و منقبض نمایند که افراد بترسند کوچکترین اقدام مثبتی در شهر انجام دهند ، و بلافاصله مورد سوءظن اقدامات انتخاباتی قرار گیرند.
مثلاً وقتی مجموعه شهرداری سبزوار بعد از سالها رکود و کم کاری که در این نهاد وجود داشت ، سرانجام همزمان با استقرار  مدیریت جدید (تیم حسین مقصودی) در شهرداری ، در ایام نوروز 92 حرکت های موثری در جهت زیباسازی شهر با نصب المان های نوروزی ، چراغانی و آذین بندی خیابان ها و ... انجام داد ، عده ای همه این اقدامات را به حساب ، کارهای تبلیغاتی برای جذب رأی در انتخابات آینده گذاشتند.
اما هر مخاطبی با مشاهده این وضعیت بلافاصله با خود احتمال می دهد ، شاید پشت سر این انتقادات نیز ، نیت های انتخاباتی نهفته باشد.
این احتمال ممکن است کاملاً صحت داشته باشد. زیرا آنهایی که اتهام انتخاباتی بودن را به اقدامات کسی نسبت می دهند ، باید قبول کنند که خودشان هم به طور همزمان از جانب مخاطبان در معرض این اتهام قرار می گیرند که شاید نقدهای دائمی و سریال گونه آنها علیه یک شخص حقیقی و حقوقی نیز با نیت های انتخاباتی و تبلیغاتی مطرح می شود.
یعنی اگر به فرض قبول کنیم که همه اقدامات شهرداری سبزوار در مدت های اخیر ، ترفندهای تبلیغاتی برای موفقیت در انتخابات های بعدی بوده است ، از کجا معلوم که همه نقدهایی که در این مدت به شهرداری سبزوار وارد آمده است ، با نیت های انتخاباتی و تنها به قصد تخریب رقیب قدرتمند نبوده باشد؟
هم اکنون روز به روز به انتخابات آینده شورای شهر سبزوار نزدیک می شویم و در این ایام ممکن است برخی از مدعیان بی اخلاق انتخابات آینده و طرفدارانشان به ویژه برخی از کسانی که در انتخابات های گذشته نیز شکست خورده و کینه به دل دارند ، بخواهند با نشر مطالب مأیوس کننده و طرح انتقادات غیرمنصفانه و جانبدارانه ، و مانور دادن اغراق آمیز روی بعضی از معضلات نظیر مشکلات مفصل و دیرینه کوچه گلستان که می دانند هرگز به این سرعت و در این بازه زمانی کوتاه قابل برطرف شدن نیست ، به تضعیف روحیه عمومی مردم ، سیاه نمایی از اوضاع و تخریب شخصیت ها بپردازند.
در اینجا بیان این نکته ضروری است که اسرارنامه به طور کل متعقد است، اصولاً هیچ اشکالی ندارد اگر حتی تمام اقدامات شهرداری سبزوار در نوروز 92 کاملاً با اهداف انتخاباتی انجام شده باشد ، زیرا مهم این است که شهروندان ببینند ، یک مسوول یا یک مجموعه آیا توان اجرایی و ایده لازم برای انجام کارهای مثبت را دارد یا نه؟
اتفاقاً این بسیار خوب است که شرایطی برای شهروندان فراهم بیاید که بتوانند ، کاندیداهای انتخابات را بر اساس عملکردشان در موقعیت های واقعی در طول سال بشناسند ، نه بر اساس کاغذهای تبلیغاتی (پوستر ، بروشور ، تراکت ، اعلامیه و ...) که معمولاً یک هفته مانده به انتخابات تمام در و دیوار شهر را پر می کنند ، اما همه این تبلیغات صرفاً شعارهایی برای فعالیت هایی هستند که معلوم نیست در آینده چه قدر تحقق پیدا خواهند کرد؟
سایر کاندیداهای انتخاباتی نیز از این فرصت محروم نیستند. بالاخره هرکسی که بخواهد در یکی از انتخابات ها نامزد شود ، قبل از آن حتماً در یک شغل و در یک نهادی چه خصوصی و چه دولتی مشغول به خدمت است که می تواند از طریق انجام کارهای خلاقانه و هر نوع اقدام مثبت دیگری در حیطه شغلی خود ، شایستگی و توانمندی هایش را به دیگران نشان بدهد.
چه اشکالی دارد که افراد مختلف برای اثبات توانمندی های خود ، در هر شغلی که هستند ، در حیطه مجاز وظایف قانونیشان ، دست به اقدامات مثبتی برای آبادانی شهر و دیارشان بزنند؟
بدین ترتیب چهره انتخابات نزد مردم ایران هم تغییر خواهد کرد و به جای اینکه همه انتخابات را فقط با کاغذهای تبلیغاتی و شام و نهارهای یک هفته قبل از انتخابات و ... بشناسند ، آن را با مجموعه رقابت های سازنده ای به خاطر خواهند آورد که حتی اگر در پایان چنین رقابت سالمی ، خود آن نامزدهای انتخابات شکست بخورند، سود اقدامات انتخاباتیشان برای شهر باقی خواهد ماند.
بر این اساس باید گفت : تا به اینجای کار مجموعه شهرداری سبزوار به ریاست حسین مقصودی و تیم همراهش در همین مدت در اهداف خود کاملاً موفق شده و به خوبی نشان داده است ، که از ایده های قابل قبول و قدرت اجرایی مناسبی برای حضور در عرصه مدیریت شهری سبزوار برخوردار است. پس چرا باید عده ای با کوتاه فکری هرچه تمام تر فقط به منفعت شخصی و جناحی خود فکر کنند وبهترین و خلاقانه ترین اقداماتی که تا کنون شهر سبزوار از مدیران پیشین خود کمتر به چشم دیده یا اصلاً ندیده است ، را به هوای نقدهای نامربوط انتخاباتی ، بی ارزش جلوه دهند؟
البته در نهایت هیچ کس مجبور نیست که در هیچ انتخاباتی به کاندیدای خاصی رأی بدهد. کما اینکه هنوز حتی دقیقاً معلوم نیست نامزدهای انتخابات سبزوار چه کسانی خواهند بود؟ در این جا نیز هرگز هدف تبلیغات کردن برای شخص خاصی وجود ندارد. چرا که اگر چنین هدفی وجود داشت ، اسرارنامه با این وضوح این مسائل را مطرح نمی کرد و روش های غیرمستقیم و هوشمندانه تری را برای تبلیغات بر می گزید.
در نتیجه این جا حرف اصلی نه در مورد انتخابات است و نه در مورد نامزدهای احتمالی آن. اینجا سخن فقط درباره هشداری است که همه شهروندان فهیم سبزوار و مخاطبان گرامی اسرارنامه باید دراین ایام حساس شدیداً به آن توجه کنند :
هشدار نسبت به این خطر که ، عده ای از افراد بی قید ، بدون داشتن کمترین عِرق و بدون هیچ گونه گرایش های عمیق قلبی نسبت به پیشرفت سبزوار و نیز عده ای از افراد کم آگاه و ناآگاه نسبت به توانمندی ها ، نیازمندی ها و ضرورت های حقیقی دیار سربداران ، تنها به قصد پیگیری اهداف سیاسی و جناحی خود مدت هاست با بهره گیری از برخی ابزار و امکانات رسانه ای در صدد تشویش اذهان عمومی و ترویج روحیه ناسپاسی ، خودبدی و ناامیدی در میان مردم و جوانان سبزواری هستند.
این گروه حتی در برخی موقعیت ها نشان داده اند آنقدر نسبت به سبزواری بودن خود لاقید و بی تعصب هستند که به هیچ یک از ارزش های محلی خطه سربدران نیز وفادار نبوده ، و درشرایطی که می دانند مسائل سبزوار به شدت از جانب مرد شهرهای رقیب در امر استان شدن زیر ذره بین قرار گرفته است ، هیچ یک از موفقیت ها را از طرف مردم یا مسوولان سبزوار پاس نمی دارند و اگر پای منافع خودشان در میان باشد ، حتی شکست تیم های ورزشی سبزوار را بر پیروزی ها ترجیح می دهند ، خبر تعطیل شدن پروازهای فرودگاه سبزوار را از خبرهای رونق گرفتن این فرودگاه بیشتر می پسندند ، سایه مشاهیری چون استاد محمود دولت آبادی را با تیر می زنند و از اینکه چنین شخصیت برجسته ای را فتنه گر پیر خطاب کنند هیچ ابایی ندارند ، وجهه ارزشمند دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان اولین دانشگاه بزرگ و با سابقه ملی در شمال شرق کشور (پس از فردوسی مشهد) را با بهانه هایی واهی خراب می کنند (البته سعی می کنند و موفق نمی شوند)، گفتن از ارزش های فرهنگی و تمدنی سبزوار را ممنوع کرده و حتی پیشینه فرهنگی و تاریخی دیار سربداران را با عباراتی کنایه آمیز به سخره می گیرند ، توانمندترین مدیران شهری را مورد نقد ناجوان مردانه و البته تخریب قرار می دهند و حتی وقاحت را به جایی می رسانند که درمقابل نصب پرچم جمهوری اسلامی ایران نیز جبهه گیری کرده و به جای حمایت از چنین اقدام نمادین و مهمی که هر ایرانی غیرتمندی با آغوش باز از آن حمایت می کند ، نصب پرچم ایران در بلندترین نقاط شهر سبزوار را به گونه ای مورد نقد قرار می دهند که گویی می خواهند این کار را در حد یک رسوایی غیرقابل بخشش سیاسی و اجتماعی پایین بیاورند و خلاصه با همه ادعاهای گنده ای که دارند ، به هیچ اصولی جز اصول جنگ برسر معادله های قدرت به نفع خود ، پای بند نیستند!
اما دراینجا آنچه مهم است ، این است که فارغ از این که در هریک از انتخابات های آینده چه کسانی پیروز میدان شده و چه کسانی شکست خواهند خورد ما معتقدیم و مطمئنیم ، شعور و بینش بالای سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی مردم در خطه سربداران شهر سبزوار ریشه فرهنگی خراسان ، قطعاً باردیگر مانع از تحقق اهداف این گونه افراد منفعت طلب خواهد شد.
ضمناً از آنجایی که می دانیم ، هرچه بنویسیم و هرکار بکنیم ، از دیدگاه بعضی ها حکایتمان در نهایت حکایت آش نخورده و دهان سوخته خواهد شد ، و (در حالی که حتی دریغ از تابلوبازی های ضایعی نظیر گرفتن سه تابلو رایگان تبلیغاتی در سطح شهر! که نقل آن و سایر رانت خواری های پنهان و آشکار گروهی از منتقدانِ "سجاده آب کش" ، این روزها در همه جا پیچیده است) عده ای بالاخره اسرارنامه را به جرم سنگین و گناه نابخشودنی حمایت و طرفداری از شهرداری سبزوار متهم خواهند کرد (طوری که انگار از قاتل و قاچاقچی حمایت کرده ایم!!!)، همین جا یادآوری می کنیم که حمایت کردن از افراد و شخصیت های قانونی نه گناه است و نه به لحاظ قانونی جرم محسوب می شود. بعضی ها اما سعی دارند با غوغاسالاری و به راه انداختن هیاهو طوری سفسطه کنند که در نظر مردم حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال جلوه دهند.
اما اگر هرکسی نظام ارزشی منسجم و مشخصی برای خود داشته باشد و از اصول مقدس دین اسلام و اخلاق انسانی پیروی کند به خوبی می داند که نه تنها حمایت کردن از یک مقام قانونی و رسمی از جمله شهرداری در یک شهر جرم و گناه نیست بلکه در نقطه مقابل اتفاقاً تخریب شخصیت ها ، چوب لای چرخ دیگران گذاشتن ، نشر اکاذیب ، سیاه نمایی و ترویج روحیه خودبدی و یأس در میان مردم یک جامعه هریک گناهانی نابخشودنی تری هستند که متأسفانه این روزها به عادت برخی افراد و گروه ها تبدیل شده است.
اسرارنامه در این میان البته خرسند از آن است که از ابتدای کار خود ، به جای اینکه با لج بازی و بهانه تراشی و عیب جویی های متعدد ، دائماً در مقابل کسانی که اقدامات مثبتی برای توسعه دیار سربداران انجام می دهند ، قرار گیرد و به سنگ اندازی و کارشکنی های دشمن شادکن بپردازد ، انتخاب کرده است ، با نگاه حمایتی و سازنده در کنار تمام شخصیت های حقیقی یا حقوقی (اعم از مسوولان و مقامات رسمی و یا مردم عادی که برای اعتلای دیار سربداران می کوشند) قرار گیرد و در این میان ، از آنجایی که هدف اسرارنامه ورای این بحث های حقیر بر سر بازی های قدرت می باشد ، تمام تهمت ها و توهین ها و تمسخرها که عده ای از مخالفان پیشرفت و توسعه دیار سربداران وارد می آورند ، در نظر تحریریه این مجله بسیار کوچک تر و کم اهمیت تر از آن است که بخواهد خللی در عزم و اراده مان ایجاد نماید.
البته مطمئناً در این مسیر حمایت مخاطبان گرامی و همشهریان عزیز و البته انتقادات به جا و سازنده شان نیز عامل مهمی در ارتقاء کیفیت اسرارنامه و ادامه فعالیت های این رسانه خواهد بود.
اینک اما بهترین حُسن خِتام این مبحث قطعاً نگاهی به بیانات مقام معظم رهبری و دغدغه ها و توصیه های مکرر ایشان در خصوص فعالیت های رسانه ای در ایران باشد . که توجه به این بیانات به خوبی برای ما مشخص می کند که در مقطع کنونی فعالیت و جهت گیری رسانه هایی که می خواهند در مسیر پیروی از مقام ولایت حرکت کنند ، باید چگونه باشند؟ و البته آن دسته از رسانه ها که قلباً اعتقادی به پیروی از خط ولایت ندارند و فقط ظاهر رفتارشان را ولایی جلوه می دهند و در عمق وجود  و اندیشه هایشان فاصله ای بسیار زیاد با اصول نظام و راه شهدا و بیگانگی با منویات رهبری احساس می کنند ، تکلیفشان مشخص است و هیچ انتظاری از  آنها نیست.
بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم کنگاور در استان کرمانشاه ، 27/7/1390
همه بايد مراقب باشند. در كشور، كسانى كه اهل نوشتنند، اصحاب مطبوعات، كسانى كه رسانه‌ها دست آنهاست، كسانى كه تريبونها دست آنهاست، مراقب باشند به اين خواست دشمنان كمك نكنند. بعضى دانسته، بعضى ندانسته، با اظهارنظرهاشان، با حرفهاشان، به خواست دشمن كمك ميكنند؛ بايد همه مراقب باشند. دشمن امروز ميخواهد از جمهورى اسلامى يك چهره‌ى نامطلوبى به ملتهاى منطقه نشان بدهد تا آنها به اين طرف سوق داده نشوند و خط ايستادگى در مقابل استكبار - كه خصوصيت ملت ايران است - در ميان آنها رواج پيدا نكند؛ لذا ما بايد مراقب باشيم.

مسئولان كشور در هر نقطه‌اى كه هستند، در سطوح مختلف، سعيشان اين باشد كه كاستى‌ها را از بين ببرند؛ مشكلات را از سر راه مردم بردارند؛ در حد مقدورات كشور، زندگى را براى مردم آسان كنند؛ از تلاش و دوندگى و سعى و كوشش باز نايستند؛ اين مربوط به مسئولان كشور است. آن كسانى هم كه داراى تريبونهاى گفتن هستند، داراى رسانه هستند، صدايشان در جامعه شنيده ميشود، سعى كنند نقاط برجسته‌ى اين ملت را طبق ميل دشمن كوچك نكنند، تضعيف نكنند، كمرنگ نكنند. اين هوشيارى ملت ايران بايد همواره محفوظ بماند.
(منبع:پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری)

حضرت آیت الله خامنه ای در جایی دیگر فرموده اند :

خیلى از روزنامه‌هاى ما متأسفانه در انعکاس حقایق ضعیف اند و در اصلى، فرعى کردن مسائل، غیرمنصفانه عمل می‌کنند. در همین مسائل اخیر، مسائل را باید اصلى، فرعى کرد؛ مساله‌ اصلى چیست؛ یک سلسله مسائل فرعى هم پیرامون اوست؛ نه این‌که آن مسائل فرعى کم‌اهمیت است، اما مساله اصلى اهمیتش بیشتر از آنهاست". (منبع: سرای روزنامه نگاران ایران)
یکی دیگر از نکات محوری توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به مطبوعات در یکی دو سال اخیر، پرهیز از سیاه‌نمایی وضع موجود بوده است. ایشان تاکید دارند که عملکرد مطبوعات باید به بهبود وضعیت کشور منجر شود و نباید مردم را نسبت به آینده، ناامید کرد. به عنوان مثال ایشان در 16 مرداد سال 1390 در دیدار مسوولان و کارگزاران نظام با اظهار گله‌مندی از نگاه منفی مطلق در میان برخی مسوولان و نخبگان سیاسی، نتیجه اجتماعی چنین نگرشی را ناامیدی دانستند و خاطرنشان کردند، متأسفانه برخی مطبوعات نیز به دلیل بعضی اغراض، فقط تیتر منفی می‌زنند که این روش کار غلطی است. (همان منبع)


نویسنده : ضمیر سبز کویر



کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
در حاشیه استقبال از المان های نوروزی سبزوار...

نظرت را بنویس
comments

دوستدار شما

احسنت. بنده تازه این مطلب را خواندم. با اینکه خیلی وقت است از انتشار این مطلب میگذرد اما واقعا احسنت و بارک الله دارد. من خودم منتقد مقصودی بودم ولی موافق برکنارشدنش نبودم. فقط باید مجبورش میکردند بیشتر به قانون احترام بگذارد و خودسری نکند.رای بالای مردم به مهدی مقصودی فامیل شهردار سابق و همه اعضای شورای شهرقبلی هم همین را نشان میدهد که مردم هم در کل مقصودی را می خواستدافسوس که شورای شهر پیام انتخابات مردم را نگرفت. حالا داردچندماه از شروع به کار شورا میگذرد ان سایتهایی که به قولل شما اینقدرسیاهنمایی علیه مقصودی کردند هرچند درانتخابات که پای رای مستقیم مردم درمیان بود موفق نشدندومردم سبزواربه نامزدهایمورد حمایت شهردارسابق ازجمله به مهدیمقصودی بیشترین رای اعتماد را دادند ولیت بعدا به تبانی بابعضی اعضای جدیدشورا پرداختند وحالا داریم میبینم که ازصدقه سراینگونه دلسوزان که دوستیشان بیشتر شبیه دوستی خاله خرسه است شهر سبزوار 4 ماه است بدون شهردار مانده اقایان محترم شورا و سایتهای نویس اگرمقصودی بد بودوخواستارکنار رفتنش بودیدپس گزینه بهترتاتان کجاست؟ چرا شهررا بی صاحب گذاشته اید.اگرقراربود سبزوارشهردار نداشته باشد هفتادهشتادسال قبل وزارت کشورسبزوار را شهرنمی کردو دم ودستگاه شهرداری را برای ان راه نمیانداخت پس حالا که شهراست شهردار میخواهد.اما دریغ و صد دریغ و صد حیف وافسوس که کدخدایان شهرمان همه مرغابی شدهاند.و انچه نرسد به جایی فریاد است. دوستدار شما جمعه 20/10/92

عبدالله

با وجود اینکه طولانی بود مطلب خوبی بود. من کامل همشو خوندم تمام بحثارم دنبال کردم و در اینجا به اون کسی که خودشو «خیرخواه دوستان مسلمان»!!! معرفی کرده و به آمار بازدید اسرارنامه گیر داده ، می گم همین که این مطلب تونسته توی حدود دو هفته بیشتر از 500 نفر بازدیدکننده داشته باشه خیلی خوبه. یک نشریه منتشر میشه با کلی مطلب همه تعداد چاپش 2000 هزارتاست. که تازه ممکنه همه کسانی که اون نشریه رو می خرن ، همه مطالبشو نخونن و بعضی هاشو سلیقه ای بخونن. تازه همین روزنامه های معروفی مثل خراسان و جام جام بااینکه دیگه به اندازه کافی جا افتاده و مطرح هستن هر روز در سبزوار زیر 500 ، 600 تا فروش دارن حالا این مقدار بازدید برای فقط یکی از مطالب اسرارنامه خیلی هم رقم خوبیه. یک خوبی دیگه هم اینه که اسرارنامه هرچی هست از این نمی ترسه که کسی آمار بازدیداشو بدونه ولی بعضی از سایت ها اصلا بخش آمارسایتشون برای عموم مخاطبان غیرقابل دسترسی است و حتی هر مطلبشونم معلوم نمیشه چندبازدیدکننده داشته من مطمئنم بازدیداشون خیلی کمتر از بازدیدای مطالب اسرارنامه است چون مطالبشون زیاده ولی کم عمقه از همون اولشم می فهمی می خوان آخر به چه نتیجه ای برسن چون یک طرفه ان و دستشون زود رو میشه.

طبق اخبار موثق ....................... حدود 8 میلیون بابت این تبلیغاتش داده

میگم اصلا اسم اون سایتی که حذف کردید معلوم نیستا!!! حالا که اسم قالیباف اومده وسط قرار نیست شما دخالت کنید؟؟؟؟؟ چطور شما قبلا دخالت می کردید؟؟؟؟؟؟

اقا چرا یکی جلوی این دزدیهای .............................رو نمی گیره اسرارنامه تو لااقل یه کار کن این همه پول از کجا میارن؟؟؟ چند روزیه که تو تلویزیون شهری چهارراه دادگستری تبلیغات دادن طبق خبرای موثقی که دارم از ستاد قالیباف کلی پول گرفتن

مهمان

واقعا متاسفم برای مسئولان این شهر همانند مهندس .......ودیگر افرادکه از جایگاه مردمی خود برای رای آوردن اینگونه استفاده ابزاری میکنند نمونه بارز آن دیروز دردانشگاه حکیم روز معمار این آقا را دعوت در تکیه کلام های خود تشویق به رای دادن به این آقا را تکرار میکردند واقعا متاسفم برای اینگونه افراد هرچند من سبزواری نیستم و رای من در سبزوار نیست ولی بازهم متاسفم برای مسئولان این دانشگاه واین شهر

سيد شهرام دلبري

سلام ، مايلم بطور حضوري پاسخ شما را بدهم ، اگر ممكن است ! اگر اراده كنيد به راحتي مي تونيد با من تماس بگيريد ، من منتظرتان هستم .

تراکم مسکونی ، درآمد یا کاهش و زوال ارزشهای سکونتی بی شک کسب درآمد از راه عرضه تراکم ساختمانی ، گزینه ایست که در سالهای نه چندان دور پس از کسب درآمد از راه زمین ، تفکیک و فروش آن به آسانترین راه کسب درآمد شهرداری ها ، در شهرهای مختلف ، علی الخصوص شهرمان سبزوار مبدل گردیده است ، این راه کسب درآمد ابتدا به شیوه اروپایی وغربی وسپس در کشورمان از پایتخت آغاز گردید و به شهرهای دیگر نیز ، بسط پیدا کرد و این راه همچنان ادامه خواهد داشت ، لیکن راههای کسب درآمد دیگری نیز هست که به دلیل هزینه های بالای آن و یا به دلیل اینکه چنین راحت و بی دغدغه بدست نمی آیند ، مد نظر قرار نگرفته و یا کم تر از آن بهره جسته ایم . این طور به نظر می رسد که، عرضه خدمات شهری ، زیبا سازی وتوسعه شهری به سمت یک توسعه سالم و پایدار بدون داشتن درآمد ، ممکن نیست . سوال اینجاست که آیا می توانیم هدایت شهر را به سوی توسعه سالم و پایدار، بدون کسب درآمد از راههایی که ، کاهش ارزشهای سکونتی و زوال آن را در پی دارد را فراهم سازیم ؟ اگر گام نخست و اساسی ترین هدف شهرداری را هدایت شهر به سمت توسعه سالم و پایدار در نظر بگیریم ، که بنا به ضروریات شهرمان ، باید این چنین فکر کنیم ، پس می توانیم بگوییم که ، بی تردید جذب وجمع آوری و هدایت سر مایه ها و ایجاد عرصه های لازم برای کسب درآمد های خرد و کلان در جهت این هدف می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد ، بی تردید این مهم و نیز بهره جستن از راههای خلاقانه و مبتکرانه نیز می تواند به این امر کمک نماید . باید توجه داشته باشیم که ،عرضه امکانات شهری ، نظیر تراکم در هر نقطه و مکانی از شهر ، ممکن است که در کوتاه مدت به ایجاد درآمد و نیز تولید و اشتغالزایی منجر شود ، اما بی تردید ، در دراز مدت به کاهش و زوال ارزشهای سکونتی ، آلودگی محیط ، ترافیک شهری ، کاهش فضای سبز ، نبودن پارکینگ و همچنین مشکلات روحی وروانی را برای شهروندان فراهم آورد، که بدنبال آن رکود نوسازی ،فرار سرمایه ها ، کاهش قیمتها و صد ها مشکل و مصیبت و هنجاراجتماعی را بدنبال خواهد داشت ، پس از این نه تنها کسب درآمد در این مکان ممکن نیست ، بلکه افزایش هزینه ها و سایر مشکلات بوجود آمده دیگر را ، نمی توان به راحتی به سامان رسانید . از این رو، در شرایطی که افراد فرصت طلب به بهانه نیاز شهروندان به مسکن، به سوء استفاده های گسترده از این راه می پردازند ، آیا اقدام شهرداری در زمینه فروش تراکم و فقط به دلیل ایجاد منبع درآمدی ، برای تامین مالی خدمات شهری و هزینه کردن ، در کارهها و خدمات ظاهری و نه زیر بنائی ، که بسیار سطحی بوده و عمر کمی نیز دارند ، خود به وخامت وضعیت موجود منجر نمی شود؟ و آیا وخامت چنین وضعیتی زمینه ساز فردایی مصیبت بار نخواهد بود؟ لیکن استفاده از چنین درآمد هایی ، هرچند با توجه به نیاز مردم ، نباید در دستور کار شهرداری قرارگیرد ! و لذا باید آگاهانه از آن پرهیز شده و با برنامه ریزی صحیح و تهیه برنامه کسب درآمد دائمی و پایدار که همواره با اهداف توسعه پایدار خدمات شهری هماهنگ باشد ، عمل گردد . سید شهرام دلبری

مسعود

من فقط دلم برای اهالی کوچه گلستان می سوزه. که الآن از همیشه مظلوم تر واقع شدن. با این کاری که سایت ........................ شروع کرده ممکنه پرونده ساماندهی به این کوچه خیلی طولانی تر بشه.چون به خاطر هیاهویی که افتاده الآن توی هیاهو نمیشه روی این کوچه کار اساسی و عمیق کرد. چون فضا متشنجه.و ممکنه در فضای عجله ای و سرهم بندی مردم کوچه گلستان بیشتر از همیشه ضرر کنن. اصلاً این بندگان خدا انگار الآن شدن بازیچه دست بعضی از مخالفان بی انصاف شهرداری . من کاری ندارم به مقصودی واسه انتخابات. چون خودم توی نزدیکانم دو نفر دارم که می خوان کاندید بشن و دیگه شاید بخوام توی ستاد اونا کار کنم، ولی مقصودی شهردار خوبیه. نباید فقط به نقاط ضعف نگاه کرد نقاط قوتش بیشتره.

محمد

با سلام خدمت دوست گرامی که خودش را خیرخواه معرفی کرده ...جوگیر نشی که وقت کردم بهت سلام کردم .بیکار نبودم در ضمن خیلی هم سرم شلوغه .... این سلام رو اختصاصی بهت کردم تا درک کنی معنی احترام را .واین بار با عرض معذرت از اسرارنامه و دوستان دیگر دوست عزیز خیرخواه ادب نداری مگه .کسی برات احترام میذاره و با صبوری جواب تو میده .انتقادتو پاسخ میده ...خیلی بیکارند .نه دوست عزیز اسرارنامه دست به کار فرهنگی بزرگی زده که امثال شما د رکتون هنوز در حدی نیست که بفهمید دو تا سلام بهت کردم ..از کدوم یکی خوشت اومد .نه بیکار بودم ونه .... من به عنوان یک انسان از اسرارانامه صبور معذرت می خواهم

همشهری

سلام.بازم صبرداشته باشین خدا با صابرینه.همین قدرکه مردم شهردار وکلیه عواملی شهری رو که دراین چندسال اخیربرای سبزوارزحمت کشیدند دوست دارند وبهشون احترام میذارن بهترین جوابه.وصدالبته به این نکته هم باتوجه داشت که فرهنگی که الان درسبزوار به وجوداومده وبه نسبت شهرهای اطراف کمترین تخریب اموال عمومی وجودداره نشانه ای دیگه ازعلاقه به شهرودیارخودشونه و گمراهی بدخواهان سبزواره.شماازکسی انتظارفهمیدن دارین که کلا فهمیدن رو حرام میدونن.

خیر خواه دوستان مسلمان

نکته ی اول : از اینکه به کامنت من جواب دادین ممنونم. این جواب دادن های شما به مخاطلبنتان بیانگر دو مطلب است: 1- اول اینکه شما خیلی به مخاطبانتان ارزش قائلید 2- اینکه بازدید سایت شما خیلی کمه، بیکار هستید، هرکی یه نظری میده برای اینکه از بیکاری در بیاین سریع جواب میدین. نکته ی دوم اینکه حضرت عالی می فرمایید \"چون ما نسبت به مطالب کمی که در هر روز منتشر می کنیم (یک یا دو مطلب) همان رتبه ای که در الکسا داریم نشان می دهد که از میانگین مخاطبان بالایی برخورداریم. برعکس بعضی سایت ها که شاید فقط در یک روز بیش از 10 وگاهی حتی 20 یا 30 مطلب منتشر کنند.که مسلماً هر یک از این مطالب بازدیدهای اندک خود را خواهد داشت و روی هم رفته امار سایت را بالا می برد\" نشان میدهد که به هر حال شما مطلب کم می زنید و مخاطبتان کم و بازدیدتان هم کم است. (در علم نظر سایبری و رسانه های مجازی به شما میگن \"شیرخواره ی رسانه ای\") عزیزان من! شما اگر از کار رسانه ای اطلاع می داشتید متوجه میشدید که اصلاً یکی از ترفندهای رسانه ای برای جلب مخاطب و انتقال مقصود و پیش برد اهداف رسانه ای، مطالب آب دوغی است. مطالب آب دوغی واجب است. واجب است چون مدیر یک تفکر و یک سایت می خواهد مطلبی را به مخاطبش برساند و این رساندن مطلب جز با درج چند مطلب آبدوغی و آن مطلب اصلی مورد نظر مدیر سایت انجام نمی شود. برخی اوقات 10 تا مطلب آب دوغی فقط و فقط برای یک مطلب مورد خواست آن مسئول سایت درج می شود. انتقاد بنده از روی دلسوزی است. حال اگر نحوه ی بیانم بد است شما ببخشید... ان شاء الله که این نظر دیگه هم درج شود. ارادتمند شما/////ب

پرهیزگار

نه اسرارنامه جان بگذار همه جا علنی بشه که نیشابوری ها تا کجا ها که ممکنه پیش کرده باشن فقط برای اینکه سبزوار و زمین بزنند. درحالی که اصلا ما سبزواری ها نه با نیشابوری ها کاری داریم نه عددی حساب می کنیم.اصلا توی سبزوار اگر حدود 20 سایت اینترنتی پرمخاطب هست(با حساب سایت های منطقه جوین ، جغتای ، داورزن و ...) توی هیچ کدوم اسمی از نیشابور نمی آید فقط همین اسرارنامه گاه گاهی اشاره می کنه که به نظرم اونم برای آگاه کردن مردم لازمه و تا حالا من هیچ وقت تو مطالب اصلی سایت شما توهینی به نیشابور ندیدم تازه مطالب مثبت منتشر می کنید مثل اون مطالب آقای خسروجردی. ولی سایت های نیشابور کلا پر از اسم سبزواره و نشون میده نیشابوریا تو دلشون چه وحشتی از سبزوار دارن.سبزوار الآن رئیس منطقه است و همه جریاناتو هدایت می کنه.همه چشمام رو سبزواره واسه همین نیشابوری ها که از توسعه و استان شدن شهر خودشون ناامید شدن ، مثل مور و ملخ به سایت های سبزوار و بقیه سایت های منطقه غرب خراسان هجوم آوردن.و چون متأسفانه هیچ اخلاقی رو رعایت نمی کنن خودشونو با دروغ و اسامی جعلی به نام سبزوار جا می زنن. در نتیجه ما سبزواری ها باید دائما این خطرو به خودمون و بقیه گوشزد کنیم. اولش شاید باورش سخت باشه ولی بعد می بینیم نه واقعا نیشابوری ها دارن این کارو می کنن و حالا که دیگه دستشون برای ما رو شده باید به همه اطلاع بدیم که گول نخورن

جعفر1370

مقصودی ششتمدی است.افتخار همه ماست. ولی من نه خاطر هم ولایتی بودن به خاطر اینکه خداوکیلی مدیر خوبیه طرفدارشم و بهش رأی میدم. این خط اینم نشون مقصودی رأی میاره.

محمد

این اقا مطالب سفارشی رو خوب میاد ...بهش بگید بیاد طرفای ما .طناز خوبی میشه .البته خودش در کل نیومده مایه خنده است ..اینم سفارشی بهش بگبد البته به سفارش شما

اینم مطلب سفارشی خوبی بود کلا خوب سفارش می گیری

پرهیزگار

جواب به رضای نیشابوری که توی سایت های کاشمر و نسیم جوین و ... هم دست از سر سبزوار بر نمی داره : همین که اسرارنامه تو و امثال تو رو با همین جواب ها خوب می کشونه اینجا و سر کار می گذاره ، نشون می ده خیلی کارش درسته.

پرهیزگار

به جناب خیرخواه دوستان مسلمان حضرت آقای خیرخواه دوستان مسلمان عرض کنم به حضورتون که اتفاقاً الکسا هر آماری که از سایت ها نشون میده صرفاً کمی است و به کیفیت ها کاری نداره چون کیفیت ها قابل سنجش نیست. ولی کیفیت مهمتر از کمیته. ولی من بهت حالی می کنم که کیفیت کار اسرارنامه چه قدر از ........................ بالاتره. البته خود اسرار جوابتو داده ولی من می خوام برات با مثال توضیح بدم تا حسابی ..................... (شما برای که بهت برنخوره بخون شیرفهم) شی . اسرارنامه مثل سوزنه. سوزن خیلی ظریف و ریزه حتی اگه رو زمین بیافته نمی تونی راحت پیداش کنی اما وقتی بره تو دست و پات حالتو می گیره. البته سایت اسرار از اون سوزناست که به دست و پای هر کسی نمیره.ولی وقتی هم که بره ، آه از نهاد درمیاره.آروم و آهسته حرکت می کنه و به وقتشم ضربه نهایی رو می زنه. حالا برعکس سایت .............................. مثل بادبادکه. گنده است و جلب توجه می کنه ولی وزنی نداره.آمارش زیاده اما اثرگذاریش کمه. فقط یک نمونه همین که اینقدر اومدن برای این مسوول و اون مسوول زدن به خصوص همین مقصودی رو از اول که اومد روی کار هر روز بهش گیر دادن ، فرقی کرد؟ اثری گذاشت؟ اول گفتن مقصودی اصلاً مدیر نیست معلم بوده ، یک معلمو چه به شهرداری ؟ بعد گفتن مقصودی می خواد شهرداری رو به اداره هزارفامیل تبدیل کنه و همه اقوام خودشو ببره اونجا ، بعد سر کارهایی که مقصودی می کرد مثلاً قضیه سد معبر اومدن عکس یک میوه فروش که صورتش خونین و مالین شده بود پخش کردن ، بعد اومدن به زیبا سازی های شهر گیر دادن ، بعد الآنم سریال طنز کوچه گلستانو راه انداختن ولی کو اثرش؟ شهرداری داره با قدرت کار خودشو پیش می بره همه چی سرجای خودشه فقط روسیاهیش برای اونایی موند که از اول اینقدر پیش پای شهرداری سنگ اندازی می کردن خوب چنین سایتی هرچه قدرم که آمار داشته باشه ، یک سایت بادبادکیه. گنده و پرحجم اما کم وزن . تازه بادبادک با همه گندگیش اگه یک سوزن بهش بخوره ، سریع همه بادش خالی میشه. اسرارنامه هر از گاهی که فقط یکی دوتا مطلب دراین زمینه ها می نویسه حسابی نقش همون سوزنه رو بازی می کنه. آروم و بی صدا اما موثر و هدفمند. حالا .........................(شما بخون شیرفهم) شد جناب حضرت آقای خیرخواه!

رضا

با سلام از خواندن کامنت ها به این نتیجه می توان رسید که شما اصلاً ظرفیت انتقاد را ندارید و به بدترین شکل ممکن پاسخ می دهید و این برای مدیر یک سایت رسانه ای بدترین عیب است . منتظر دریافت شدیدترین مطالب زشت و نابجا از شما هستم. ضمن اینکه درج مطالب شما در خصوص شهردار نشان دهنده وابستگی شدید شما به ایشان است.

فروغی

بنده که به نوبه خودم هیچ وقت فراموش نمی کنم وقتی تیم های ثامن الحجج سبزوار رقابتی در سطح کشور داشتند ، همه سایت های سبزوار تیترهای مثبت انتخاب می کردن ،بعضی از همین سایت ها که خیلی هم ادعاشون می شه من برای تیترهای منفی و پرحاشیه از سبزوار منتشر می کردند. شاید اصلاً مدیران سایت ............................. سبزواری نباشند؟

تا زنده ایم ، رزمنده ایم

من واقعاً به این نتیجه رسیدم اینایی که این مطالبو علیه همه افتخارات و توانمندی های سبزوار می نویسن یک مشت آدم خود فروخته و مزدوری هستن که به خاطر پیروی از منافع شخصی خودشون حتی حاضرن سبزوار به خاک سیاه بشینه. به خدا اگه ماسک ارزشی بودن رو از روی صورتاشون برداری می بینی که یک مشت آدم ریاکار و منفعت طلب دور هم جمع شدن. به قول همین مطلب اینا اگه یک ذره تعصب سبزواری بودن داشتن ، یا حداقل یک ذره ولایی بودن و از فرمایشات مقام ولایت پیروی می کردن ، با همه چیزهای مثبتی که تو سبزوار هست به دشمنی و مخالفت بلند نمی شدن. اینا حسابی گند زدن به آبروی خودشون. دیگه فقط خواجه حافظ شیراز نمی دونه اینا نیتشون از این تخریب گری ها چیه

ده صفحه مطلب نوشتی دریغ از یه انتقاد درست و درمون. همش کلی گویی بود. شهرمون تا خبرنگارای بی جربزه و پاچه خوار رو داشته باشه به هیچ جا نمی رسه.

خیر خواه دوستان مسلمان

ببین برادر! من هم به ......................انتقاد دارم و هم به شما. اصلاً کاری به کسی ندارم فقط طبق قوانین اخلاقی یه بچه نباید به یه آدم بزرگ بی احترامی بکنه یا کم احترامی بکنه . سایت الکسا میگه شما هنوز در حال گذراندن دورا شیرخوارگی هستید. این همه زحمت کشیدی نقد نوشتی دمت گرم. آخه یه بازدید درست و حسابی هم اگه سایتتون می داشت آدم دلش نمی سوخت. واقعا حیفه شما تو این سایت با این همه دغدغه ی صلاح اسلام کار کنین جدا میگم مسخره نمی کنم.// این ...................هم بالاخره با اون همه انتقادات وارد و ناواردی که میزنه، تونسته بزرگ بشه ولی شما بچه موندی. سال نو سال بزرگی برایتان باشد التماس دعای خیر

انتخاباتی

خداوکیلی به این سوال جواب بدید من دیگه هیچی نمی پرسم وقتی وزیر ورزش به سبزوار میاد و برای ورزشگاه 15 هزارنفری سفارش می کنه شما می گید انتخاباتیه و ارزش نداره؟ بفرما اینم آدرسش برای خوانندگان عزیز http://www.asrarnameh.com/news.php?id=1676 وقتی مقصودی این کارارو می کنه شما می گید حتی انتخاباتیم باشه خوبه! اصلاً خودتون می فهمید دارید چی می گید؟ این همه ضایع بازی درنیاردی تو دو سه روز کلی تناقض گویی می کنید

عماریون

مطلب قابل تأملی بود . ممنون.

emir

دلتان خون است هاااا برادر...

محمد

براي تـــو ... دوست عزیز همشهری گرام براےِ مـَטּ ... براي دردهايـَمــ براےِ "مــآ " ... براي پایان هر زندگی نحص و ننگ اي کـآش خـُدا کـآری بـُکـُنَد ...و کارش فقط موفقیت باشد برای هر ایرانی ..و برای هر سبزواری ..و باز هم برای هر مسلمان . با تنشکر از تلاش سبز تمام دلسوزان این دیار سبز
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما