نیم نگاهی به سومین قهرمانی تیم هندبال ثامن الحجج (ع)

سبزوار بر قله افتخار هندبال کشور

با اقتدار سومین قهرمانی تیم هندبال ثامن الحجج (ع) سبزوار در خرداد ماه سالجاری رقم خورد؛ و جشن قهرمانی هندبال کشور با حضور دبیر کل فدراسیون هندبال کشور و بسیاری از مردم خونگرم خطه سربداران، در پایان مسابقه ثامن‌الحجج سبزوار با فولاد مبارکه سپاهان و باشکست تیم فولاد که با نتیجه 32 بر 27  همراه بود شکل گرفت

هر چند باشگاه ثامن هنوز نتوانسته است است به طور کامل دست به بومی گرایی زند لیکن جریانی که در سبزوار رخ داده است نشانگر فعالیت بسیار ارزشمند  هندبال در دهه شصت بوده و بخوبی از جایگاه والای هندبال در این خطه حکایت می کند.

سالن سربداران که مملو از جمعیت جوان و با شور و نشاط بود بار دیگر شاهد رخدادی بی نظیر است رخدادی که سبب می شود همدلی و بلندآوازگی شهرستان را رقم بزند پخش مستقیم این  مراسم از شبکه خراسان رضوی که با اجرای جواد خیابانی همراه بود- و ای کاش می شد از شبکه سراسری هم مورد توجه واقع باشد- زاید الوصف است

مدیر عامل سخت کوش باشگاه به دعوت خیابانی لب به سخن می گشاید؛ مهدی آزادمنجیری با اشاره به وحدت و انسجام تیمی هندبال ثامن الحجج (ع) سبزوارمی گوید : رقابت های خوبی را در این دوره از تیم ها شاهد بودیم . وی با اظهار اینکه سبزوار مهد هندبال ایران است و این رسالت ما را دشوارتر می کند ، افزود : انشاالله پرچم ثامن الحجج (ع) جهانی شود . وی ابراز امیدواری کرد با تیم منسجم ثامن الحجج سبزوار بتوانیم با آمادگی بیشتر از سالهای گذشته درجام باشگاه های آسیا حضوری مقتدرانه داشته باشیم . وی با اشاره به قهرمانی ثامن الحجج سبزوار در سه سال متوالی و توانمندیهای این تیم گفت : در رشته هندبال پس از 48 سال توانستیم این رشته را به جام جهانی ببریم در حالی که اکثر بازیکنان تیم را بازیکنان ثامن الحجج (ع) سبزوار تشکیل می دادند.

اما از نوع آوری های خوب مراسم، قبل از اهدای کاپ قهرمانی تقدیر از یک پیشکسوت و یک نوجوان است که کاری بس ارزنده ودر خور بود پیشکسوت ارجمند آقای معتمد که سالیان سال ورزشکاران زیادی را آموزش داده بود و نوجوان جویای نام و خوش اخلاق و البته سخت کوش سید مهدی رضوی. هنگامی که جواد خیابانی از رضوی نام می برد از وی به عنوان پدیده باشگاه یاد کرد که نشان از توانایی ها و کاربلدی این نوجوان خطه سربداران داشت سید مهدی رضوی ،از کودکی با تلاش بسیار در عرصه هندبال پای گذاشت و توانست با استعداد فراوان و سعی فراوان عرصه های ترقی را به سرعت طی نماید به گونه ای که در مسابقات آموزشگاهی چندین بار به کاپ قهرمانی دست یافت و در مسابقات باشگاهی همراه با تیم ثامن الحجج(ع) در سطح خود ،خوش بدرخشد .سید مهدی رضوی حتی در این سن توانست در مسابقات باشگاهی در مقطع بزرگسالان با تیم ثامن الحجج حضوری موثر داشته باشد که امید می رود باشگاه از استعدادهای پروش یافته خود همچون رضوی که زیر نظر مربیان سخت کوشی چون آقایان  ربانی ،اسماعیلی و فریور و دیگر مردان بازیکن ساز این دیار بالنده شده اند بیشتر استفاده نمایند.  

 اینک پس از نیم نگاهی به جشن قهرمانی  تیم هندبال ثامن الحجج (ع) سبزوار؛ باید این دغدغه را مطرح کرد که آیا ساختار موجود ورزش شهرستان همپای ورزش هندبال شهرستان رشد و توسعه یافته است که به تواند از کیان و منزلت هندبال سبزوار دفاع نماید؟ آیا ساختار فعلی می تواند پاسخ گوی تمامی استعدادهای نهفته شهرستان باشد؟ آیا همت عمومی مسولین شهرستان ، استان و کشور توان جذب و ارتقائ استعدادهای ناب این خطه را دارد؟

تجربه تلخ گذشته به ما اینگونه گوشزد می کند که دیر زمانی نیست که جلوه و جبروت هندبال شهرستان دراوایل انقلاب، آنهم که تماما با دلبستگی و وابستگی به جوانان مستعد و خلاق و با تکیه بر پیشکسوتان پهلوان بسته بود و سر بر آسمان ورزش کشور بر افراشته بود به ناگهان فرود آمد و هندبال سالها به بوته فراموشی سپرده شد  هر چند استعدادها فراوان بود و پیشکسوتان معزز پای در رکاب سازندگی.

آنچه این اوج و فرودها راسبب می شود علاوه بر مشکلات ریز و درشتی که می توان بر شمرد  بی گمان، نبود ساختار منسجم سازمانی است که سبب ایجاد توازن همه جانبه و بویژه توسعه زیر ساخت ها شود  البت انتظار انجام این مهم نباید موکول به باشگاه باشد چرا که نخست باید شرایطی فراهم شود تا ضمن تثبیت جایگاه باشگاه و باشگاهداری،  اهتمام ویژه برای ایجاد ساختار منسجم ملی و فرا ملی برای حضور دایمی و مستمر باشیم و انشاالله شرایطی فراهم شود تا مسیر بالندگی ، قهرمانی و پهلوانی بطور مستمر هموار گردد .

سید حسین سبریزی

نظرت را بنویس
comments

زهرا شیرازی

درود بر ورزشکاران ایران و به ویژه ورزشکاران دیار سربداران آقای سید مهدی رضوی تبریک ما را صمیمانه پذیرا باش مرد بزرگ و همچنین تبریک به خانواده به ویژه پدر و مادر گرامی شما افتخار سبزوار امید که شاهد ارتقاء و سربلندی همه جوانان به ویژه شما در تمام مراحل زندگی باشیم .
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما