با دکتر حسین جلیلوند

دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار و فرصت های پیش رو

دانشگاه فن آوری های نوین سبزوار به عنوان یکی از شاخص ترین نهادهای علمی و دانشگاهی کشور که با شیوه ای نوین – در رشته های خاص مهندسی و کاربردی – در راستای سیاست های کار آفرینی دولت جمهوری اسلامی به جذب دانشجو همت گمارده است، بی گمان ضرورت دارد از ارکان مدیریت مطلوبی برخوردار باشد تا بتواند در بزنگاه های زمانی موجود اهتمام ویژه برای ارتقاء و توسعه را سرلوحه خود قرار دهد. هم از این رو پس از یک دور فعالیت هدفمند، از سوی وزارت علوم سکان هدایت این دانشگاه ، به دکتر حسین جلیلوند به عنوان سرپرست دانشگاه سپرده شده است.
 
دکتر حسین جلیلوند به عنوان نیرویی دانشگاهی و مجرب دارای پیشینه ای شایسته در حوزه مدیریتی می باشد که سالیان بسیاری را در دانشگاه حکیم سبزواری به خدمت مشغول بوده است.
 
برخی از سوابق فعالیت های مدیریتی دکتر جلیلوند به شرح زیر است:
 
-رایزن فرهنگی ایران در کشور چین به مدت چهارسال که در دوره تصدی خود در این سمت توانست اقدامات شایسته ای را به ثمر بنشاند که در نوع خود بی سابقه بوده است.
 
- معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری،
 
- قائم مقام معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد،
 
- مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزواری،
 
- مدیر اداری دانشگاه حکیم سبزواری،
 
- مدیر دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری،
 
- مدیر گروه علوم تربیتی دانشگاه حکیم سبزواری،
 
- رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه حکیم سبزواری
 
- مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه حکیم سبزواری
 
اینک با توجه به این  سوابق علمی و مدیریتی موفق و رزومه ی کاری روشن ایشان، می توان امید وار بود ضمن تداوم روند موفقیت آمیز دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار ، آینده بسیار روشنی در انتظار  این دانشگاه باشد.
 
به همین مناسبت به معرفی اجمالی دانشگاه می پردازیم:
 
دانشگاه فناوري هاي نوين سبزواراز جمله مراکز مهم و شاخص علمی شهرستان است که در اوايل سال 1392 با هدف تربيت نيروي متخصص مورد نياز كشور در زمينه هاي علوم و فناوري هاي نوين ميان رشته اي، جذب نخبگان و پژوهشگران و انجام پژوهش هاي كاربردي به منظور خلق و ارائه دانش مورد نياز جامعه به مراكز صنعتي و ملي در جهت چشم انداز و اهداف بلند كشور تاسيس گرديد. و بنا به رسالت تبین شده خود از ابتدای تاسیس همگام با دانشگاه هاي برتر و پيشرو جهان و مبدع علوم بين رشته اي نوين دنيا در پاسخ به نيازهاي علمي نخبگان و پژوهشگران و كارآفرينان پيشرو و خلاق ملي و بين المللي فعالیت و پویایی مناسبی داشته است.
 
این دانشگاه از همان ابتدا با عنوان دانشگاه دولتی راه‌اندازی شد و نامش در کنکور سراسری و در سایت وزارت علوم و در تمام فهرست‌ها و لیست‌های وزارتخانه با این عنوان درج شده و از آنجایی که رشته‌هایی خاص و جدید داشت اعتبار خاصی را برای شهرستان به ارمغان آورد به طوری که تاسیس آن در شهر سبزوار در استان و کشور  بازتاب بسیاری داشت و توانست امتیاز دانشگاهی خوبی را  برای سبزوار ایجاد کند.
 
رشته های که در این دانشگاه تدریس می شود عبارتند از:
فیزیک مهندسی، ریاضی مهندسی، مهندسی محاسباتی، مهندسی زیست محیطی- مهندسی صنایع- مهندسی فناوری اطلاعات (IT) که از میان رشته های فنی دانشگاهی و آکادمیک تدریس شده در این دانشگاه، چهار گرایش علوم مهندسی جزء جدیدترین رشته های دانشگاهی کشور به حساب می آیند و در حال حاضر رشته های مذکور تنها در دانشگاه تهران و دانشگاه فناوری های نوین سبزوار پذیرش می شود که این مهم خود دستاورد بزرگی برای جامعه علمی و دانشگاهی سبزوار محسوب می شود .
 
نظرت را بنویس
comments

مفتح

از آن جهت که جناب جلیلوند رایزن فرهنگی ایران در کشور چین بوده بنابراین به راحتی می تواند رابطه ی خوبی بین دانشگاه فناوری های نوین و صنعت پیشرفته چین برقرار کند

مشابه اين دانشگاه در شهرهاي مثل آمل هم داريم که خيلي بزرگتره و شش دانشکده دارد. دانشگاه ما هنوز تازه تاسيس و نوپا است و خيلي جاي رشد و ارتقاي کمي و کيفي دارد. يکي از اولويت هاي اين دانشگاه در آينده بايد جذب رشته اي علمي جديد و به روز باشد تا از قافله علمي کشور و جهان عقب نمانيم. همچنين دانشگاه بايد پژوهش محور باشد و در زمينه توليدات علمي فعال شود اگر توليد علمي نداشته باشد مي شود مانند ديگر دانشگاه ها که فقط بحث آموزشي را دنبال مي کنند. اگر اين گونه باشد به جايي نخواهد رسيد.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما